Hoofdstuk 7

1K 24 0
                                    


Wat zal ik nu moeten kiezen? Brooklyn of hier blijven? Moet ik dan ook binnen 2 weken weg of later? Mag ik dan wel vliegen naar Brooklyn, ik bedoel met mijn buik? Ik moet dat allemaal vragen aan Sam en het mama vertellen. Ik kon het gisterenavond niet doen. Ik kon het gewoon niet doen. Ze gaat me nooit laten gaan. Ik wil echt gaan naar Brooklyn. Ik kon gisteren amper slapen omdat ik steeds aan Brooklyn dacht. Hoe meer ik aan dacht, hoe meer zin ik had.

"Sam? Ik heb nog enkele vraagjes over Uhuru Design en Brooklyn." "Tuurlijk, vraag maar."

"Als ik nu jouw assistente ben, wanneer moet ik dan werken? Ik bedoel het zal wat moeilijk zijn in mijn geval. Ik ben al 5, bijna 6, maanden zwanger. Ik zal dan niet meer kunnen werken, geen zwaar werk, en dan ga ik op zwangerschapsverlof. Gaan ze me dan wel willen aannemen?"

"Ik weet het, ik heb al met de baas gepraat. Ik zei dat ik je op het oog had, maar dat je zwanger ben. Hij heeft me dan 2 opties gegeven. Optie 1 is dat je binnen 2 weken meegaat en onmiddellijk werkt." "2 weken al?!" "Wacht, wacht laat me uitspreken. Dus, binnen 2 weken begint je al te werken, natuurlijk licht werk. Dan krijg je zwangerschapsverlof, betaald en 2 maanden, en nadien kom je gewoon terug na je verlof. Tijdens je verlof zal een vervangster je werk doen. Ze zal waarschijnlijk al werken voor je verlof zodat ze je kan helpen met dat je enkel licht werk mag doen. Optie 2 is dat je pas na je verlof begint te werken, maar dan is het geen betaald verlof. Je hebt dan wel de tijd om afscheid te nemen van iedereen hier. En je kunt Merlijn in een vertrouwde omgeving leren kennen en zo. De rest kan dan ook nog tijd besteden met Merlijn."

"Ze hebben allebei hun voor- en nadeel, maar ik denk dat ik toch voor optie 2 zal kiezen." Ik wil inderdaad dat Merlijn zijn familie zal leren kennen. Zo leren zij hem ook kennen en Merlijn hen. Ik zal wel iets kleins moeten vinden hier om geld te hebben voor in Brooklyn en natuurlijk voor Merlijn.

"Goed, dan zal ik mijn baas bellen om te zeggen dat je voor optie 2 kiest en dan zullen we-" Sam neemt al zijn mobiel en begint de nummer in te tikken. "Wacht, ik weet niet of het mag van mama. Ik heb haar nog niets gezegd." "Hmm, ok. Wacht, ik heb misschien iets om haar te overtuigen. Ze wou haar winkel toch altijd uitbreiden, niet?", ik knik, "Wel, niet ver van de showroom van Uhuru Design is er een winkel komen te staan en nu is hij te huur. Misschien kan zij daar haar tweede winkel starten?"

Het is altijd haar droom geweest om een tweede winkel te starten en zeker in het buitenland. Het zou ook geweldig zijn als mama meegaat naar Brooklyn. Dan hoef ik haar niet te missen en zij ons niet. We besloten om het verder te bespreken als mama thuis is van haar werk.

Wanneer Sam naar oma gaat, ga ik naar de winkel om snacks te kopen voor morgen als Silas komt. Ik ga nog enkele klassiekers huren zoals The Godfather, Pulp Fiction, Apocalypse Now, The Breakfast Club, La vita è bella, Into the wild en Amélie. Ik heb wel films liggen thuis, maar geen echte klassiekers. Ik ben best benieuwd hoe het zal gaan. Ik moet sowieso met hem praten over Brooklyn. Om eerlijk te zijn, ik was Silas helemaal vergeten toen ik moest beslissen over Broooklyn. Ik voel me best schuldig, ik weet niet precies waarom. Het is niet dat we een relatie hebben, maar ik vind hem zo leuk. Ik weet dat ik hem heel hard ga missen ook al heb ik hem nog maar één keer gezien.

Om 18 uur is mama thuis van haar werk. Ik wordt plots heel erg zenuwachtig door Brooklyn. Sam is om 17 uur thuis gekomen van oma en onmiddellijk begonnen aan het eten. Wanneer we aan tafel zitten kijkt Sam naar mij met een blik. Ik weet dat hij wilt dat ik begin over Brooklyn. Ik ben zo bang dat ze boos zal zijn om ik weet niet wat. "Hmm, mama?" Ik kuch. "Ik moet iets vertellen... vragen eigenlijk." Mama kijkt naar mij met een frons, ze ziet dat ik zenuwachtig ben.

"Wat is er?"

"Het gaat over een baan. Ik heb soort van een aanbieding gekregen." "Dat is goed nieuws, toch?" "Ja, opzicht wel."  "Wel, ik ben blij voor je. Waarom kijk je alsof je bang bent van mij?" "Omdat de aanbieding van mij komt.", zegt Sam.

De zoon van Harry Styles  {NL} VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu