⊹𝗡𝗢 𝗟𝗢𝗡𝗚𝗘𝗥 𝗧𝗛𝗔𝗧 𝗟𝗜𝗧𝗧𝗟𝗘 𝗞𝗜𝗗⊹

18 2 0
                                    

⊹𝗡𝗢 𝗟𝗢𝗡𝗚𝗘𝗥 𝗧𝗛𝗔𝗧 𝗟𝗜𝗧𝗧𝗟𝗘 𝗞𝗜𝗗⊹
                                                                     ⌦

¹𝖠𝗌 𝖨 𝗌𝖺𝗍 𝗌𝗈𝗆𝖾𝗐𝗁𝖾𝗋𝖾 𝖻𝖾𝗒𝗈𝗇𝖽 𝗉𝖾𝗈𝗉𝗅𝖾'𝗌 𝖾𝗒𝖾𝗌... 𝖨 𝗐𝗈𝗇𝖽𝖾𝗋 𝗐𝗁𝖺𝗍 𝗍𝗁𝖾𝗒 𝖿𝖾𝖾𝗅 𝖺𝗇𝖽 𝗁𝗈𝗐 𝗍𝗁𝖾𝗒 𝖺𝗋𝖾 𝖽𝗈𝗂𝗇𝗀. 𝖨𝖿 𝗍𝗁𝖾𝗒'𝗋𝖾 𝗅𝗂𝗏𝗂𝗇𝗀 𝗍𝗁𝖾𝗂𝗋 𝗅𝗂𝖿𝖾 𝗍𝗈 𝗍𝗁𝖾 𝖿𝗎𝗅𝗅𝖾𝗌𝗍 𝗈𝗋 𝗍𝗁𝖾𝗒'𝗋𝖾 𝗈𝗇𝗅𝗒 𝗐𝖺𝗌𝗍𝗂𝗇𝗀 𝗂𝗍 𝖿𝗈𝗋 𝖻𝖾𝗂𝗇𝗀 𝖺 𝖿𝗈𝗈𝗅𝗂𝗌𝗁. 𝖨 𝗈𝖿𝗍𝖾𝗇 𝗅𝖾𝗍 𝗍𝗁𝖾𝗆 𝗌𝖾𝖾 𝗍𝗁𝖾 𝗅𝗂𝗍𝗍𝗅𝖾 𝗁𝖺𝗉𝗉𝗒 𝖼𝗎𝗋𝗏𝖾 𝗈𝗇 𝗆𝗒 𝗅𝗂𝗉𝗌, 𝗍𝗈 𝗋𝖾𝗆𝗂𝗇𝖽 𝗍𝗁𝖾𝗆 𝗁𝗈𝗐 𝗐𝗈𝗇𝖽𝖾𝗋𝖿𝗎𝗅 𝗂𝗍 𝗂𝗌 𝗍𝗈 𝖻𝖾 𝖺𝗅𝗂𝗏𝖾.

²𝖳𝗁𝖺𝗍 𝗐𝖺𝗌 𝗍𝗈𝗈 𝗅𝗈𝗇𝗀 𝖺𝗀𝗈, 𝗍𝗁𝖾 𝗆𝖾𝗆𝗈𝗋𝗒'𝗌 𝗇𝗈𝗍 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗏𝗂𝗏𝗂𝖽 𝖺𝗇𝗒 𝗅𝗈𝗇𝗀𝖾𝗋. 𝖡𝖾𝖼𝖺𝗎𝗌𝖾 𝗇𝗈𝗐 𝖺𝗌 𝖨 𝗌𝖺𝗍 𝖻𝖾𝗒𝗈𝗇𝖽 𝗍𝗁𝖾 𝖼𝗋𝗈𝗐𝖽, 𝖨 𝗌𝖾𝖾 𝗇𝗈𝗍𝗁𝗂𝗇𝗀 𝖻𝗎𝗍 𝗐𝖺𝗅𝗄𝗂𝗇𝗀 𝖼𝗈𝗋𝗉𝗌𝖾𝗌. 𝖨 𝗌𝗈𝗆𝖾𝗍𝗂𝗆𝖾𝗌 𝖺𝗌𝗄𝖾𝖽 𝗆𝗒𝗌𝖾𝗅𝖿, 𝗐𝗁𝗒 𝖽𝗈 𝖨 𝗁𝖺𝗏𝖾 𝗍𝗈 𝖼𝗁𝖺𝗇𝗀𝖾 𝗆𝗒 𝗏𝗂𝖾𝗐 𝗈𝖿 𝗍𝗁𝖾𝗆? 𝖨 𝖺𝗅𝗌𝗈 𝖽𝗈𝗇'𝗍 𝗄𝗇𝗈𝗐. 𝖬𝖺𝗒𝖻𝖾 𝖻𝖾𝖼𝖺𝗎𝗌𝖾 𝖨 𝖺𝗆 𝗇𝗈 𝗅𝗈𝗇𝗀𝖾𝗋 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗅𝗂𝗍𝗍𝗅𝖾 𝗄𝗂𝖽 𝗐𝗁𝗈 𝖽𝗋𝖾𝖺𝗆𝗌 𝗈𝖿 𝖻𝗂𝗀 𝗁𝗈𝗎𝗌𝖾𝗌 𝖺𝗌 𝗁𝗈𝗆𝖾. 𝖭𝗈 𝗅𝗈𝗇𝗀𝖾𝗋 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗅𝗂𝗍𝗍𝗅𝖾 𝗄𝗂𝖽 𝗐𝗁𝗈 𝗀𝗂𝗀𝗀𝗅𝖾 𝖺 𝗅𝗈𝗍 𝖺𝗍 𝗌𝗍𝗋𝖺𝗇𝗀𝖾𝗋𝗌 𝖻𝗎𝗍 𝖽𝗈𝖾𝗌𝗇'𝗍 𝗁𝖺𝗏𝖾 𝖺𝗇𝗒 𝗂𝖽𝖾𝖺 𝗁𝗈𝗐 𝖽𝖺𝗋𝗄 𝗍𝗁𝖾𝗂𝗋 𝗆𝗂𝗇𝖽𝗌 𝖼𝗈𝗎𝗅𝖽 𝗀𝖾𝗍. 𝖭𝗈 𝗅𝗈𝗇𝗀𝖾𝗋 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗅𝗂𝗍𝗍𝗅𝖾 𝗄𝗂𝖽 𝗐𝗁𝗈 𝖼𝗋𝗂𝖾𝗌 𝖺𝗍 𝖾𝗏𝖾𝗋𝗒 𝗅𝗂𝗍𝗍𝗅𝖾𝗌𝗍 𝗋𝖾𝖺𝗌𝗈𝗇. 𝖭𝗈 𝗅𝗈𝗇𝗀𝖾𝗋 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗅𝗂𝗍𝗍𝗅𝖾 𝗄𝗂𝖽 𝗐𝗁𝗈 𝗍𝖾𝗅𝗅𝗌 𝖾𝗏𝖾𝗋𝗒 𝗌𝖾𝖼𝗋𝖾𝗍 𝗐𝗂𝗍𝗁𝗈𝗎𝗍 𝖺 𝗁𝗂𝗇𝗍 𝗈𝖿 𝖽𝗈𝗎𝖻𝗍.

³𝖨 𝗌𝗈𝗆𝖾𝗁𝗈𝗐 𝗌𝖼𝗎𝗅𝗉𝗍𝖾𝖽 𝗍𝗁𝖾 𝗀𝗋𝗈𝗐𝗇-𝗎𝗉 𝗆𝖾 𝖺𝗌 𝗍𝗁𝖾 𝖽𝗂𝖿𝖿𝗂𝖼𝗎𝗅𝗍 𝗏𝖾𝗋𝗌𝗂𝗈𝗇 𝗈𝖿 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗅𝗂𝗍𝗍𝗅𝖾 𝗄𝗂𝖽. 𝖨 𝗌𝖾𝖾 𝖻𝗂𝗀 𝗁𝗈𝗎𝗌𝖾𝗌 𝗇𝗈𝗐𝖺𝖽𝖺𝗒𝗌 𝖺𝗌 𝗍𝗁𝖾 𝗅𝗈𝗇𝖾𝗅𝗂𝖾𝗌𝗍 𝗁𝗈𝗆𝖾 𝗈𝗋 𝖺 𝗉𝗋𝗂𝗌𝗈𝗇 𝗍𝗈 𝗅𝗈𝖼𝗄 𝗌𝗈𝗆𝖾𝗈𝗇𝖾 𝗎𝗉, 𝗐𝗂𝗍𝗁𝗈𝗎𝗍 𝗁𝖺𝗏𝗂𝗇𝗀 𝗍𝗁𝖾 𝖼𝗁𝖺𝗇𝖼𝖾 𝗍𝗈 𝗀𝖾𝗍 𝗈𝗎𝗍. 𝖲𝗍𝗋𝖺𝗇𝗀𝖾𝗋𝗌 𝗆𝖺𝗒 𝗌𝖾𝖾 𝗆𝖾  𝗇𝗈𝗐 𝖺𝗌 𝖺 𝗐𝖺𝗅𝗄𝗂𝗇𝗀 𝖼𝗈𝗋𝗉𝗌𝖾— 𝖺 𝗅𝗂𝖿𝖾𝗅𝖾𝗌𝗌 𝖻𝗈𝖽𝗒 𝗂𝗇 𝗀𝗋𝖾𝗒 𝗅𝖺𝗋𝗀𝖾 𝖼𝗅𝗈𝗍𝗁𝖾𝗌 𝖺𝗇𝖽 𝖺𝗇 𝖾𝖺𝗋𝗉𝗁𝗈𝗇𝖾 𝗂𝗇 𝖿𝗎𝗅𝗅 𝖻𝗅𝖺𝗌𝗍. 𝖨 𝗆𝗂𝗀𝗁𝗍 𝗁𝖺𝗏𝖾 𝖿𝗈𝗋𝗀𝗈𝗍𝗍𝖾𝗇 𝗁𝗈𝗐 𝗍𝗈 𝖼𝗋𝗒 𝖿𝗈𝗋 𝖨 𝗇𝗈 𝗅𝗈𝗇𝗀𝖾𝗋 𝖿𝖾𝖾𝗅 𝗅𝗂𝗄𝖾 𝖼𝖺𝗋𝗂𝗇𝗀 𝗁𝗈𝗐 𝗉𝖾𝗈𝗉𝗅𝖾 𝖿𝖾𝖾𝗅𝗌— 𝖨 𝗌𝖾𝖾 𝗍𝗁𝖾𝗆 𝗆𝗈𝗌𝗍 𝖺𝗌 𝖺𝗇 𝖾𝗆𝗉𝗍𝗒 𝗏𝖾𝗌𝗌𝖾𝗅. 𝖨 𝖼𝗋𝖾𝖺𝗍𝖾𝖽 𝖺 𝗐𝗈𝗋𝗅𝖽 𝗐𝗁𝖾𝗋𝖾 𝗌𝗈𝗆𝖾𝖻𝗈𝖽𝗒 𝖼𝖺𝗇𝗇𝗈𝗍 𝗂𝗇𝗏𝖺𝖽𝖾 𝗆𝗒 𝗉𝗋𝗂𝗏𝖺𝖼𝗒.

𝖨𝗇 𝗈𝗍𝗁𝖾𝗋 𝗐𝗈𝗋𝖽, 𝗂𝗍'𝗌 𝖻𝖾𝖾𝗇 𝗌𝗈 𝖽𝗎𝗅𝗅 𝖻𝗎𝗍 𝖨 𝖽𝗈𝗇'𝗍 𝗐𝖺𝗇𝗇𝖺 𝖻𝖾 𝗍𝗁𝖺𝗍 𝗄𝗂𝖽 𝗐𝗁𝗈 𝗁𝖺𝗏𝖾 𝖻𝖾𝖾𝗇 𝖿𝗈𝗈𝗅𝖾𝖽 𝖿𝗈𝗋 𝖻𝖾𝗂𝗇𝗀 𝗐𝖺𝗒 𝗍𝗈𝗈 𝗌𝗈𝖿𝗍. 𝖨𝗍'𝗌 𝖻𝖾𝖾𝗇 𝗌𝗈 𝖽𝖺𝗋𝗄 𝖻𝗎𝗍 𝖨 𝖽𝗈𝗇'𝗍 𝗐𝖺𝗇𝗇𝖺 𝗀𝖾𝗍 𝗈𝗎𝗍 𝗃𝗎𝗌𝗍 𝗍𝗈 𝖻𝖾 𝖻𝗅𝗂𝗇𝖽𝖾𝖽 𝗈𝗇𝖾𝗌 𝖺𝗀𝖺𝗂𝗇 𝖻𝗒 𝗉𝖾𝗈𝗉𝗅𝖾'𝗌 𝗅𝗂𝖾𝗌 𝖺𝗇𝖽 𝗉𝗋𝖾𝗍𝖾𝗇𝗌𝖾𝗌.

𝗡𝗢 𝗟𝗢𝗡𝗚𝗘𝗥 𝗧𝗛𝗔𝗧 𝗟𝗜𝗧𝗧𝗟𝗘 𝗞𝗜𝗗 (𝙱𝚁𝚄𝙷𝙰𝙽𝙶𝙼𝙴𝙾𝚆)
(𝚐𝚛𝚊𝚖𝚖𝚊𝚝𝚒𝚌𝚊𝚕 𝚎𝚛𝚛𝚘𝚛𝚜 𝚊𝚑𝚎𝚊𝚍. 𝙲𝚘𝚛𝚛𝚎𝚌𝚝𝚒𝚘𝚗𝚜 𝚊𝚛𝚎 𝚊𝚙𝚙𝚛𝚎𝚌𝚒𝚊𝚝𝚎𝚍.)

Ang Mga TulaTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon