Hoofdstuk 27

781 21 0
                                    

SILAS

Ik blijf kijken naar de foto terwijl ik whisky bestel. Hoe ze daar staan, voor het raam. Nu weet ik het zeker. Ze bedriegt me met hem. Wanneer ze zei dat ik geen schrik moest hebben van Harry, dan diep in mijn hoopte ik dat ze gelijk had. Ik geloofde haar na een tijdje. Maar nu. Ze blijft maar liegen tegen mij. Het is gedaan. Ik neem mijn gerief en ga naar Sam. Vanaf ik kan, dan ga ik naar België. Het architectenbureau waar ik werk heeft ook een vestiging in België. Ik ga vragen of daar mag gaan werken. Of ze daar iemand zoeken.

"Whoa, dat is een mooie foto," zegt een van mijn vrienden met een grijns. Ik zie hem kijken naar mijn gsm. Ik doe mijn gsm meteen in mijn broekzak.

"Wie waren dat?" vraagt hij.

"Mijn vriendinnetje en blijkbaar hare minnaar," zeg ik terwijl ik een slok neem van mijn glas. Het brandt in mijn nek, maar het voelt goed.

"Auwch, dat doet pijn. Wat ga je eraan doen?"

"Het uitmaken, duh. Wat denk je? Dat ik blijf bij zo'n slet? Ze zegt al weken dat ik me geen zorgen moet maken over hem, maar ik krijg hier wel foto's van hun tweeën samen. De eerste is gewoon een kus. Bij de tweede staat ze met haar rug voor hem. Hij kust haar nek en haar hoofd op zijn schouder. Ze zat waarschijnlijk te kreunen als een zot. En zijn fucking handen zaten onder haar T-shirt op haar fucking borsten!" roep ik.

Ik ga naar buiten en ga naar huis. Ik wacht niet meer. Ik maak het nu uit. Het kan me niet schelen wat ze zegt.

Ik kom eindelijk aan onze deur. Ik doe hem open en sla hem luid dicht.

"Silas?" hoor ik onze slet zeggen. Ik zeg niets.

"Silas? Wat is er aan de hand? Waarom sloeg je de deur zo hard dicht? Je hebt geluk dat Merlijn niet wakker geworden is," zegt ze mijn duidelijke irritatie in haar stem.

Ik zeg nog steeds niks. Ik heb echt geen zin om met haar te praten.

"Godverdomme!" roept ze plots, "Ik ben het beu Silas! Wat is je probleem en waag het niet om mij te negeren. Je kijkt me niet aan. Je praat niet tegen mij. Je raakt me zelfs niet eens."

"Heb je niet genoeg aan Harry?" vraag ik. Ze kijkt me verwarrend aan.

"Wat heeft hij ermee te maken?"

"Doe nu niet alsof je van niets weet. Je gaat niet voor Merlijn naar Harry. Je gaat ernaar toe om met hem te neuken."

Haar ogen en mond gaan wijd open. Ze loopt naar mij toe en heft haar hand. Ik grijp hem snel vast.

"Waag het niet. Jij bent degene die een slag verdient, niet ik. Jij bedriegt mij, niet ik," zeg ik met mijn tanden op elkaar.

"ik bedrieg je niet, Silas. Hoeveel keer moet ik dat nog zeggen? Ik heb niets met hem. Ik hou van jou. Hij betekent niets voor mij," zegt ze. Er vormen tranen in haar ogen. Ik kijk weg. Ik mag haar niet zo zien. Ik besef dat ik nog om haar geef. Ik zie haar nog altijd graag. Ik hou nog steeds van haar. En daarom haat ik haar.

"Ik heb bewijzen, dus stop alsjeblieft met je komedie," zeg ik. Ik laat haar hand los.

"Bewijzen? Welke?"

Ik haal mijn gsm uit mijn zak en geef haar mijn gsm met de foto's erop. Ik ga ondertussen naar onze kamer en begin mijn valies te maken. Ik hoor dat ze de kamer binnenkomt.

"De foto's zijn niet echt, Silas. Ze zijn nep. Vraag me niet wie dat gedaan heeft, want ik weet het niet. Ik weet wel dat ik dat niet heb gedaan. Ga alsjeblieft niet weg. Silas, ik hou van je. Blijf bij mij. Ik heb je nodig. Merlijn heeft je nodig. Ik wil zelfs Harry nooit meer zien, als je dat wilt. We kunnen samen terug naar België gaan, zodat hij ons niet kan vinden," zegt ze huilend. Ze begint steeds meer en luider te huilen. Ik voel dat mijn ogen vochtiger worden. Ik mag echt niet huilen, toch niet voor haar.

De zoon van Harry Styles  {NL} VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu