"Darweena."
Langkah seketul Darweena yang berada di lobi ingin keluar dari hotel itu terhenti. Dia menoleh ke belakang. Kelihatan Ariz berlari anak menghampirinya.
"Saya nak minta maaf." ucap Ariz.
"Kenapa?" Darweena berbuat seperti tak tahu. Walhal dia tahu Ariz meminta maaf tetang ketidakhadirannya di dapur siang tadi.
"Saya tak jumpa awak pagi tadi. Saya... Sibuk. Ada benda nak kena uruskan dengan papa." Ariz menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Ouh. Takpe saya tak kisah pun. Awak takde lagi senang kerja saya takde orang ganggu."
"Eleh ye lah tu. Entah entah dia rindu kat kita."
"Takde masa lah saya nak rindu awak saya sendiri pun sibuk dekat dapur. Awak tahu apa."
"Saya tahu awak rindu saya."
"Takde maknanya."
"Ye ke?"
"Betul. Dah lah awak ni. Sampai bila pun tak habis." Darweena menjeling Ariz.
Ariz ketawa. Darweena hanya tersenyum.
Mereka berdua berjalan beriringan menuju ke kereta Darweena yang diparkir di tempat parking hotel.
"Awak nak balik terus ke?" tanya Ariz.
"Ye lah. Nak pergi mana lagi. Saya dah penat." jawab Darweena.
"Saya ingat nak bawa awak makan tapi kalau awak penat takpe lah."
"Ya. Lain kali je."
'Kenapa awak tak paksa macam dulu?'
"Oklah saya balik dulu. Awak pun balik lah. Awak nampak penat je."
"Ya. Penat sikit. Tapi saya ok je. Saya kan kuat macam badang." Ariz ketawa. Darweena turut ketawa.
"Banyak lah awak badang. Saya balik dulu. Bye." pamit Darweena.
"Bye. Bawa kereta elok-elok. Tidur mimpi saya." Ariz melambai kecil.
"Tak nak mimpi awak. Buat apa."
Ariz tidak membalas. Darweena melangkah ke keretanya. Kemudian, dia menoleh semula memandang Ariz.
"Esok awak datang dapur?" tanya Darweena.
"Tengok dulu lah. Kenapa?"
"Takde. Saja tanya."
"O...key. Kalau saya takde hal esok saya datang jumpa awak. Kacau awak masak macam selalu."
Darweena membalas dengan senyuman kemudian masuk ke dalam kereta. Kereta dipandu keluar dari kotak parking dan menuju ke destinasinya.
Dari cermin pandang belakang, dia dapat lihat Ariz yang sedang menghampiri kereta BMW miliknya.
"Kenapa Ariz macam simpan sesuatu?" tanya Darweena seorang diri.
2 minggu dia kenal Ariz. Rasa macam semua tentang Ariz dia tahu. Macam mana perangai Ariz. Apa yang Ariz suka. Apa yang tak suka. Bagaimana cara Ariz menyimpan sesuatu juga dia tahu.
"Nak biar atau tanya?"
Darweena menggigit bibir memikirkan keputusannya. Benda senang je. Fikir macam masalah dunia.
"Biar lah. Kalau dia rasa nak share dia share."
Darweena melangkah masuk ke dalam sebuah restoran mewah tempat pertemuannya dengan Tengku Atif.
Dia mencari-cari di mana keberadaan Tengku Atif. Kemudian dia ternampak seorang pelayan yang menghampirinya.
"Cik cari siapa?" tanya pelayan itu.
YOU ARE READING
Only You [C]
RomanceTengku Darweena. Cita-citanya ingin menjadi chef tercapai. Dia kini bekerja di sebuah hotel terbesar di Malaysia sejak setahun lalu. Kepulangan anak pemilik hotel itu, Tengku Ariz Zeyyan membuatkan Darweena rasa ingin mencampakkannya ke dalam periuk...