Bab 49

1.4K 53 1
                                    

Sudah 2 hari Umar tidak sedarkan diri. Selama itu juga Wardah tidak putus-putus menyalurkan semangat kepada suaminya untuk kembali sedar.

"Assalamualaikum awak.." kerusi ditarik perlahan dan di duduk dengan berhati-hati.

"Awak tau tak? Harini kan, saya tiba-tiba mengidam nak makan something tauu. Tapi..saya tak tahu nak minta kat siapa..saya nak awak yang buatkan..

Dicuit-cuit belakang tapak tangan Umar itu.

"Awak bila nak bangun ni..? Saya bosanlah..saya rindu nak dengar awak bebel..rindu nak makan masakan awak..saya, rindu awak..

"Kalau awak nak tau kan, selama 2 hari awak macam ni, saya tak buat kerja-kerja berat. Saya tak masak, saya tak buat apa yang awak larang saya buat.." tangan Umar digenggam kemas.

Wardah menghalakan tangan Umar itu ke arah perutnya.

"See? Baby pun rindu dekat baba..dia kicking. Awak dah tak sayang saya dengan baby ke..?" lirih saja suara Wardah.

Tetibe je..

Jari jemari Umar bergerak sedikit. Ia membuatkan Wardah terkejut dan terus berpaling melihat wajah wajah suaminya.

Perlahan-lahan mata dibuka dan ditutup semula. Umar merenung figura di sisi yang sedang memegang erat tangannya itu lantas tangan itu ditarik semula.

"Eh, awak kenapa? Ada sakit dekat mana-mana ke?" soalnya cemas.

"K..kau siapa? Buat apa dekat sini? Aku kat mana ni?"

Wardah kaget. Dia terdiam untuk beberapa saat.

"A..awak tak ingat saya?" air mata mula bergenangan.

Umar mengerutkan keningnya.

"Sampai hati awak..saya tunggu awak bangun lama tau tak..? Bila dah bangun, awak lupa saya..tsk..tsk.." Wardah menghemburkan tangisnya.

Lelaki itu semakin kebingungan di situ. Dia tidak kenal siapa perempuan mengandung di hadapannya itu.

"Wei-wei..kau tak payahlah menangis..aku tak buat apa-apa pun. Nanti orang cakap aku usik kau pula.."

Wardah cuba menenangkan dirinya semula. Air mata di kesat sebelum kembali memandang Umar.

'It's okay Wardah..dia perlukan kau untuk tolong dia ingat balik. Lawan perasaan kau sekarang ni!'

Dia mengesat air matanya dan memandang Umar dengan senyuman manis.

"Awak betul tak ingat saya? Okay tak apa, meh saya bagitau. Saya ni Wardah Safiyya, isteri awak. Dan ni..bakal baby kita.." jelas Wardah sambil menahan sebak.

Lelaki itu melihat ke arah yang ditunjukkan oleh Wardah.

"A..aku dah kahwin? Kau tengah mengandung anak aku? Kau biar betul?! Aku tak ingat apa-apa pun! Penipu!" marah Umar.

Dia terkedu lagi. Sedih hatinya apabila ditengking seperti itu. Ianya perkara biasa cuma, sejak dia mengandung..Umar tidak pernah meninggikan suara terhadapnya.

Pintu bilik wad itu dibuka dari luar. Tersembul beberapa orang dari muka pintu itu.

"Umar dah sedar? Kamu okay ke? Risau mama tau tak?" soal Puan Madihah cemas.

Suaminya setia berada di sebelah sambil menenangkannya. Manakala, ibu bapa Wardah pula mengambil tempat di sisi anak mereka.

"Umar okay je..kepala ni je sakit sikit. Kenapa Umar masuk sini eh mama ayah? And..siapa diorang ni? Tak pernah jumpa pun.."

"Umar..ni Wardah, isteri kamu. Ni pula mak ayah dia. Sungguh ke tak ingat ni?" terang Encik Majid.

Dia hanya mengangkat bahu dan menggeleng laju.

DENDAM CINTA ✧ Where stories live. Discover now