Bab 41

1.8K 66 8
                                    

Danial menarik kerusi yang berada di hadapan Iris. Gadis itu terus meletakkan telefonnya ke bawah dan memandang tepat ke Danial.

"Kenapa you nak jumpa i ni? I tak ada masa la nak lama-lama.." katanya malas.

"Relax la Iris. I cuma nak tau, apa your next plan? Plan untuk hancurkan rumah tangga Umar dengan Wardah.."

Iris mengerutkan keningnya.

"You siapa nak tau pasal ni? Suka hati i la nak buat apa pun, you jangan nak sibuk!" balasnya.

"Oh okay. Apa jadi masa dekat London haritu? Dapat tak you flirt Umar?" Danial menyoal sinis.

"Y..you tau i pergi London? Siapa bagitau you ni? Umar mengadu kat you ke?" soalnya bertubi-tubi.

"Heh, tak ada masa la Umar tu nak mengadu. You takkan tau dia dengan Wardah kat sana kalau bukan sebabkan..

Iris menanti sambungan ayat Danial dengan penuh debaran.

"I la Iris. I yang bagitau konco you pasal diorang. Kita sama Iris, i pun berdendam dengan Umar.."

Membulat mata Iris dibuatnya. Sungguh dia tak percaya dengan apa yang dikatakan Danial itu.

"What?! You..you pun sama dengan i?! You ni kan best friend Umar. Kenapa you buat macam tu dekat dia?"

"Kalau you nak tau, i dah lama simpan perasaan dekat Wardah. I kenal dia lagi lama dari Umar. Tapi at the end, Umar juga yang dapat dia..

"Sejak dari tu, i tak puas hati dengan Umar. I sengaja rapat dengan dia untuk tahu segala masalah antara diorang. Then, i start buat plan sendiri.." terang Danial itu.

"Waw! Seriously Danial? You selama ni berlakon je..hebat betul you ni kan.." Iris tersenyum lebar.

"Yes, so apa kata i join you? Buat apa saja yang boleh retakkan lagi rumah tangga diorang. I tak sanggup tengok diorang bahagia lebih-lebih lagi diorang dah pergi honeymoon. Kita tak boleh biarkan Iris.."

Dia gembira mendengar kata-kata Danial itu.

"Okay, kita akan buat sama-sama. I ada plan.."

🌺🌺🌺🌺🌺

"Hello, assalamualaikum.."

'Waaikumsalam. Ya, kenapa call?'

"Saja..rindukan isteri. Tengah buat apa tu?"

'Ish, mengadalah awak ni! Tengah layan budak-budak ni ha..awak pula?'

"Ohh. Aku..erm..rasa macam tak sedap badan la..dah tak tahan ni Wardah. Aku rasa..aku dah tak lama ni.."

'Ehh awak kenapa? Sakit apa ni? A..awak nak saya datang sana ke? Saya datang sekarang eh..tunggu sekejap!"

Umar tertawa mendengar kata-kata Wardah itu. Dia menukar sisi telefonnya ke sebelah telinga kiri pula.

"Hahaha kau ni! Sakit hati sebab tak ada teman lunch nanti..okay juga kau datang. Jom lunch with your handsome husband ni!"

'Awak ni nakal betul la! Risau tau tak?! Kalau nanti betul-betul sakit, lepastu saya tak percaya, ha..tau la awak. Pergilah lunch dengan Danial..saya malas nak drive pergi sana.'

"Alaa..tadi kata nak datang. Yela..siapalah aku ni kan? Tak payah makanlah tengahari ni..biar jela perut ni lapar sampai waktu balik nanti.." Umar sengaja melirihkan suara.

Wardah menggeleng seraya mengeluh kecil.

'Haih..tak habis-habis dengan drama dia tu! Yela-yela, saya datang lagi 15 minit. Kalau dah sampai, saya mesej awak balik.'

DENDAM CINTA ✧ Where stories live. Discover now