Rümeysa: Ömer gerçekten gidecek misin?
Rümeysa: Doğru düzgün konuşamadık bir türlü
Rümeysa'nın mesajını gördüm ama ne cevap vereceğimi bilmiyordum. Ailem yurt dışına taşınmayı ve orada eğitim görmemi istiyordu ama Rümeysa gitmemem için diretiyordu. Benim için ailem düzenini bozup gitmeye karar veriyordu, tabi ki benimde görüşüme saygı duyarak. Nasıl onlara karşı çıkabilirdim?
Ömer: Bilmiyorum ama gideceğiz sanırım
Rümeysa: Ama neden, ne var bu yurt dışında?
Ömer: Bunları yüz yüze konuşsak daha iyi olmaz mı?
Rümeysa: Olur
Ömer: Üzülme halledilmeyecek bir şey yok
Ömer: Olmadı gitmem
Rümeysa: Peki
Rümeysa: Bugün içinde buluşalım mı?
Ömer: Tamam sana ne zaman uygunsa buluşuruz
Telefonumu masaya bırakıp derin bir nefes aldım. Bir yanım gitmek istiyordu, bu ailemle yakınlaşmamı sağlayabilirdi ama bir yanımda gitmek istemiyordu. En mantıklısı babamla konuşmaktı.
Babam çalışma odasındaydı, kapıyı tıklayıp başımı aralıktan içeri uzatarak, "Müsait misin?" diye sordum.
"Gel oğlum, müsaidim." diyerek eliyle masanın önündeki koltuğu gösterdi. İçeri girip kapıyı kapattım ve koltuğa oturdum.
"Biraz konuşabilir miyiz?"
"Senin sanırım moralin bozuk."
"Evet, biraz öyle."
"Ne sıktı canını anlat bakalım."
"Benim için yurt dışına taşınmayı düşünüyorsunuz... Ben diyorum ki yurt dışında okuyayım tamam ama siz gelmeyin, zaten üniversitede o kadar sıkı ders olmuyor diye biliyorum ara ara yanınıza gelip giderim olmaz mı?" dediğinde babam başını olumlu anlamda sallayıp tebessüm etti.
"Neden böyle olmasını istiyorsun?"
"Arkadaşlarım, Çağatay, Mert, Rümeysa, babaannem hepsi burada. Berber gidersek ancak senede bir iki kez buraya gelme şansım olur."
"Ben ve annen senin gerçekten çok iyi bir eğitim almanı istiyoruz, gidip geldikçe kafan dağılacak kendini derslerine verebilecek misin? Ayrıca kan bağının dahi olmadığı birine bu kadar bağlanma o kadın sadece sözde babaannendi bunu ikimiz de çok iyi biliyoruz."
"Biliyorum ama ona karşı sevgime engel olamıyorum. Derslerimi hallederim, zor da olsa yaparım ama buradan kopmak istemiyorum."
"Noyan her şey bir yana, eğitimin vesaire bunlar bir şekilde hallolur ama bizim asıl gitmek isteme sebebimiz üçümüz için yeni bir sayfa açmak. Farklı bir ülke, farklı bir şehir ve sadece sen ben ve annen. Biliyorum içinde bana karşı hala bir takım oturmayan şeyler var..."
"İçimdeki şeyleri hallediyorum ben bir şekilde. Bu yaşıma kadar tektim halletmeyi öğrendim."
"Haklısın." Deyip başını aşağı yukarı salladı.
"Ben temelli olarak gitmemizi istemiyorum ama sizi kırmak da istemiyorum, hepimiz için iyi olacak bir şekilde halledelim bu meseleyi."
"Bunu bir de annenle konuşayım ama seni istemediğin bir şeye zorlamak gibi bir niyetimiz yok."
"Teşekkür ederim. Başka bir şey yoksa ben gidiyorum."
"Yok oğlum. İstediğin zaman gel konuşalım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Burslu Öğrenci
Fiksi Remaja- TAMAMLANDI - Güzel bir çocukluk geçirmiş olan Ömer on yaşındayken, annesi ve babası vefat ettiği için mecburen babaannesiyle yaşamaya başlar. Okul hayatı dışında her şey yolunda giderken, haberinin olmadığı, hatta o doğmadan önce gerçekleşen bir m...