BAB 13 : ALIEF AR-RAYYAN

839 69 20
                                    

MR ALIEF AR-RAYYAN

love is blissful but love is hurting.

---

Busana pengantin yang sudah tersarung ditubuhnya ditilik dihadapan cermin. Cantik! Isha menarik nafas panjang dan dihembus.

"Everything gonna be alright." ujar Isha sendiri.

"Isha, Kak Elly keluar yea? Jaga makeup tu." ujar Kak Elly selaku mak andamnya pada hari ini.

Isha menganggukkan kepala.

"Sebelum pergi makeup tempat lain, Kak Elly jemputlah makan apa yang ada dekat luar tu dulu." pelawa Isha.

"Kak Elly tapau sikit jelah, takut tak sempat ni," sekali lagi Isha menganggukkan kepala.

"Selamat pengantin baru, hope korang bahagia tau!" ujar Kak Elly sebelum batang tubuh Isha dipeluk sekejap. Isha membalas pelukannya.

"Terima kasih akak, terima kasih untuk servis makeup akak ni juga. Cantik sangat!" balas Isha pula. Kak Elly tergelak kecil.

"Dahlah, lain kali kita jumpa lagi ya? Selamat pengantin baru sekali lagi!" Isha mengukir senyuman lebar. Kak Elly terus keluar dan pintu ditutup.

Isha menghela nafas. Nervous mak aih! Punggungnya dilabuhkan kembali dikerusi meja solek, matanya dipejam. Bibirnya menghela nafas perlahan.

Tiba-tiba satu tangan melingkar dipinggangnya. Isha terlompat kecil. Dilihat tangan yang memeluknya. Matanya membulat.

Badan Isha yang menghadap cermin tadi terus berpusing.

"Remember me?" soal lelaki tadi. Air mata Isha yang sedang berada dikelopak mata dikesat.

"Jangan nangis dear! Rosak makeup tu!" Isha memandang tidak berkelip.

"Abang Adrian!" Isha memeluk tubuh tegap Adrian. Adrian tergelak.

"Oii dik! Jangan kuat sangat peluk, lemas aku." kata Adrian. Bahu Isha ditepuk sedikit supaya adiknya itu melonggarkan pelukan.

"Taknak! Adik rindu abang..." balas Isha perlahan. Mukanya disembamkan di dada bidang abangnya.

"Kau ni mengadalah adik, nak kahwin dah pun perangai!" Adrian mengetuk kepala Isha. Isha mencebikkan bibir.

"Adik rindu abang, lamanya abang pergi." ujar Isha. Air matanya cuba ditahan untuk tidak menitis.

"Abang dah balikkan dik,"

"Abang pun rindu adik,"

"Rindu ummi abi." balas Adrian perlahan. Pelukan adiknya dibalas.

"Tapi kenapa masa ummi abi dah tak ada abang tak balik sini,"

"Abang tipu..."

"Abang tak tipu dear, abang minta maaf. Abang exam masa tu, abang tak boleh datang sini." ujar Adrian.

"Kalau abang exam macam mana abang boleh ada dekat sini?" soal Isha.

"Exam abang habis dua hari lepas dear, abang terus rushing beli tiket balik sini. Nak tengok kau nikah adik." balas Adrian sambil kepala adiknya yang tersarung mahkota diusap lembut.

"Abang..."

"Hm?"

"Janji dengan adik, abang takkan tinggal adik lagi?" Isha memandang anak mata abangnya.

"Lagi dua bulan, abang janji. Abang kena balik London untuk habiskan abang punya degree tahun ni. Dua bulan lepastu habis okay? Tahun ni last year abang dear." balas Adrian. Isha meleraikan pelukan.

MR ALIEF AR-RAYYAN [HOLD]Where stories live. Discover now