Bölüm 61

680 67 37
                                    

Multide; Berk var.
İyi okumalar...

Belgin abla pastadan bir çatal daha alırken mırıltılı bir ses çıkarıp "Elinize sağlık çocuklar, leziz olmuş." dediğinde yüzüme geniş bir gülümseme yerleşirken Berk'le beraber "Afiyet olsun." dedim. Salih abi de başın sallayarak karısına katılırken "Ne yapsak size bir pastahane falan mı açsak?" diye şakacı bir tavırla sorduğunda tam onun bu dediğine gülecektim ki babamın da aynı şakacı tavırla "Yapma Allah'ını seversen Salih, zaten şirketi üstlenmeye niyeti yok bir de pastacılık sokma aklına." deyince gülüşün yüzümde dondu kaldı. Dediğini her ne kadar şakacı br tonda demiş olsa da altına yatan iğnelemeyi hissetmiştim. Bunu fark eden Berk dirseğiyle hafifçe beni dürterken bu donukluktan kurtulmak için başımı kaldırarak ona iyi olduğumu gösteren küçük bir gülümseme gönderdim.

Bakışlarından her ne kadar bunu yemediği belli olsa da ısrar etmek yerine birden pastamdan bir çatal çalınca sadece onun duyabileceği bir sesle "Hey!" diye isyan ederek çatalına vurdum ve o gülerek pastamdan çaldığı parçayı ağzına atarken ben de onun pastasında bir parça çaldım.

"Güneş?"

Çatalımın Berk'inkinden kurtarmaya çalışırken duyduğum sesle başımı bizimkilere çevirip afallamış bir ifadeyle "Ha?" diye sorduğunda gözlerini diğer herkes gibi bize çevirmiş olan annem benim bu halime güldü ve "Belgin ablan dans okulundaki işini sordu." diyerek olayı anlamama yardımcı oldu. Bununla beraber gözlerim Belgin ablaya dönerken oturduğu kanepede hafiften kıpırdanarak meraklı bir ifadeyle "Nasıl gidiyor, alışabildin mi? Berk çok çalıştığını söyledi." dediğinde başımı sallayarak onu onayladım ve "Alıştım, henüz bir ders aldığım söylenemez herkes Berk'in gösterisi için fır dönüyor, bu yüzden baş tasarımcı ve stajyerler pek bir araya gelemiyor ama ben Berk'in gösterisindeki kıyafetlerle ilgilendiğim için Aylin ablayla sık sık bir aradayız." diyerek sorusunu yanıtladım.

Bununla beraber babamın gözleri Berk'e dönerken pastasından bir çatal alıp ağzına götürmeden hemen önce "Bu gösteri ne iş?" diye sorunca Berk "İlk baş kendimi kanıtlamam için bir fırsattı. İyi bir koreografi sunmam için bir fırsat vermişlerdi, buna göre yerim kesinleşecekti ama arından her yıl yıl başı için hazırlanan özel gösteride bir sorun çıktı ve bununla beraber birden benim koreografim öne çıktı. Aylardır bunun için uğraşıyoruz, haftaya cumartesi de sunacağız. Orada olursanız çok sevinirim." diyerek söze girdi ve ardından bana kısa bir bakış atarak "Aramıza katılalı çok fazla olmasa da bir çok şeyle Güneş ilgilendi, eminim beğeneceksiniz." diye ekledi.

Verdiği bu abartılı ayrıntıyla odadakilerin gözleri bana dönerken utandığımı hissederek gözlerimi onlardan kaçırdım ve "Sadece birkaç küçük şeyle ilgilendim, Berk'in abartmasına bakmayın." diye belirttim. Berk bunun üzerine "Dedi bugün sekizde eve gelen kız." diye belirtirken onun bu dediğine göz devirip "Gösteri için kıyafetleri sen mi tasarladın?" diye soran Belgin ablayı başımı sallayarak onayladım. Annem "Bir adı veya konusu var mı bu gösterinin?" diye sorduğunda bu sefer Berk benim gibi başını sallayıp "Haftaya görürsünüz, o zamana kadar kimseye söylemiyorum." deyince aklıma gelen küçük(!) ayrıntıyla ona döndüm.

"Benim sana bir şey söylemem lazım."

Berk başını bana çevirip hafif meraklı gözlerle "Söyle." dediğinde bizimkilere kısa bir bakış attım ve elimden geldiğince bilgi sızdırmamaya çalışırken "Ben gösteriyle ilgili küçük bir değişiklik yapmış olabilirim." diyerek ona bunca zaman söylemekten çekindiğim şeyi sonunda dillendirebildim. Bununla beraber kaşları birden havalanırken sanki bu o kadar da önemli değilmiş gibi "Nasıl bir değişiklik?" diye sorduğunda derin bir nefes aldım ve kendimi cesarlendirerek birden "Adını değiştirdim." deyiverdim. Alt dudağımı ısırmış çekingen ve tedirgin bir ifadeyle Berk'ten bir tepki beklerken ilk önce bana sanki söylediğim şeyi idrak edememiş gibi sessiz sessiz bakınca bir anlığına beni anlamadığını düşünmüş ve kendimi bunu sormaya hazırlamıştım ki birden gözlerini büyüterek oturduğu yerden kalkıp çattığı kaşlarıyla bana yukarıdan bakarken "Ne yaptın ne yaptın?!" diye sorunca buna fırsat bulamadım.

SAKLAMBAÇHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin