Hoofdstuk 26

846 24 0
                                    




CLAIRE

2 weken nadat Merlijn bij Harry was, is hij nog een paar geweest bij hem. Ik was er wel altijd bij. Volgend weekend gaan ze wel eens alleen zijn. We zien beiden dat Merlijn en Harry een band krijgen. Het is nog niet zoals met Silas, maar we komen er wel. Ik zie ook dat hij gelukkiger wordt. Hij straalt als hij Merlijn ziet. De jongens spelen ook graag met Merlijn.

Harry en de jongens en ik zijn best wel goeie vrienden geworden. We maken plezier als we samen zijn en ik voel met niet echt overbodig bij hen. In het begin had ik dat namelijk wel. Ik bedoel, ze zijn 1 groep en plots zit ik daar ook bij hen. Ik kom eigenlijk het beste overeen met Niall. Hij is echt super lief. In het begin deed hij nog wat vreemd en afstandelijk tegenover mij, maar nu niet meer. Ik ben best blij. Ik voel dat ik een beste vriend bij heb.

Silas heeft trouwens werk gevonden. Het is een architectenbureau. Het is best succesvol, dat zorgt er wel voor dat hij het erg druk heeft. Ik zie hem weinig. Hij zegt dat het komt omdat ze met een belangrijk project bezig zijn. Hij wil zich bewijzen doordat dat hij op het nippertje de job heeft gekregen. Zijn baas was niet zeker om hem aan te nemen. Silas heeft namelijk geen ervaring en dan heb je nog het feit dat dat project heel belangrijk is.

Ik mis hem wel. Er zijn momenten dat ik in een leeg bed ga slapen en midden in de nacht hoor ik hem thuiskomen, maar ik val dan meteen in slaap. Ik voel wel dat hij me niet eens vastneemt of een kus geeft. De volgende ochtend is hij dan ook al weg. Robin en Sara zien dat hij afstandelijk doet tegenover mij.

Over hen gesproken, vandaag gaan ze terug naar huis, net op mijn laatst dag van mijn verlof. We gaan daarom in het park gaan met Merlijn. Normaal gezien gaat Silas er ook zijn, maar hij wist het niet zeker, hij moet misschien werken. Werken? Op een zondag?

Je zou denken, in het park met Merlijn? En de media dan? Wel, de aandacht is al veel verminderd. Na dat incident bij de signeersessie is er veel commentaar geweest op het gedrag van de paparazzi. In het begin zeiden ze nog van alles i.v.m. Harry en mij, maar ze vielen ons niet meer lastig. Nu wordt er nog amper iets gezegd over ons. Ik denk dat Harry iets heeft gedaan of gezegd, want ik vind het best vreemd. Zo plots geven ze het op. Op een dag vroeg ik het aan hem en hij deed toen heel raar en zei dat hij niets heeft gedaan. Hmm, ik geloof hem niet. Ik zou het nochtans heel lief vinden als hij wel iets heeft gedaan.

Ik maak Merlijn klaar en dan neem ik hem mee naar de keuken.

"Hou je hem even in het oog?", vraag ik aan Silas.

"Waarom?", vraagt hij zonder naar mij te kijken. Wat is zijn probleem?

"Ik ga me klaar maken dus ik kan hem niet in het oog houden.", zeg ik met duidelijk irritatie in mijn stem.

"Ja, goed, ga maar."

"Ben jij trouwens al klaar?", vraag ik.

"Voor wat?", vraagt hij. Doet hij nu alsof hij van niets weet of is hij het vergeten of weet hij niet waarover ik het heb?

"We gaan straks naar het park."

"Ah, heb ik niet gezegd dat ik moet werken?" Wat?! Het is fucking zondag! Nee! Hij gaat mee.

"Het is zondag. Niemand werkt op een zondag." Ik verhef mijn stem, maar het doe hem duidelijk niets.

"Tja, ik wel. Maak je nu klaar, want ik moet straks weg." En nog steeds kijkt naar hij niet naar mij. Wat is er gebeurd met Silas? Waarom doet hij zo? Wat heb ik misdaan?

"Wat is er aan de hand Silas?", vraag ik uiteindelijk. Iets dat ik al dagen wil vragen.

"Niets. Ja, ik moet dus gaan. Jij zult moeten kijken naar Merlijn." En met dat gaat hij de deur uit zonder enig oogcontact.

De zoon van Harry Styles  {NL} VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu