34: kaçar gider

12.3K 1.5K 1.6K
                                    

Dolu Kadehi Ters Tut - Kaçar Gider

BEŞ YIL ÖNCE

Özge'nin acil durum sinyaline yanıt vererek evine geldiğimiz gecenin sonlarına doğru Esin'in kıkır kıkır gülerek Özge'ye baktığını fark edince "Neden gülüyorsun?" diye sordum merakla.

Özge'nin öfkeli gözleri, Esin'e susması gerektiğini işaret edercesine büyürken Esin, bir eliyle ağzını kapatmış; diğeriyle telefonunu tutmaya devam ediyordu. Ekin, kardeşinin kıkırdamalarından rahatsız olmuş gibi harekete geçip hızlıca telefonunu elinden aldı. Özge, neler olacağını bilir gibi ayağa kalkarken ben de hareketlendim.

"Bakma!" diye bağırdı Özge.

İkili odanın için kovalamaca oynamaya başlamışken Esin karnını tutarak gülmeye devam ediyordu. Sonunda Ekin o hengamenin içinde elindeki telefonun ekranına bakabildi ve Esin'in neye bu kadar çok güldüğünü anlamış oldu. "Yuh," dedi. "Bu adam bu kadar yakışıklı mıydı ya?"

Olup biteni artık çok daha fazla merak etmişken pes eden Özge'nin yanından geçerek Ekin'in elindeki telefona baktım. Ekranda, henüz birkaç gün önce bizi cinayet şüphelisi olarak sorgulayan komiserin fotoğrafı vardı, daha doğrusu ona ait bir sosyal medya hesabı. "İyi de ne alaka?"

"Özge," diye durumu açıklamaya çalıştı Esin ama hâlâ güldüğü için onu anlamakta zorlanıyorduk. "Adamı o kadar çok beğenmiş ki sorgudan çıkar çıkmaz yememiş içmemiş gitmiş adamın bütün sosyal medya hesaplarını bulmuş!"

"Ne?" diye güldü Ekin.

Özge'nin utançla yüzünü kapattığını görünce "Bence bu komik değil," diye Özge'yi savundum. "Sadece merak ettiği için bunu yapmış olabilir, değil mi Öz?"

Onu savunduğumu görünce anlık bir cesaretle utanmayı bir kenara bırakarak yüzündeki ellerini çekip "Evet," dedi hemen. "Meraktan."

Özge'nin daha önce hiç herhangi bir erkeği araştıracak kadar beğendiğini görmemiştik. O böyle şeylerden hep uzak durmuştu; annesi, biriyle sevgili olmasını yasaklamıştı çünkü babasının dediğine göre zamanı geldiğinde ailesine yakışan bir damat adayı bulunacak ve belki de hiç tanımadığı biriyle evlendirilecekti. Özge, bu duruma karşı çıkamayacağını düşündüğü için Esin'in onunla tanıştırmaya çalıştığı hiçbir erkeğe yan gözle bile bakmamıştı; işte bu yüzden şimdi bir adamı araştıracak kadar çok beğenmiş olması hepimizi çok şaşırtmıştı.

"Ya, tabii," diye gülmeye devam etti Esin. "Adamın bütün hesaplarını da sırf meraktan stalklamışsındır sen şimdi."

"Evet," diye ısrarcı oldu. "Daha sonra başımıza bela olacak bir tip mi diye kontrol ettim."

"Sen şuna daha sonra flört edebileceğim bir tip mi diye kontrol ettim desene!"

Özge'nin yanakları utançla kızarırken, Ekin kardeşi gibi gülmeye devam etmek yerine ciddiyete bürünüp "Onu beğenmeni ve merak ederek takiplemeni anlayabiliyorum ama Öz, sen henüz on sekiz yaşında bile değilsin," dedi.

"Üç ay sonra on sekiz olacağım," diye karşılık verdi, bir şey ifade edecekmiş gibi.

"Yine de adam senden büyük, onunla flört edemezsin, unut bunu."

Özge'nin kaşları çatılırken dudakları "Böyle bir hayalim yoktu zaten!" diyordu. "Ayrıca, kaç zannediyorsunuz bilmiyorum ama Rüzgar sadece yirmi dört yaşında!"

YAZ UYKUSUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin