Bab 42

1.5K 58 0
                                    

"Kenapa macam sedih je ni? Belum pergi lagi dah rindu acane tu?.."

Wardah terus berpaling apabila mendengar kata-kata Umar itu.

"Ehh bila masa pula saya sedih? Saya okay jela..lagipun, awak pergi kan sekejap je. Tapi, saya nak pergi taska.." ujar Wardah sayu.

"Alaa please untuk 2 hari ni je kau tak pergi sana..aku tak nak kau drive sendiri. Susah sebab aku jauh dari kau..janganlah macam ni.." Umar cuba memujuk hati Wardah.

Wardah merenung wajah suaminya yang sedang memandu kereta untuk ke rumah ibunya itu.

"Haa yela..nak melawan tak boleh. Saya ikut je apa yang awak cakap.."

"Good girl! Ni shayang nii!" Umar mencubit pipi Wardah beberapa kali.

"Ish, sakitlah! Dah puas hidup ke main-main masa drive? Tengok depan tu!" marah Wardah.

Umar tertawa riang mendengar itu.

*****

"Okay Danial, i dah suruh budak-budak i pergi rumah Umar and diorang kata, Umar dah gerak. Kereta Wardah ada kat situ means dia belum pergi kerja lagi. So, i rasa ni masa terbaik untuk kita buat kerja.."

"Okay i follow je..asalkan you tak petik nama i. Tapi..cuma rosakkan break kereta dia je kan?" soal Danial sedikit gusar.

"At first, memang tu je dulu. Tapi, kenapa you tanya macam risau je ni? You tak sampai hati?" Iris bertanya dengan sinis.

"Ehh not like that. I..i cuma..ish, nothinglah! Nanti apa-apa you update dekat i..got to go.." Danial meninggalkan Iris disitu.

Iris menjadi ragu-ragu dengan Danial tetapi dia cuba untuk terus berfikiran positif.

🌺🌺🌺🌺🌺

Puan Asma perasan akan riak wajah anaknya yang seperti sedang memikirkan sesuatu memandangkan Wardah hanya berdiam diri sejak dari tadi lagi.

"Kenapa ni kak ngah? Umar tu keluar dari KL ni pun belum lagi..takkan dah rindu.." Puan Asma berkata.

Wardah tersedar dari lamunannya.

"Ehh apa ibu cakap ni? Mana ada kak ngah fikirkan pasal dia tu. Cuma, bosanlah ibu..tak tau nak buat apa.." Wardah cuba menipu.

"Haih iyela tu..macam ibu tak tau. Kalau rindu, telefonlah dia..tapi, tunggu dia betul-betul dah sampai sana dulu. Nanti tengah drive dia jawab, haa macam-macam boleh jadi..

"Dah-dah, jangan banyak cakap. Baik tolong ibu masak lauk harini.."

Wardah hanya menurut apa saja yang dikatakan oleh ibunya itu tanpa sebarang bantahan.

Tiba-tiba..

"Assalamualaikum.."

Seruan salam itu menarik perhatian mereka berdua.

"Waalaikumussalam..ha awal balik Waiz? Ibu dengan akak kau baru nak masak.."

"Haah saja balik awal harini. Eh kak ngah buat apa kat sini? Gaduh dengan abang Umar ke?" soalan Waiz itu mendapat jelingan tajam dari Wardah.

"Mana ada aku gaduhlah! Dia kena outstation lepastu tak bagi aku tinggal rumah sana sorang-sorang..kenalah duduk sini 2 hari.." jelas Wardah.

"Uish 2 hari kak?! Ha bolehlah kita keluar pergi jalan-jalan nantin Kita pergi tengok wayang, pergi makan, shopping, seemua akak bayar! Jom kak.." Waiz menarik lengan baju yang dipakai Wardah.

"Ish, kau ni! Banyak cantik muka tu semua nak aku bayar. Tengoklah nanti..kalau aku ada mood, kita pergi lah. "

"Alaa tengok kak ngah ni ibu..nak tunggu dia ada mood pula..silap-silap, bila abang Umar ada depan mata nanti baru sampai mood dia. Maklumlah..kena tinggal 2 hari..hahaha. Werkk!"

DENDAM CINTA ✧ Where stories live. Discover now