BAB 38

180 16 0
                                    

Junho p.o.v

    " OMMA! APPA! BANGUN!! HARI NI JANJI NAK BAWA ICHU NOONA DENGAN ADIK PERGI TAMAN!!" Junho meredah masuk bilik minju dan minho sebelum melompat di atas katil ibu bapanya. Minju membuka mata terlebih dahulu sebelum duduk dan memeluk junho.

    " Heish.. Adik ni.. Jangan kacau omma dengan appa lah.." Jisu masuk juga ke dalam bilik ibu bapanya. Cuba menghalang namun tak sempat. Dia tersenyum melihat junho yang dipeluk erat oleh minju. Di tangan Jisu terdapat kucing minho bewarna oren yang bernama Soonie.

   " Yeah! Omma dengan appa dah bangun. Jom pergi berkelah tepi Sungai Han. Kita tak pernah lagi keluar jalan-jalan satu keluarga.." Ajak junho riang sebelum melompat ke dalam pelukan minho pula. Minju tersenyum sebelum bangun dari katilnya dan terus ke dalam bilik air.

    " Appa, soonie kata nak makan. Appa tak bagi dia makanan lagi." Kata junho menunjukkan kucing di pelukan kakaknya. Minho tersenyum sebelum mengambil soonie dari pelukan jisu. 

    " Alah.. Kucing kesayangan ino ni.. Nak makan eh? Kesian dia ichu tak bagi makan eh?" Suara minho kedengaran sambil dia bawa kucingnya ke ruang tamu. Jisu dan junho memandang sesama sendiri sebelum tergelak perlahan.

   " Appa kalau jumpa soonie, doongie dengan dori memang dah tak ingat kita eh?" Soal junho pada kakaknya.

   " Ye kot.. Appa ingat dia ada 3 anak je.. Dia tak ingat anak dia dah ada 5. Susah dengan pecinta haiwan macam appa tu. Macam mana agaknya omma boleh jatuh cinta dengan appa eh?" Soal Jisu pada adiknya semula.

   " Appa kan hensem. Mestilah omma jatuh cinta dengan appa.. Eh, ke appa yang jatuh cinta dengan omma? Eh? Heish.. Susah betul kalau satu family visual ni.." Kata junho pula sebelum menjatuhkan diri di katil ibu dan ayah mereka. Jisu hanya tergelak sebelum menyertai adiknya di sebelah. Juga berbaring.

Minju p.o.v

     Minju keluar dari bilik air setelah siap mandi dan berpakaian seperti di atas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     Minju keluar dari bilik air setelah siap mandi dan berpakaian seperti di atas. Dia menyangku tuala yang digunakan selepas mengelap rambut hitamnya. Ketika dia menyikat rambut, matanya secara tak sengaja terpandangkan dua anaknya yang terbaring di atas katilnya. Tersenyum dia. Hari ni dia minta cuti akibat semalam 24 jam bersedia di hospital. Dia tak pasti chaewon pun minta cuti juga ke tak.. Kerana harini sahaja yang mungkin dia cuti, dia janji dengan mereka berdua untuk keluar berkelah sama-sama satu keluarga.

    " Hei.. Ichu, adik.. Bangunlah.. Ni apa tidur kat sini? Kata nak keluar sama-sama?" Minju menyoal menepuk bahu kedua-dua anaknya. Mereka pantas membuka mata dan tersenyum serentak. Memang keluarga visual. Senyuman pun cantik je..

   " Hehe.. Jom omma.." Jisu menarik tangan ibunya keluar dari bilik itu diikuti junho. Mereka terhenti di tengah jalan apabila memandang minho seperti bercakap dengan seseorang di telefon. Nampak macam penting. Sebaik sahaja dia tamatkan panggilan, dia mengeluh dan berpaling ke belakang.

I'M SORRY FOR HURTING YOU..Where stories live. Discover now