Hoofdstuk 77

501 12 6
                                    

Ik lach naar hem en trek mijn shirt een stukje omhoog en ga liggen. Harry gaat naast me zitten en pakt mijn hand vast. Hij kijkt me aan en lacht lief naar mij ik lach terug en kijk naar de dokter die nu ook de hierheen loopt. Ze gaat aan de andere kant van mij zitten achter een soort computer, het echoapparaat. Ze doet hem aan en pakt een fles die daarnaast staat. Ze kijkt mij aan ''Dit is het gel, het kan koud aanvoelen'' zegt ze, ik knik. Ze opent de fles en het koude gel, ze doet wat op mijn buik en ik hou mijn buik in van de kou. Ik hoor Harry grinniken naast mij ik kijk zijn kant op, hij heeft een grote glimlach op zijn gezicht. Hij lacht naar mij en brengt mijn hand, die nog stevig in de zijne ligt naar zijn lippen en geeft er een kus op. Ik lach naar hem. ''Ik hou van je'' zeg ik. Hij lacht naar mij ''Ik hou ook van jou, zielsveel'' zegt hij zachtjes tegen mij terwijl hij een kus op mijn wang geeft.

"Oké, laten we het kleintje vinden'' gaat de dokter verder terwijl ze naar ons lacht. Ze pakt het echoapparaat en gaat ermee over mijn buik. Het scherm is zwart, ze beweegt het echoapparaat wat meer en langzaam zien we een klein lichaampje. Ik begin te lachten, dat is ons kindje. We zien voor het eerst ons kindje, ik kan niet gelukkiger zijn. Ik ben verloofd met de liefste man heb een prachtig kindje met hem en ik ben in verwachting van nog een prachtig kindje. Dit is waar we bijna allemaal naar uitkijken, een gezin starten. We dromen over een man die van ons houdt, onvoorwaardelijk een kind waar je zielsveel van houdt en misschien ooit nog een kindje, dit was mijn droom. En mijn droom wordt nu eindelijk echt. Ik kijk naar Harry en hij zit met de grootste glimlach compleet gefocust naar het beeldscherm te kijken, naar zijn kind, naar ons kind. Ik glimlach en kijk weer terug naar het scherm, je ziet wel dat het een baby is maar alles is nog niet heel duidelijk. Het lichaampje is nog heel klein en het hoofdje is in verhouding weer heel groot. De armpjes en beentjes zitten er ook al aan, met zelfs kleine handjes en voetjes. De teentjes en vingertjes waren nog niet heel duidelijk, maar je ziet wel een beetje de begin vorm. Het is eigenlijk gewoon een baby maar een beetje uit verhouding, maar toch kijk je ernaar en krijg je meteen moedergevoelens. Je wilt het kindje beschermen wat er ook gebeurt, en je begint er zelfs al van te houden. Ik kijk naar Harry en aan zijn gezicht te zien dacht hij precies hetzelfde als ik, ik hou nu al van ons kindje.

''Ik zal het hartje laten horen'' zegt de dokter ik knik terwijl ik uit mijn trans raak. Ze draait aan wat knoppen en de hele kamer vult zich met gebons, het hartje. Het klinkt raar maar het klink als muziek in je oren, ik krijg tranen in mijn ogen. Dat gebons is een zekerheid, het leeft en het heeft het goed. Alle bezorgdheden glijden van je af terwijl je vol aandacht naar het regelmatige gebons luistert. Ik voel Harry's duim over mijn wang heen die een traan weg haalt.

De dokter haalt een doekje over mijn buik om het gel ervan af te halen. Ze gooit het doekje in een prullenbak en ik sta op en doe mijn shirt weer goed. Harry pakt mijn hand vast en trekt mij naar zich toe en hij kust me snel. Ik lach in de kus en ik voel dat hij dat ook doet. Ik trek me weg en plant een heel snel kusje op zijn lippen terwijl ik achter de dokter aan loop die weer terugloopt naar het bureau. Ik ga aan de andere kant zitten van het bureau aan dezelfde plek waar ik net zat. Harry komt naast mij zitten en pakt mijn hand vast.

''Nou meneer en mevrouw Styles, alles zag er goed uit'' Ik lach en knik naar haar. ''Jullie kunnen weer een afspraak maken over 3 weken en dan weer een over 6 weken'' ik knik en Harry ook. ''In de echo over 6 weken kunnen we het geslacht zien, jullie kunnen er dus alvast over nadenken of jullie het willen weten of niet''. ''Dat zullen we doen, heel erg bedankt en tot over drie weken'' zegt Harry terwijl hij de dokter een hand geeft. Ik bedankt de dokter ook en geef de dokter ook een hand. Ze glimlacht naar ons en we lopen de deur de kamer uit.

De zoon van Harry Styles  {NL} VOLTOOIDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu