BAB 23 : ALIEF AR-RAYYAN

805 63 11
                                    

MR ALIEF AR-RAYYAN

love is blissful but love is hurting.

---

Isha mengerutkan dahi. Adrian yang turun dari tangga dengan t-shirt kemas dipandang pelik.

"Abang nak pergi mana?" soal Isha pelik apabila melihat Adrian yang mengambil kunci kereta. Adrian menoleh.

"Keluar." balas Adrian sepatah. Badannya ditolehkan pusing membelakangi adiknya semula. Isha menghela nafas perlahan. Mengeluh.

"I know abang nak keluar tapi pergi mana?" tanya Isha lagi.

"Beli barang sikit, abang nak balik London hari ni." kata Adrian tanpa memandang muka adiknya. Isha mengerutkan dahi.

London?

"Kenapa awal sangat? Lagi seminggu kan baru abang masuk class balik?" tanyanya lagi.

"Kenapa? Bukan ke Isha dah benci abang sangat? Adik duduk jelah sini,tolong abang jaga vila ni. Abang nak balik London bawa Nana. Jelas lagi bersuluh Isha dah menangkan ego Isha malam tadi, so let me go." balas Adrian mendatar. Isha terkedu.

"Abang look, ad-" belum sempat Isha menghabiskan ayat satu suara lelaki dari atas menyanyi. Isha mengerutkan dahinya lagi. Pandangan dilemparkan ke tingkat atas. Laki dia ke tu?

"AKU BUDAK GIRL!" nyanyi Alief dengan jeritan kuat.

"YANG PANTANG MENYERAH!" sambung Alief lagi.

"TAKKAN BERUNDUR!"

"SEBELUM BERJAYA..." nyanyian masih diteruskan dengan jeritan kuat.

"TERIMA KASIH KAWAN DAN KELUARGA!"

"DIAMLAH BODO! Takde lagu lain ke sia?" jerit Adrian. Alief yang sedang menggosok gigi tersedak. Kuat sangat ke dia nyanyi sampai bawah boleh dengar?

"Maaf!" laung Alief dari bilik air. Isha menggelengkan kepala. Taktahu pula laki dia tahu lagu tu jugak. Isha mengalihkan pandangan ke arah Adrian semula.

"Okay look, adik bukan apa cuma adik i-"

"Abang! Tolong Nana!" satu jeritan dari arah bilik atas kedengaran lagi. Isha mengetap gigi. Apa kejadahnya pagi-pagi ni semua nak menjerit?

"Kejap sayang!" balas Adrian.

"Cepatlah abang, Nana tak dapat zip baju ni!" jerit Nana lagi.

"Ye sayang ye!"

"Cepat sikit, cakap apa yang Isha nak cakap." ujar Adrian tanpa nada.

"Adik bukan benci abang, adik cuma terikut emosi. Adik tak marah sangat pun abang, cuma adik kecewa sangat." Adrian tersenyum sinis.

"Perlu ke sampai nak hina Nana sampai gelar dia perempuan jalang? Huh? Where's your brain? Isha buat dia macam maruah dia bawah tapak kaki Isha tau tak?" tanya Adrian. Mukanya ketat. Isha tertunduk.

Diam.

"I'm sor-"

"Memang, memang senang adik nak cakap sorry, minta maaf. Memang. Adik tak fikir sakit hati dia macam mana? She's woman too NURUL FARISHA AINA!" tengking Adrian dengan urat-urat dilehernya sudah kelihatan. Terhinjut bahu Isha apabila ditengking begitu. Air matanya turun.

MR ALIEF AR-RAYYAN [HOLD]Where stories live. Discover now