36

1K 101 2
                                    

– Neked meg eltűnt az erőd? – ráncolta a homlokát.
Rebeka elsápadt. Ezek szerinte eltűntek az igézései az emberekből, tehát Dorián is emlékszik mindenre. Keresni fogja húgát, utána fog jönni és nem fogja túlélni ezt a kirándulást.
- Ne aggódj, nem szűntek meg az igézéseid, – mondta unottan Andor – csupán Eszter erősebb, mint egy kis újonc tündérlányka.
- Mit akarsz Andor? – kérdezte gyilkos hangon Gergő Rebeka elé lépve.
Rebeka újra biztonságban érezte magát Gergő mellett. Nem tudta, hogy azért, mert akkor este is így védte, amikor először találkozott Andorral, vagy, azért, mert jobban félt Andortól, mint Gergőtől, de biztonságot érzett. Gergő ezt a gondolatot hallva Rebeka felé pillantott a válla felett és megeresztett egy kis visszafojtott mosolyt.
- Miért kéne bármit is akarnom? – vonta meg a vállát Andor, aztán gonoszan elmosolyodott.  – Egyébként csak néhány halott embert látni.
- Tessék, akkor itt vagyok én. – lépett előrébb Ambrus.
- Ó, persze. A kis szellem fiú. – nevetett fel gúnyosan a férfi. – Te nevetségesebb vagy, mint ahogy elképzeltelek. – mérte végig.
- Andor! – jött előrébb az Alak. – Nem bántunk senkit. Csak megtörjük az átkot.
- De! – mondta halkan Andor. – Esztert bántjátok ezzel.
- Eszter engem bánt. – kiabált rá Ambrus.
- Elvetted tőle a lányát. – kiabált vissza Andor.
- A lány magától lett öngyilkos. – váltott vissza nyugodt hangnemre Ambrus.  – Nem én vettem el tőle. Ez Anasztázia döntése volt.
- Te indítottad el az úton. – jelentette ki a férfi. – Miattad lett öngyilkos. Eszter miattad vesztette el Anasztáziát. Megérdemled, hogy bűnhődj. – szűrte ki fogai között a szavakat.
- Ebből elég volt! – szólt közbe Gergő. – Rebeka meg fogja törni az átkot Andor, ez ellen nem tudsz mit tenni.
- Szerintem pedig de. – mondta Andor, azzal megindult Gergő felé. Fothia megijedt a férfi hirtelen mozdulatától, ezért egy könnyű mozdulattal felreppent.
Gergő azonnal egy földfalat húzott maguk elé, védelemképpen. Andor egy suhintással kivonta belőle a vizet, így a fal porrá változott, ami fél pillanat alatt a földre hullott. A víztömeget Gergő felé irányította, de a fiú elugrott a sugár elől, egy tőrért nyúlt és újra Andor felé hajította, de Andor most is kitért előle. Gergő egyből egy hatalmas sárgömböt irányított Andor felé. A férfi éppen, hogy csak felállt a tőr elől, amikor észrevette a felé közeledő sártengert. Két kezét elemelve próbálta távol tartani magától, de Gergő is tolta felé, így a gömb meg állt közöttük félúton. Rebeka földbegyökerezett lábbal állt, teljesen lesokkolódott. Ránézett az Alakra, hátha ő tud segítséget nyújtani Gergőnek, de az Alak csak megrázta a fejét. Rebeka segíteni akart, de nem tudta mit tegyen. Végül Andor ereje erősebbnek bizonyult, a sárgömb pedig Gergő felé indult. Gergő leengedte a kezét és félreugrott. A sárgömb elzúgott a feje mellett és egy távolabbi fába belecsapódva kis darabokra hullott. Andor azonnal újra támadt. Maga mellett elkezdte lassan felemelni a kezét, ezzel kiemelve a vizet a földből, aztán Gergő felé irányította. A víztömeg körbe vette Gergőt, mintha egy üveggömbben lenne. A fiú ütötte a vizet, hogy kiszabaduljon a burkából, de semmire nem ment vele, a víz csak forgott tovább. Aztán a gömb elkezdett zsugorodni. Gergő kétségbeesetten csapkodott, mert ha nem jut ki időben, megfullad. Rebeka egyre jobban félt, kapkodta tekintetét a vízburok és a kezét előre nyújtó Andor között.
