Hoofdstuk 57

539 10 29
                                    

HARRY

'CLAIRE! DOE OPEN!'

Ik word plots wakker door gebonk van beneden en geroep van Niall. Wacht? Waarom roept hij naar Claire om de deur te openen? Oh ja, natuurlijk ik ben hier blijven slapen omdat Merlijn dat graag wou. Wij liggen allemaal in Claires bed, Merlijn tussen ons in natuurlijk. Dan hoor ik Niall terugroepen. Kreunend en verward staat ik op en kruip ik uit bed. Waarom is Niall zo boos? Ik doe vlug mijn broek aan, want ik heb enkel mijn onderbroek aan. Gelukkig had Claire daar geen problemen mee. Ik slaap namelijk zonder kleren, ook zonder onderbroek, maar dat kon ik haar niet maken, zeker niet met Merlijn erbij. Ik kijk naar de andere twee en zie ze lichtjes ook wakker worden.

'Wat gebeurt er?' vraagt Claire, die in het begin verrast is me te zie. 'Geen flauw idee. Niall is boos, maar vraag me niet waarom. Ik ga eens kijken,' zeg ik en ga dan naar beneden. Daar zie ik ook mijn mobiel op tafel liggen. Vreemd, ik dacht nu echt dat ik hem op het tafeltje naast haar bed had gelegd. Ik neem het en zie dat Niall me een paar keer heeft gebeld en gestuurd. Dat is echter niet het enigste, ook zeer veel likes en meldingen van op Instagram. Deze ochtend is zeer vreemd. Ik heb al enkele weken niets meer geplaatst op Instagram, vanwaar al die likes plots?

Ik doe de deur open en zie een woedende Niall staan. Hij heeft een joggingbroek en T-shirt aan. Het is duidelijk dat hij zich vlug heeft aangekleed en dan naar hier is gekomen. 'JIJ! JIJ VUILE KLOOTZAK! EN DAT NOEMT ZICH EEN VRIEND?! JE WEET WAT IK VOEL VOOR CLAIRE EN DAN NOG PAK JE HAAR AF VAN MIJ?! HOE DURF JE?! JE HEBT ZELFS HET LEF NIET OM HET ME PERSOONLIJK TE ZEGGEN! NEE, VIA FUCKING INSTAGRAM! JIJ VUILE LAFAARD!' roept hij en op het einde van zijn zin klopt hij op mijn gezicht. Ik val hierdoor op de grond, maar Niall stopt niet. Hij gaat op mij zitten en blijft me maar kloppen.

'NIALL!' roept Claire. Ik hoor zelfs Merlijn huilen. 'NIALL, STOP! STOP!' blijft Claire roepen, maar Niall blijft maar slaan en kloppen. Ik heb de kracht niet om me te verdedigen.

Plots voel ik zijn handen niet meer. Ik doe mijn ogen open, die ik blijkbaar gesloten had. Ik zie dat Claire Nialls armen vastheeft, of dat probeert ze toch. Ondertussen komt Merlijn bij mij. 'Papa!' zegt hij huilend. 'Wat is in godsnaam je probleem Niall?!' vraagt Claire duidelijk boos. 'Mijn probleem?! Je bedoelt jullie probleem!' roept Niall terug tegen haar. Hij stopt met te zwaaien met zijn handen en kijkt nu naar haar. 'Waar heb je het over?' vraagt Claire gefrustreerd. Ik begin ondertussen Niall van me af te duwen. Gelukkig staat hij recht en kan ik dan ook recht. Ik voel mijn hoofd barsten van de koppijn. Ik neem Merlijn in mijn armen die me bezorgd aankijkt. Kreunend loop ik naar de bank. Er is geen plek op mijn gezicht die normaal aanvoelt. 'Haal je even een zakdoek voor papa?' vraag ik aan Merlijn. Hij knikt en loopt naar de keuken en komt met een handdoek in plaats van een zakdoek. Lachend neem ik het en plaatst het onder mijn neus die best hevig aan het bloeden is.

'Waarover ik het heb? Hou je nu niet van de domme, ok? Ik trap er niet in!' roept hij terug. Shit, kan hij stoppen met te roepen? Merlijn heeft schrik van zijn geroep en ik heb er koppijn van. 'Niall, ik zweer het je, ik snap er niets van. Leg het me uit,' zegt Claire. Ik zie dat er tranen vormen in haar ooghoeken. 'Jij en Harry in bed. Zie, hij heeft zelfs enkel een broek aan. Het is duidelijk om te weten wat er vannacht allemaal gebeurd is,' zegt hij terwijl hij naar mij wijst. Ik kijk fronsend naar hem. 'Hoe wist je dat ik hier was?' vraag ik verward. Nu kijkt Claire hem ook verward aan. 'Je hebt het op Instagram geplaatst. Gast, ik ben niet dom, he. Jullie misschien wel, maar ik niet. Nog een kleine tip; als je een "geheime" relatie wilt starten, zet het dan niet op Instagram. En nog iets, Claire, hang de vuile slet niet uit. Is één niet genoeg? Straks ben je dan toch "De slet van One Direction" zoals sommigen je noemen. Eerst Harry, dan ik. Straks Louis en daarna Liam?' zegt hij nog voor hij naar buiten gaat.

De zoon van Harry Styles  {NL} VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu