CLAIREVandaag is het de tweede verjaardag van Merlijn. Ik kan het nog altijd niet geloven dat Merlijn nu al twee jaar is. Het lijkt alsof het nog maar gisteren is dat ik in het ziekenhuis lag en hij naast mij lag in zijn bedje.
Er is veel veranderd in die 2 jaren; Harry weet dat hij de vader is, Merlijn kan al lopen en een paar woordjes zeggen, ik heb de man van mijn dromen ontmoet, hij is nu ook mijn vriendje, ik woon in Brooklyn, ik heb werk en ik ben aan het studeren voor mijn droom job. Het was een moeilijk begin met al de aandacht van de media, maar nu komt alles op zijn pootjes. En het is nog niet gedaan. Als de cursus afgerond is, dan kan ik meubels ontwerpen.
Vele mensen vinden het vreemd dat dat mijn droom is, meubels ontwerpen. Ik ben gewoon enorm geïnteresseerd in het interieur en vooral meubels. Vroeger tekende ik vaak meubels en ik maakte ze in het karton. Ik weet nog dat oom Sam één van mijn meubels heeft laten maken. Het is een soort van stoel die zweeft. Ik heb het later verkocht omdat ik geld nodig had om op vakantie te gaan. Als ik zonder mijn moeder op vakantie ga, wil ik dat liever zelf betalen. Ze kan het wel niet laten om achter mijn rug hetzelfde bedrag op mijn spaarrekening te zetten.
'Ik hoop dat Harry zijncadeau goed zal vinden,' zegt Silas terwijl hij aan het rijden is naar Harry'sappartement, waar het verjaardagsfeest van Merlijn plaatsvindt.
Merlijn is daar al, hij is daar blijven slapen en zal nog 2 nachten daar blijven omdat hij Harry al 4 weken niet heeft gezien. Harry is op een promotour voor zijn album. Hij heeft nu 2 weken vrij. Zijn familie is ook naar hier gekomen en enkel Louis zal daar zijn. Hij zal waarschijnlijk Freddie meehebben. De laatste tijd zijn we echt goeie vrienden geworden. Silas en hij gaan ook vaak naar de voetbal kijken. Het is alsof hij de rol van Niall heeft overgenomen, maar beter. Louis komt tenminste goed overeen met Silas. Niall heb ik niet meer gezien sinds weet ik veel, maar ik vind het niet erg. Sinds hij zo grof doet tegenover Silas zijn we geen goeie vrienden meer. Ik geef wel nog om hem, het is sterker dan mezelf. Ik weet niet hoe het komt. Liam heeft het ook druk, maar hij laat af en toe nog iets weten.
'Ik hoop het ook, maar ik denk van wel,' zeg ik. We hebben een cadeau voor Harry's verjaardag, maar het cadeau was toen nog niet klaar. We hebben dan besloten om het op Merlijns verjaardag te geven, want Merlijn heeft er ook iets mee te maken.
Op het feestje zullen dus Harry's moeder, zijn, stiefvader zijn zus, mijn moeder, oom Sam, Louis, en waarschijnlijk ook Freddie, en Alex daar zijn.
'We zijn er,' zegt Silas.
We stappen uit en gaan naar zijn appartement. Als we voor zijn deur staan, kloppen we op de deur. Meteen doet Harry open en heeft Merlijn in zijn armen. Wanneer Merlijn me ziet, begint hij te klappen en roept: 'Mama!'. Zijn armen gaan naar mij als teken dat hij wil dat ik hem draag.
'Hij heeft mij liever,' zeg ik aan Harry giechelend terwijl ik Merlijn overneem.
'Ha, in je dromen!' zegt hij lachend terwijl hij de deur verder opendoet als teken dat we naar binnen mogen komen. Hij geeft ons elk een knuffel.
Al snel zitten we allen aan tafel en geven we de cadeautjes aan Merlijn. Hij heeft meer plezier met het openscheuren van de cadeaus dan de cadeaus zelf. Wij hebben hem een spelletje gegeven. Nadat iedereen hun cadeaus hebben gegeven, gaan Silas en ik Harry's cadeau geven.
'Wij hebben nog een cadeau, maar het is niet voor Merlijn. Het is voor Harry,' zeg ik. Iedereen kijkt verwarrend naar mij, vooral Harry.
'Het is niet mijn verjaardag. Waarom hebben jullie een cadeau?' vraagt hij.
'Het cadeau ging op je verjaardag nog niet klaar geweest zijn. We hebben dan besloten om je cadeau te geven op Merlijns verjaardag. Alsjeblief,' zeg ik en geef zijn cadeau. Het zit in een envelop.
JE LEEST
De zoon van Harry Styles {NL} VOLTOOID
FanfictionCOMPLETED/VOLTOOID I also am working for a English version of this book Claire Jones is 19 jaar en ging net beginnen aan haar studie. Tijdens haar vakantie met haar vriendinnen, Sara en Robin, in Parijs gebeurt er iets dat bijna alle meisjes van d...