CLAIRE
Vandaag ga ik terug voor de eerste keer naar ons... mijn huis. Ik weet totaal niet wat er mij te wachten staat. Heel de week ben ik er niet geweest. Ik ben zelfs speciaal dingen gaan kopen zodat ik er niet naartoe moest gaan. Ik wou de risico niet nemen om hem tegen te komen. De laatste dagen zijn zeer zwaar geweest.
Deze week heb ik enkel gesproken met mama, Merlijn, Harry en oom Sam. Ik weet dat naast hen Louis het weet dat Silas en ik uit elkaar zijn. Het weet echter de reden niet. Ik heb gevraagd aan de rest om erover te zwijgen. Ik ben ook iedere dag naar Harry gegaan om Merlijn te zien. Hij lijkt alles gelukkig vergeten te hebben. Ik moest me wel telkens inhouden om niet opnieuw te wenen. We hebben wel nog geen nieuwe oppasser gevonden. Anne, zijn mama, had gezegd dat ze graag wil afkomen en op Merlijn passen als wij niet kunnen. Ze zou dan in Harry's appartement blijven. Na lang nadenken, hebben we dan gezegd dat het goed is, nu zeker met dat Harry terug op promotour moet gaan. Morgen is ze er, en de dag nadien is Harry opnieuw weg.
Ik kan het nog steeds niet geloven dat Silas het al heeft opgegeven. Zou hij nu echt terug naar Nederland gaan? Ik zou opgelucht moeten zijn, zodat ik hem niet meer kan zien, zodat ik verder kan. Hij heeft me bedrogen. Waarom doet het zoveel pijn? Het is geen pijn doordat hij me bedrogen heeft, maar pijn omdat ik hem... mis. 2 jaar ging het goed, 2 jaar was ik echt gelukkig, ook al was mijn leven toen niet zo super. Ik dacht echt dat wij voor altijd waren.
Eindelijk kom ik voor ons gebouw. Ik hoop zo hard dat Silas weg is. Ik weet niet wat ik ga doen als ik hem nu zou zien. Ik heb hem echt gemist. Ja, ik weet het, WTF?! Ik mis de man die mij bedrogen heeft, maar ik heb hem wel graag gezien. Neen, ik zie hem nog steeds graag. Hij was mijn eerste grote liefde. Vroeger dacht ik dat Henry mijn eerste, grote liefde was, maar na Silas weet ik dat het met Henry nooit echt liefde was. Nu ik aan hem denk, waarom bedriegt iedereen mij? Wat doe ik verkeerd?
Voor ik het besef sta ik voor de deur met de sleutel in het slot. Ik doe de deur dan open en ben opgelucht dat ik niemand zie. Ik doe de deur dicht en loop naar de woonkamer. Het ziet er anders uit. Alsof er iets mist. Silas. Hij is weg. Hij is er niet meer.
Zijn familiefoto's zijn weg.
Zijn jassen aan de kapstok zijn weg.
Zijn boeken zijn weg.Op tafel ligt er een briefje en een doosje. Het doosje is doorzichtig. Ik zie een ring. Ik neem eerst het briefje en lees het: "Ik zal voor altijd van je houden, altijd. S." Ik ook. Ik zal ook voor altijd van je houden. Ik kan er niets aan doen. Ik had er dus wel een relatie mee van 2 jaar, mijn gevoelens gaan niet in 1,2,3 weg. Ik neem het doosje en kijk beter naar de ring. Het lijkt wel een verlovingsring. Hij zou toch niet de bedoeling gehad hebben om mij ten huwelijk te vragen?
Plots voel ik mijn ademhaling zwaarder worden en een pijnlijke druk aan mijn borstkas. Ik voel tranen rollen over mijn wangen. Mijn benen kunnen me niet meer houden en zak naar beneden. Ik hou het doosje stevig vast en begin hopeloos te wenen.
'Hij wou met mij trouwen,' zeg ik tussen al het gesnik.
Waarom heeft hij mij toch bedrogen? We konden nu gelukkig zijn. Ik zou meteen "ja" gezegd hebben. Ik wou heel mijn toekomst samen met hem bouwen. Ik wou zelfs nog een kind hebben met hem. Noem me zielig, al dat je wilt, maar ik zie hem zo graag dat het zoveel pijn doet. Ik probeer hem te haten, maar het lukt niet. Ik haat eerder mezelf omdat ik me zo voel, omdat ik het toelaat. Ik voel me zo zwak.
Plots gaat mijn gsm. Ik zie dat het Sara is. Ik druk op de rode telefoon. Ik wil nu niemand horen. Ik sta uiteindelijk recht en loop naar de slaapkamer. Het is nog maar 18h, maar ik voel me zo leeg, moe. Het liefst wil ik slapen en nooit meer wakker worden. Ik neem vlug mijn gsm en stuur naar Harry dat hij Merlijn bij mijn mama moet afzetten en niet bij mij. Nadien zet ik mijn gsm af en begin me uit te kleden. Ik zie dat Silas nog één T-shirt heeft achtergelaten; mijn favoriete. Ik trek hem meteen aan en ga ten slotte slapen.
JE LEEST
De zoon van Harry Styles {NL} VOLTOOID
FanfictionCOMPLETED/VOLTOOID I also am working for a English version of this book Claire Jones is 19 jaar en ging net beginnen aan haar studie. Tijdens haar vakantie met haar vriendinnen, Sara en Robin, in Parijs gebeurt er iets dat bijna alle meisjes van d...