HARRY
Op dit moment zitten we buiten te spelen. Merlijn zit in de schommel en ik ben hem aan het duwen. Claire zit ondertussen af en toe foto's te trekken, maar controleert ook vaak haar mobiel en steekt hem telkens zuchtend weer in haar broekzak. Het is duidelijk dat ze wacht op een bericht van iemand maar van wie? Zou ze wachten op Niall? 'Papa duwen!' roept Merlijn. Ik kijk op en zie hem naar mij kijken. Lachend duw ik opnieuw.
'Alles ok?' vraag ik roepend aan Claire. Ze hoort me niet, want ze is geconcentreerd op haar gsm met een frons. 'Claire!' roep ik nog eens. Geschrokken kijkt ze op. 'Wat?' vraagt ze. 'Alles ok?' vraag ik nog eens. Ze knikt licht en kijkt weer naar haar mobiel. Zuchtend focus ik me weer op Merlijn. Uiteindelijk wil Merlijn op de glijbaan.
'Mama, wil je me opvangen?' vraagt Merlijn nadat ik hem naar boven heb gebracht. Opnieuw kijkt ze niet op. Wat is dat toch met haar en haar mobiel? Ik bedoel, ze kijkt er gewoon naar. 'Mama!' roept Merlijn opnieuw en nog eens hoort ze hem niet. Zuchtend geeft Merlijn het op. 'Kom, ik zal je opvangen,' zeg ik en loop naar de onderkant van de glijbaan. Hij glimlacht licht, maar ik zie dat hij niet zo blij is. Lachend glijdt hij echter naar benden en meteen vang ik hem op. Ondertussen zie ik Claire naar binnen gaan.
'Nog eens, nog eens!' roept hij enthousiast. Het lijkt alsof hij het gedrag Claire vergeten is. Lachend breng ik hem opnieuw naar boven. Zo blijft het een tijdje duren tot we plots enkele druppels voelen vallen op ons. 'Papa, het regent!' gilt hij van plezier. Meteen loopt hij rond en springt in enkele kleine plassen. Ondertussen regent het harder. Hij loopt dan meer in de richting waar er niet zoveel gras is, maar wel aarde en met water ontstaat er dus modder.
'Kom, Merlijn. We worden anders nat en vies!' roep ik naar hem. Ik loop voorzichtig naar hem. Net dan loopt het verkeerd. Ik voel dat de grond zeer gladdig is geworden door de regen en voor ik het goed besef, lig ik op de grond. Lachend kijkt Merlijn naar mij. 'Harry! Merlijn! Kom naar binnen voor jullie ziek worden!' hoor ik Emily roepen. Merlijn loopt naar mij en hierdoor valt hij ook. In plaats van recht te willen staan, begint hij te rollen in de modder. Lachend sta ik voorzichtig recht en pak hem op. Dan loop ik naar binnen. Merlijn en ik zijn ondertussen kletsnat en vuil.
'Jongens, hoe zien jullie eruit. Kom, ga in bad, nu,' zegt Emily. Ze kijkt boos, maar ik hoor dan toch een klein lachje als Merlijn en ik naar de badkamer gaan. 'Oh, waar is Claire?' vraag ik vlug aan haar. 'In jullie kamer. Ze leek niet echt blij,' zegt ze met een triest blik. 'Ik ga straks eens even praten met haar,' zeg ik en loop verder de badkamer in. Daar zie ik Merlijn zijn kleren al uitdoen. Ik laat het bad vollopen. Eens het vol is dan gaat Merlijn in bad. 'Papa, kom erbij,' zegt hij terwijl hij een beetje met het water speelt en de speeltjes die erin zitten. Ik denk even na, maar kleed me dan toch vlug uit. Wanneer ik zie dat hij niet oplet, doe ik snel mijn boxershort uit en ga in bad achter Merlijn zitten.
Na een half uur zijn we weer schoon. Ik doe een handdoek om mijn middel en Merlijn doet net hetzelfde. Ik merk ook dat ik me best zou moeten scheren en doe dan scheerschuim op mijn gezicht. Merlijn kijkt me giechelend aan. 'Wat doe je?' vraagt hij. 'Scheren,' zeg ik terwijl ik hem op de rand van de lavabo plaats. 'Mag ik ook?' vraagt hij. 'Hmm, wanneer ik klaar ben, dan gaan we jou scheren,' zeg ik. Wanneer ik klaar ben, kijkt hij me ongeduldig aan.
Ik doe dan scheerschuim op zijn gezicht en zoek dan iets met een scherp randje, maar niet iets dat hem kan snijden. Ik ben niet zot. Dan zie ik ergens zo'n nagelvijl liggen. Perfect. Ik doe het eerst onder water en "scheer" Merlijn beetje per beetje. Wanneer ik klaar ben, kijkt hij trots naar zijn spiegelbeeld. Ik breng hem terug op de grond en hij loopt naar beneden. 'Oma, kijk, ik ben geschoren!' roept hij naar Emily. Lachend loop ik naar de kamer en zie Claire op bed zitten met haar handen in haar haren en ellebogen op haar knieën. Ik ben het beu, ik wil weten wat er aan de hand. Ik sluit de deur en daardoor kijkt ze naar mij. Correctie, ze kijkt naar mijn halfnaakt lichaam.
JE LEEST
De zoon van Harry Styles {NL} VOLTOOID
FanfictionCOMPLETED/VOLTOOID I also am working for a English version of this book Claire Jones is 19 jaar en ging net beginnen aan haar studie. Tijdens haar vakantie met haar vriendinnen, Sara en Robin, in Parijs gebeurt er iets dat bijna alle meisjes van d...