9. Kıyametin İlk Kıvılcımı

1.9K 134 99
                                    

1412 Senesi - Bahar Mevsimi

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

1412 Senesi - Bahar Mevsimi

Altınova Şehri - Hanedanlık Sarayı

Müge Hanım

Bugün Korkut'umun on sekizinci yaş günüydü. Akşam için aile arasında küçük bir kutlama hazırlamıştık. Doğum günleri önemliydi elbet fakat gösterişli şeyler yapmıyorduk. Doğumun mucizevi kutsallığını hatırlıyorduk bunu kutlayarak.

Sabah her zamanki gibi erkenden kalkmıştım. Geçen haftaki tatsızlıkları atlattığımız için mutluydum. Suna'nın tavrı umurumda bile değildi. Onun elini kolunu bağlamayı başarmıştık Koral'ı hapsederek.

Kapıların açılmasıyla içeri Asya girdi. Benim baş yardımcımdı. "Hanımım, gününüz güzel ve bereketli olsun."dedi güler yüzüyle. Elinde defterlerle yanıma yaklaştı. "Hazırlıklar için emirlerinizi gerekli yerlere ilettim. İdil Hatun dans için hazırlatıldı. Baş dansçı o olacak."

"Güzel. Çok güzel."

"Keşke sancağa gitmeden çocuk sahibi olma kuralını değiştirebilseniz."dedi sakince. "Hanzademiz on sekizine giriyor. Bütün hanların o yaşta çoktan çocuğu olurdu."

"Bu kuralın neden değişmesi gerektiğini biliyorsun."

"Yine de ne kadar doğru oldu bilemiyorum."

"Bunları defalarca konuştuk Asya." On beş yaşında hiçbir hanzademi sancağa gönderecek değildim. Beyinleri yıkanmamalıydı. Benim seçtiğim adamlarla eğitim görmeli ve benim kontrolüm altında yetişmeliydiler. Temelden onları devlete bağlı yetiştirmeliydim. Hepsi yerini bilmeli zamanı geldiğinde ona göre davranmalıydı. Hanzade Yiğit bu konuda bize iyi ders olmuştu.

"Fakat hanedanlık tarihi bunun-"

"Yeter Asya. Diğer haberlere geçelim."dedim onu susturarak. Özgür konuşmasına izin veriyordum fakat nerede durması gerektiğini bilmeliydi.

"Tabii hanımım."dedi ve defterleri kurcalamaya başladı. "Öncelikle yaptığınız yardımlar yerlerine ulaştırıldı. Bahar yardımınız için halkımız size duacı." Başka kağıtları karıştırdı. "Teoman Bey size bir haber yollamış." Sarılı bir parşömeni bana uzattı. Teoman Bey'in mührü üzerindeydi. "Ulaş Bey ordunun eksikleriyle ilgili bir rapor hazırlamış Yaman Han için. Fakat önce size gelmesini sağladım."diyerek başka bir tomar uzattı. Önce Teoman Bey'in notunu açtım.

'Herkes hazır. Emrinizi bekliyoruz.' Gülümsedim. İstediğim şey bu gece olacaktı. Herkes uyurken gerçekleşecekti. İşaretim için balkonuma yanan bir meşale bırakacaktım. Teoman Bey sarayda kaldığı için meşaleyi görecek ve gerisi çorap söküğü gibi gelecekti.

Sonra Ulaş'ın raporunu inceledim. Sanki sefer hazırlığı varmış gibi gereksiz bir liste hazırlamıştı. Kılıçlar, mızraklar, oklar, kalkanlar, kıyafetler... Yeni gelen askerleri de belirtmişti. Bu kadar kişi nereden gelmişti? İnsanlar vergisini veremiyor bunun yerine oğlunu devlete bağışlıyordu. Biz de buna göz yumuyorduk. Fakat ihtiyacımız olan şey altındı. Bu kurala da yeni düzende el atacaktım.

Aynadaki KanHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin