Wardah semakin rasakan dirinya sering diperhatikan. Dia bertambah runsing dan tak keruan apabila dia terpaksa menjadi 'partner assignment' dengan orang itu.
"Fiya..jangan la sedih. Kali ni kita tak dapat partner sama-sama. Aku tau yang kau tak suka dia tu..tapi, kau tu top student. That's why madam suruh kau handle budak baru tu. Sabar kay?"
Safa memujuk apabila mendapati Wardah hanya mendiamkan diri sejak mendengar keputusan pensyarahnya tadi.
"Haih..banyak-banyak orang, kenapa mesti dia tu Dee? Apa lah nasib aku ni?..aku harap benda ni settle cepat sikit.." suara Wardah menjadi tegang dan menyebabkan Safa sedikit terkejut.
'Betul punya benci dia ni..' desus hati Safa.
Safa hanya mampu memberi semangat kepada Wardah yang kerunsingan itu.
🌺🌺🌺🌺🌺
"Maaf saya lambat."
(Lambat sesaja kau ni 🙄)
Umar mengambil tempat duduk di hadapan Wardah tetapi tidak terus bertentangan.
"Baru first meeting dah lambat. Langsung tak punctual..tak ada phone ke nak set jam?" soal Wardah tegas.
Umar terpaku. Sungguh benar apa yang dikatakan Danial. Umar cuba untuk meredakan keadaan.
"Er..maaf Wardah. Sa..saya tak sengaja lambat. Janji lepasni saya tak buat lagi.." tersekat-sekat Umar berkata.
(Tau lu kecut 😆)
Wardah terdiam sejenak.
'Dia panggil aku Wardah? Suka hati dia je!' kata Wardah dalam hati.
"Apa-apa jela. Sekarang ni, kita ada half an hour untuk bincang pasal ni..saya tak ada masa nak lama-lama. Jom start."
Umar hanya mengangguk dan mengikuti apa saja yang dikatakan oleh Wardah.
Melihat pada ketegasan Wardah tidak membuatkan Umar menukar fikiran. Malahan, makin membuak-buak rasa suka pada Wardah.
"Setakat ni, kita kena siapkan yang ni je dulu. Yang lain nanti saya bahagikan untuk awak dan saya buat. Got it?" soal Wardah tetapi figura didepannya itu hanya diam tak berkutik.
Wardah naik geram. Dia menepuk kuat meja yang disitu membuatkan Umar tersedar dari lamunannya.
"Awak ni dah kenapa?! Saya penat bercakap dekat sini, yang awak termenung pula!
"Please Umar, kalau tak disebabkan awak tu partner assignment saya, takkan saya nak bazirkan masa jumpa awak ni tau tak?!"
Wardah berkata dengan perasaan marah. Umar sudah panik kerana Wardah berura-ura mengemas barangnya untuk beredar dari situ.
"Wardah, tunggu! Saya minta maaf pasal tadi..saya dengar apa yang awak cakapkan. Maafkan saya ya.."
Wardah mendengus kuat. Dia berpaling ke arah Umar sambil mengerutkan keningnya sebagai tanda dia sedang marah.
"Kalau awak tak serius dalam hal ni, bukan awak sorang je yang akan gagal tau..saya juga akan terbabit. Kalau awak tak suka saya as partner awak..
YOU ARE READING
DENDAM CINTA ✧
RomanceMengisahkan tentang Wardah Safiyya, seorang gadis berpurdah yang dulunya pernah menolak cinta seorang lelaki semasa di bangku persekolahan. Tahun berganti tahun, mereka bertemu semula dan pertemuan itu membuatkan dendam Umar Haziq kembali menyelebun...