Aztán Rebekának melege lett, teljesen elöntötte a forróság. Lenézett kezére, ami szinte vörösen izzott. A lány elmosolyodott, majd odalépett a zsugorodó víztömeghez és belenyúl. A víz elkezdett forrósodni, aztán gőzfelhőbe vonva őket elpárolgott. Gergő izzadt haja homlokára tapadt, és meglepve nézett Rebekára.
- Az erőd?! – Gergő meg akarta fogni a lány kezét, de Rebeka elhúzta. Még mindig izzott és nem akarta megégetni a fiút. – Házisárkány. – vigyorgott pimaszul Gergő Rebeka szemébe nézve. – Nem is kell nekünk Fothia.
Majd mielőtt Rebeka bármit is reagálhatott volna, megindult Andor felé.
- De hát… - hebegte a férfi. – Hogyan? Hisz… - nem tudta befejezni, mert Gergő hátra fogta a karját védtelenné téve ezzel.
- Hé, kislány! Most, hogy újra tudod irányítani az erőd, - nézett Gergő Rebekára – igézd meg újra! – kérte a fiú.
- Jobb ötletem van. – Rebeka tekintete gyilkosan csillant fel. – Fothia! – hívta le sárkányát. Fothia leszállt mellettük és Rebeka derekához bújtatta fejét. – Menj onnan Gergő! – nézett gyilkosan a nevezettre.
- Rebeka. – szólt csitítóan az Alak. – Tudom, hogy félsz és hogy dühös vagy, de…
- Ő a nagybátyám. – vágott közbe Gergő. – Lehet, hogy nem a legjobb ember a világon, de a nagybátyám. Nem ölheted meg. – hangjában aggodalom volt. Nem akarta megöletni egy családtagját, akkor sem, ha az Andor.
- Ő megölt volna téged. – nézett rá Rebeka a fiúra. – Nem érdekelte, hogy az unokaöccse vagy, hagyta volna, hogy megfulladj abban a rohadt vízgömbben. – mutatott oda, ahol Gergő fogságba esett. – Megérdemli, hogy meghaljon. – mondta halkan, de gyilkosan.
- Rebeka, nem ítélkezhetsz mások élete felett. – szólt közbe az Alak, és közelebb lépett Rebekához.
- Miért ne tehetné? – kérdezte Ambrus hátulról. – Eszter is megtette. Ítélkezett az életem felett. Akkor Rebeka miért ne tehetné meg?
- Pontosan. – nézett bele Andor szemébe mélyen Rebeka. – Miért ne tehetném meg? – kérdezte ő is.
- Mert Rebeka jó ember. – fordult hátra az Alak Ambrushoz. – Te jó ember vagy! – fogta meg a lány vállát.
Rebeka lehunyta a szemét. Látta maga előtt, ahogy Gergő kétségbeesve üti a víztömeget, ami egyre csak zsugorodik körülötte. Mélyen beszívta a levegőt, majd kifújta és ránézett Andorra. Rebeka szemében kegyetlenség tükröződött, tekintetével gyilkolni lehetett volna, aki pedig meg is tudta volna tenni, az épp a hóna alatt bújik hozzá gazdájához, mint valami kezesbárány. Ekkor Gergő elengedte Andort és rákiáltott.
- Fuss! – azzal Rebeka felé iramodott, elkapta az oldalát, jobb kezével lefogta a lányt, ballal pedig betapasztotta a száját. Andor tétovázás nélkül az erdő felé menekült, és ahogy csak a lába bírta futott. Rebeka elkezdett őrjöngeni, próbálta kitépni magát Gergő szorításából, de a fiú sokkal erősebbnek bizonyult nála. Rebeka kapálózott, próbált sikítozni, de Gergő ezt is megakadályozta.

A HangWhere stories live. Discover now