kapitel 48 - sidste eksamen & brændte traumer

2.9K 97 70
                                    

Sidste eksamen, bare få det overstået. Jeg kniber øjnene sammen og bevæger hånden hurtigere og hurtigere. Matematik er et af mine bedre fag, og jeg har forstået alt indtil nu. Det vil jeg sige, er ret så godt klaret, siden tiden er gået om cirka to minutter. Jeg dimmiterer lige om lidt. Bare kom igennem det her lort. Sdjendejkndkjenrfjernf. Jeg skriver det aller sidste svar, og så lægger jeg min blyant fra mig. Mit blik lander hurtigt på Nate, som sidder nogle få borde væk. Han ser utroligt koncentreret ud. Jeg ved, at han den sidste uge har begravet sig i at læse op til vores eksamener. Der er gået en uge siden begravelsen. Man skulle tro, at tiden var gået hurtigt, især fordi vi er i slutningen af eksamensperioden, men nope, ugen har bare sneglet sig afsted. Slow motion, siger jeg jer. Det har været tortur. Jeg har bare gået og ventet på, at jeg kunne få min sidste eksamen overstået, så jeg endelig ville blive fri. Hvilket jeg endelig er om et halvt minut. Jeg tror på, at det hele nok skal blive bedre, når vi også er færdige med skole. Det er måske bare ønsketænkning, men det skal der også være plads til, ikke? Suk suk suk. Jeg gider ikke det her mere. Og der er sådan 10 sekunder tilbage. 1 kasse øl, 2 kasser øl, 3 kasser øl. Snork. Det er som at tælle får. Problemet med mig og at tælle får er, at jeg altid kommer til at ligge og snakke med dem og pynte dem. Vælge hvilken farve, som de skal have og hvilken hårpynt. En hat, monobryn? Så giver jeg dem navne og vi bliver venner, og alt det her er lig med, at jeg ikke falder i søvn og bare snakker med fårene i mit hoved hele natten. Er jeg sindssyg? Ja. Har jeg nogensinde sagt, at jeg var andet? Nope. Da klokken ringer, bliver jeg hevet direkte ud fra mine fantasier. Der bliver jublet og skreget i glæde, men jeg sidder bare og stirrer på min prøve. Alle andre kaster deres op i luften. Jeg kan se min lærer sukke tungt, fordi hun godt ved, at hun selv skal gå rundt og samle dem alle sammen op. Jeg smider ikke min. Jeg samler mine ting sammen, rejser mig op og går imod udgangen. Snakker Nate og jeg mere? Nej. Snakker han med andre? Ja. Lige nu står han og snakker med vores lærer, imens han hjælper hende med at samle prøverne sammen. Alle andre er danset ud fra rummet. Han snakker med Grace, og han snakker med min mor, Drew og endda Violet. Han snakker ikke med Theo, men det har måske mere noget at gøre med, at han kyssede mig, og ikke fordi Nate sørger. Hvorfor snakker han ikke med mig? Ja se, det aner JEG VIRKELIG IKKE MEN DET IRRITERER MIG SÅ MEGET. Jeg vil bare gerne kramme ham og spørge, om han snart har fået nok tid. Jeg er klar over, at jeg har trukket ham igennem en masse lort, i forhold til det med Caleb, men argh. Jeg ville snakke med ham, men jeg bliver nødt til at respektere, at han ikke gengælder den følelse. Han bad om tid, og så klemte han min hånd, og nu snakker vi ikke. Han gør det ikke ligefrem nemt. Han er forvirrende og får mit hoved til at eksplodere. Jeg lytter til hans stemme, imens jeg pakker min blyant ned. Og så skrider jeg. Ude på gangen går folk seriøst og synger "what time is it" fra high school musical 2, da de får sommerferie. Jeg smiler og går hen til Violet, som står og snakker med Theo.

"JEG ER FRI!" Råber jeg så højt, at hun flyver hele vejen op i loftet.

"Talia!" Udbryder hun og holder hænderne for sine ører. "Av?" Jaja, pivskid.

"Hvem mangler stadig et helt år af high school?" Spørger jeg dem. Theo rækker fuck, imens Violet skubber mit hoved væk.

"Fuck dig."

"Jeg er fri, jeg er fri, jeg er fri," jeg danser rundt i cirkler og laver 'wup wup' lyde.

"Skal vi smide hende i skraldespanden?" Spørger Theo sukkende. Violet nikker.

"Der er intet andet at gøre."

"Jeeeeg eeeer friiiii. What time is it? It's summertimeeeee. Frihidstimeeeeee. Fuck jer, fuck jer, wuhuuuuu," synger jeg og twerker. De griner begge to højt.

"Okay vi er med nu," Violet ser over min skulder. Jeg vender mig om og ser på Sawyer, som står og snakker med Reece. Han griner af et eller andet, og han har sine dumme store smilehuller, som ingen kan stå for.

Hating dating youWhere stories live. Discover now