"Sayang. Jangan buat kerja berat lah. Nanti sayang penat. Kesian dekat baby." Ariz memarahi Darweena.
Darweena yang sedang menjemur baju memandang Ariz lalu tergelak kecil.
"Mana ada berat lah abang. Jemur baju je." balas Darweena.
Ariz mencekak pinggangnya.
"Tak boleh tak boleh. Duduk sana. Biar abang buat." kata Ariz.
Ariz menghampiri Darweena. Bahu Darweena dipegang sambil memimpinnya ke sebuah kerusi di tempat menjemur baju itu.
"Duduk. Biar abang jemur baju tu."
"Abang tahu ke macam mana nak jemur baju?"
"Hei. Mesti lah tahu. Jemur baju je pun."
"Ye lah."
Darweena melihat Ariz yang menjemur baju sambil mengusap perutnya yang membulat. Bahagia? Semestinya lah.
"Tengok tu, sayang. Abah tolong jemur baju." Darweena berinteraksi dengan anak di dalam kandungannya yang kini berusia 6 bulan.
Tak sabar rasanya ingin menunggu si kecil itu dilahirkan.
"Besar nanti jadi anak yang baik ya, anak mama. Jadi anak yang taat kepada ibu bapanya." perutnya diusap lembut.
"Dah siap. Tengok tu sayang. Ok je abang jemur baju."
Darweena melihat ke arah baju-baju yang dijemurnya. Apa lah Ariz ni. Bangga betul. Jemur baju je.
"Ye lah abang. Jemur baju je." balas Darwrena bersama tawa.
Tiba-tiba Darweena merasakan sesuatu di perutnya. Terus dicengkam tangan Ariz kuat.
"Eh sayang. Kenapa ni? Baby nak keluar ke?" Ariz bertanya kalut.
"Sakit."
"Jom pergi hospital sekarang."
"Bukan lah abang." bidas Darweena sambil menampar lembut tangan Ariz.
"Huh?" Ariz blur.
"Baby tendang." Darweena tersengih-sengih.
Kadang-kadang dahinya berkerut menahan senak perutnya ditendang.
"Lah. Abang ingat apa lah tadi. Anak abah ni nakal ya." Ariz mengusap perut Darweena dan melabuhkan ciuman.
"Jangan nakal-nakal lah, sayang. Kesian mama tau." kata Ariz lagi.
Setelah berkata, anaknya itu terus berhenti menendang.
"Dia dah tak tendang." kata Darweena.
"Wah. Bagus ya anak abah ni. Dengar cakap abah. Semoga besar nanti jadi anak yang baik ya."
"Amin." Darweena mengaminkan.
"Jom lah kita masuk dalam. Dah nak panas ni. Hangus kita dekat sini nanti." kata Ariz.
Darweena mengangguk setuju. Ariz membantu Darweena bangun. Biasalah bila dah semakin sarat susah nak bangun.
"Sayang nak makan apa? Abang masa hari ni memandangkan abang cuti." tanya Ariz apabila mereka tiba di ruang tamu.
YOU ARE READING
Only You [C]
RomanceTengku Darweena. Cita-citanya ingin menjadi chef tercapai. Dia kini bekerja di sebuah hotel terbesar di Malaysia sejak setahun lalu. Kepulangan anak pemilik hotel itu, Tengku Ariz Zeyyan membuatkan Darweena rasa ingin mencampakkannya ke dalam periuk...