Hoofdstuk 71

519 12 6
                                    

Twee weken later

Claire

Ik voel me al een paar dagen niet lekker. Ik moet steeds kotsen en van de kleinste geurtjes word ik al misselijk. Harry zegt dat ik langs de dokter moet gaan, maar ik denk iets anders. Harry vermoed dat ik zo naar de dokter ga voor een zogenaamde doktersafspraak maar ik ga eigenlijk daar de apotheek om een zwangerschap test te halen. Harry is wel al een paar keer begonnen dat hij nog kinderen met mij wil, en we hebben het ook al een keer geprobeerd. Harry lijkt het op de een of andere manier te zijn vergeten. Hij denkt dat ik ziek ben, ik denk dat ik zwanger ben. En dat het waarschijnlijk naar de eerste keer proberen al gelukt is. Ik wil niet dat hij al een vermoeden heeft en dat het dan niet zo'n grote verassing meer voor hem is.

Ik weet dat hij vindt dat ik het goed heb geregeld met Merlijn toen hij nog heel klein was, en dat hij het allemaal snapt. Maar ik heb ook door dat hij het jammer vindt dat hij de hele zwangerschap, de bevalling en veel van de eerste keren van Merlijn heeft gemist. En ik hoop voor hem dat hij misschien met een nieuw kindje die kansen wel krijgt. Ik weet zeker dat Harry het helemaal geweldig gaat vinden. Merlijn is ook al een paar keer begonnen over een broertje of zusje. Ik weet dat hij een geweldige broer gaat worden. Ik weet ook dat hij een beetje alleen is, hij kent natuurlijk alleen Lena en Freddie. Lena mist hij nog steeds, en Freddie ziet hij amper, gelukkig wel steeds vaker. Ik wil gewoon een speelmaatje voor hem en iemand waar hij op kan vertrouwen die een beetje zijn eigen leeftijd vindt.

Ik lig nog steeds in bed en hoor Harry naar boven komen. Achter hem hoor ik kleine voetjes komen. Ik hoor ze wat fluisteren voor de deur voordat erop geklopt wordt.

''Kom binnen'' zeg ik grinnikend wetend wat er gaat komen.

De deur gaat langzaam open en Merlijn komt er als eerste door. Daarna komt Harry binnen met een dienbord vol met fruit.

''Hey lieverd, is je griep al een beetje over?'' vraagt Harry bezorgd. Ik kijk hem vragend aan voor dat ik bedenk wat hij bedoelt.

''Ja, ik voel me al stukken beter. Ik denk wel dat ik straks nog even langs de dokter moet gaan voor de zekerheid'' probeer ik zo goed mogelijk te liegen. Ik weet dat ik niet goed kan liegen, maar ik denk dat Harry het gelooft.

''Oké, hoe laat moet je gaan?'' zegt hij terwijl hij het dienblad op mijn schoot zet ik kijk ernaar. Er liggen aardbeien op, stukjes banaan en druiven. Zo lekker! Ik pak een druif en kijk naar de klok.

''Over anderhalf uur, dus als jij dan op Merlijn zou kunnen passen zou dat top zijn. " Ik kijk naar Merlijn die hoopvol naar de druiven kijk. Ik grinniken geef er een paar aan hem.

''Ik zat eigenlijk te denken dat we mee kunnen gaan, voor als je moet overgeven'' zegt hij terwijl hij me lief aankijkt. SHIT wat moet ik nu zeggen? Moet ik zeggen dat ik niet wil dat hij mee gaat? Nee, dat kan niet, dan zou ik hem heel erg kwetsen. Hij kan niet mee want dan heeft hij door dat ik niet naar de dokter ga en eigenlijk een zwangerschap test ga kopen. Wat moet ik doen? Claire zeg iets. Je hebt minstens al 7 seconden niets gezegd, oké nu acht. Als je nog langer wacht gaat hij het doorhebben.

''Dat lijkt me niet zo handig, je weet niet hoe lang het duurt en het is heel saai voor Merlijn. Ik ga liever alleen. Ik hou je op de hoogte hoe het gaat. Zeg ik dan maar, ik kon en kan niks anders bedenken. Ik hoop dat Harry er mee eens is anders heb ik een probleem.  Hij kijkt me even bedenkelijk aan voordat hij verder gaat.

''Oké is goed. Het is inderdaad wel heel saai voor Merlijn. Maar kan je mij asjeblieft op de hoogte houden. Ik hou van je en wil dat je oké bent.

''Is goed zal ik doen''

Ik ga weer verder met eten, alle druiven zijn al op en Merlijn kijkt schuldig.

''Was het lekker Merlijn?''  Vraag ik.

''Ja heel lekker, sorry dat ik alles heb opgegeten'' zegt hij terwijl hij me lief aan kijkt.

''is goed hoor mannetje, ik ben blij dat jij zo goed fruit eet'' zeg ik terwijl ik hem een kus op zijn voorhoofd geef.

''ga maar naar beneden schat, dan ga ik me even aankleden. Papa is ook beneden zeg maar dat je van mij tv mag kijken''.

''Oké dankjewel'' Hij geeft mij een kus op mijn wang en glijd met zijn buik het bed af en huppelt de kamer uit.

Ik stap ook het bed uit en loop naar de kledingkast.  Ik pak een zwarte broek en een wit topje met een vest met een capuchon, want je weet maar nooit.  Daarna kies ik een standaard zwart tasje. Ik loop met het stapeltje kleren naar de douche en zet het op een plank, daarna stap ik de douch in.

Als ik mijn haren eindelijk gewassen heb stap ik de douch uit en begin ik mezelf aftedrogen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Als ik mijn haren eindelijk gewassen heb stap ik de douch uit en begin ik mezelf aftedrogen. Daarna föhn ik mijn haar en poets ik mijn tanden. Ik doe nog snel een beetje make-up op voordat ik de badkamer uitloop.

Ik loop naar beneden en ga naast Merlijn op de bank zitten. Hij kijkt naar een kinderprogramma.  Ik eet nog een klein broodje met nutella, want ik heb steeds meer honger. Ik kijk naar de klok en zie dat het al bijna tijd is om te gaan. Ik loop naar Harry die aan zijn bureau zit te werken en mails beantwoord ik geef hem en kus en zeg dat als er iets is ik het meteen aan hem laat weten. Daarna geef ik hem een kus op zijn lippen en loop ik naar Merlijn en geef hem een knuffel. Ik stap de deur uit en loop naar mijn auto.

De zoon van Harry Styles  {NL} VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu