36-

2.4K 89 0
                                    

Gizem benim öz kardeşimdi ama aramız pek iyi değildi. Annemle babam onu biraz  şımarık büyütmüşlerdi. Biraz dediysem mütevazi  olmaya çalışıyorum, Gizem hayatınızda  görüp görebileceğiniz  en şımarık  kız çocuğu  olabilir bana göre.  Onunla aramız bozuktu çünkü üç yıl önce arkadaşım olan Özgür denilen salakla  sevgili olmuştu. Özgür'ün ne denli çapkın  ve yavşak bir insan olduğunu  bildiğim  için onu uyardım ama o beni dinlemedi aksine görüşmeye devam etti. Nihayetinde ikisine de siktiri  çekip İstanbul'a  geldim. Şimdi aramız biraz daha iyiydi. Babamdan duyduğuma  göre artık öyle sevgili olaylarına girmiyormuş. Özgür'ün  yaptığı  şeyden sonra beni dinlemediğine  pişman olmuştur.

Gizem geleli  iki gün olmuştu. Alya ile araları çok iyiydi tam da Alya'nın  kafa dengiydi Gizem. Özgür olayından  beri ona takıktım. Koyu  sohbete dalan karım  ve kardeşime döndüm.

" Alya, biliyor musun? Gizem'in  hobileri arasında arkadaşlarımla sevgili olmak var. Ama şansına onun kriterlerine uyan bir tek Pamir var ve o da evli. " Gizem beni öldürmek  istercesine  baktı.

" O bir kere oldu abi. Pişmanım  tamam mı? Daha kaç kere söylemem  gerekiyor? Buraya seninle aramı  düzeltmek için gelmiştim ama yanlış yapmışım. Merak etme sabah ilk uçakla dönerim. "

Oturduğu  koltuktan kalkıp  üst kata çıktı. Alya'ya  döndüğümde  beni sessizce alkışladığını  gördüm.

" Aferin!! "

**

Alya-

Gizem'i zor bela ikna edip bir hafta daha kalması için  zorladım. Onu bugün  kızların  yanına götürecektim.

Hazırlandıktan  sonra evden çıktık. Baran bizi almaya gelmişti.

Arabaya binerken bakıştıklarını  farkettim. Yani sonuçta yirmi bir yaşında genç bir kızdı Gizem. Baran da sanırım yirmi sekiz yaşında falandı. Öylesine bir şeydir  diye fazla kurcalamadım. Özge'nin  evine geldiğimizde  Selin çoktan gelmiş bahçedeki  masayı hazırlıyordu.

Gizem , Selin'i  görünce küçük çaplı bir şok geçirdi. Ardından bana döndü.  Söylemek istediği  şeyi söyleyememişti.

" Ne düşündüğünü  biliyorum. Selin'in,  Mert'in  eski sevgilisi olduğunu  biliyorum. Çok şey oldu ama arkadaşız  şuan. "

Hep birlikte oturup sohbet ettikten sonra yemeklerimizi  yedik. Gizem  lavaboya gitmek için müsaade  istediğinde  gözüm Baran'a  takıldı. Bir şeyler bahane ederek içeri girdi. Kızlara su alacağımı  söyleyip  sessizce içeri girdim. Banyonun  önünden sesleri geliyordu.

" Çok zor böyle gizli gizli buluşmak. Ben konuşmak istiyorum abinle,  en fazla öldürür  beni. Ne olacaksa olsun."  Baran'ın  sesi sinirli çıkmıştı. Biraz daha yaklaştım.

" Saçmalama,  iki yıldır gizliyoruz. Biraz daha gizleyelim. Abim seni işinden eder, sonra nerede iş bulacaksın Allah aşkına? "

Onları yanlız bırakıp kızların yanına döndüm. On dakika sonra Gizem gelmişti. Gözleri ışıl ışıldı.

**

Eve geldiğimizde  Mert gelmemişti. Bugün mesai yapacaklardı Pamir ile birlikte. Atıştırmalık  bir şeyler hazırlayıp  salona geçtim. Gizem  telefonuyla uğraşıyordu.

" Baran ve sen? Cidden mi? Tamam yakışıklı çocuk da abinden korkmuyor musun? Hem de iki yıldır birlikteymişsiniz.. "

Gizem inkar etmeye çalışmadı. " Onu ilk kez iki yıl önce bizim eve   geldiğinde  görmüştüm. O zamanlar ben Özgür denilen aptaldan yeni ayrılmıştım  ve kendimi boşlukta  hissediyordum. Özgür'le ayrıldıktan  bir sene sonra Baran'ı  tanıdım. Abimle gelmişti, abim o zaman konuşmuyordu benimle.  Biz bir şekilde buluşup  konuşuyorduk. Ama sonra ilişkimizi uzaktan yürütmeye başladık. Zordu ama  niyetimiz  ciddi. Ben okulu bitirince evlenmek istiyoruz. "

" Demek niyetin ciddi? " Sesin geldiği  tarafa döndüm. Mert bahçe kapısında  dikiliyordu. Tüm konuştuklarımızı  duymuştu.

**

Mert kardeşine öldürücü  bakışlar  atıyordu. Gizem de ona o şekilde bakıyordu. Sonunda ondan beklemeyeceğim  bir özgüvenle abisine baktı.

" Onu seviyorum. O da beni seviyor. Sırf sen ona kötü davranırsın  diye söyletmedim. Eğer ona kalmış olsaydı  şimdiye kadar haberin olurdu. Özgür'e aşık olmam aptallıktı. Ama o zaman on sekiz yaşındaydım sağlıklı karar vermemi  bekleyemezdin benden.  Sen gittikten bir süre sonra Özgür'ün  beni aldattığını  öğrendim  ve hiç sevmediğini. Ama Baran başka."

Mert baktı, baktı.. Bir şey demeden koltuktan kalkıp merdivenlere yöneldi. Sonra geri döndü. " O piçe  söyle  gelsin adam akıllı konuşsun  benimle. Eğer seviyorsa adam gibi gelip konuşacak. "

Gizem  heyecanla mesaj yazmaya başladı. Gülümseyip  derin bir nefes aldım. Odaya çıktığımda  Mert uyumuştu. Bu aralar çok yorgun düşüp uyuyakalıyordu. Telefonunun  titrediğini  farkettim. Elime alıp gelen mesaja baktım.

" Mert, İrem ben. Seninle konuşmamız lazım."

Yüreğim Sende Kaldı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin