Claire
Ze praat natuurlijk Engels, maar het is makkelijker om het in het Nederlands te doen.
"Hallo, kom binnen."
"Hallo, is dit nu Merlijn?"
"Ja, dat is hem."
"Ooh, hij is zo schattig. Hallo Merlijn, ik ben Alex. Hopelijk jouw nieuwe speelmaatje.", zegt ze. Ik vind haar nu al leuk en Merlijn blijkbaar ook die aan het glimlachen is.
Na een uur praten en uitleggen en lachen en het huis tonen zijn we eindelijk aan het einde van ons gesprek geraakt.
"Dus vanaf volgende week kom ik iedere werkdag naar hier om 7:00 en om 12:15 komt u even langs om Merlijn te zien, na een half uur bent u weer weg en dan om 18:45 bent u terug?" "Ja, zo is het. En nog eens Alex, niet 'u' maar 'je'."
"Goed dan is alles in orde. Tot volgende week dan. Dag Merlijn, dag Claire.", zegt ze met een knuffel.
"Dag Alex. Tot dan.", zeg en ik zwaai met de hand van Merlijn. Ik voel dat we heel goed overeen zullen komen. Ze is lief, grappig, intelligent, interessant, verstandig, respectvol en vooral begripvol. Ik zeg het je, er zijn weinig mensen die begrip hebben voor meisjes als ik, tienermoeders. Ze zien ons als sletten, wat ik echt enorm haat. Ik bedoel Harry is de tweede met wie ik ooit seks heb gehad en ik heb het maar met twee jongens gedaan. Euhm, een slet? Bitch please!
En inderdaad ik flip niet meer als ik aan Harry denk. Ik ben erover. Niet dat ik ooit iets voelde voor hem, maar gewoon om het feit dat hij de papa is.
Ik breng Merlijn naar zijn bedje, want ik zie dat zijn oogjes ieder moment kunnen neervallen. In de keuken neem ik een Ben&Jerry met brownie en ik bekijk naar 'The Breakfast Club'.
Ik ben echt blij dat alles is gelukt. We hebben gewoon een babysitter. Ik ben echt blij, dat het zo goed is gegaan tussen die twee. Mijn aflevering is afgelopen ik loop naar de babyfoon en hoor dat Merlijn nog niet wakker is. Genoeg tijd voor een tweede aflevering dus.
Ik begin honger te krijgen dus ik neem nog even een boterham met grillworst. Ik vind dat zo lekker. Ik loop met mijn computer naar het aanrecht, mijn aandacht niet van het scherm afhoudend. Ik pak een boterham uit de zak en smeer hem met boter en doe er daarna een plak kaas op.
Ik hoor dat Merlijn wakker begint te worden, ik pak de babyfoon op en ga luisteren. Hij zit heerlijk te brabbelen. Ik laat hem eerst even wakker worden voordat ik hem uit zijn bedje ga halen. Na 5 minuten besluit ik om naar boven te gaan. Merlijn zit met zijn knuffeltje te spelen met zijn armen en benen in de lucht. Hij is zo lief.
Ik pak hem en geef hem een knuffel, hij doet meteen zijn armen rond mijn nek en geeft mij een natte baby kus. Ik lach en geef hem een kus terug. Ik loop met hem naar beneden en zet hem in zijn stoeltje, daarna geef ik hem een stukje komkommer. Ik geef hem steeds vaker komkommer, want dat zit vol met water en vitamines. En natuurlijk ook omdat hij het heel lekker vindt.
Eindelijk komt Silas thuis. Hij gooit zijn sleutels op het kastje naast de deur. Hij loopt gelijk naar ons toe en pakt ons stevig vast, daarna geeft hij mij een kus op mijn voorhoofd. Oh wat hou ik van hem, mijn hart doet zeer van het gloeien.
Na 2 en een half uur is iedereen thuis en hebben we spaghetti gegeten, ook al weer zo lekker. Ik begin moe te worden. Merlijn ook zo te zien. Ik geef iedereen een kus en zeg dat Merlijn en ik gaan slapen. Iedereen zegt slaaplekker en dat zij ook zo gaan slapen.
''Wacht!'' roept Silas
''Wat is er?''
''Ik ga mee naar boven ik ben ook moe.''
''Oh. Oké.'''
Hij slaat zijn armen om mijn middel en we gaan naar boven.
JE LEEST
De zoon van Harry Styles {NL} VOLTOOID
Hayran KurguCOMPLETED/VOLTOOID I also am working for a English version of this book Claire Jones is 19 jaar en ging net beginnen aan haar studie. Tijdens haar vakantie met haar vriendinnen, Sara en Robin, in Parijs gebeurt er iets dat bijna alle meisjes van d...