MR ALIEF AR-RAYYAN
love is blissful but love is hurting.
---
Nana membuka matanya. Matanya terkelip-kelip apabila cahaya menyapa pancaindera. Matanya ditutup sekejap dan dibuka kembali.
Kepalanya terasa berat. Sakit. Kedudukan yang baring bertukar duduk dan badannya disandarkan ke kepala katil. Kepalanya yang berdenyut-denyut dipegang.
Matanya melilau melihat bilik yang dihuninya sekarang. Keningnya bertaut. Badan yang tertutup dengan comforter dilihat dari atas hingga bawah, badannya tersarung bathtobe dan bukan pakaian sebelumnya. Dahinya berkerut manakala bibirnya digigit kuat.
Pandangan dari luar tingkap dipandang. Hari sudah larut malam atau lebih tepat tengah malam. Tubuh badannya mula menggigil perlahan serentak bibirnya dikemam. Takut.
Klak!
Pintu bilik air yang baru terbuka dipandang melalui ekor mata. Janganlah kata dia lari semalam lelaki tua tu jumpa dia balik. Pandangan dialihkan keluar.
"Nana dah bangun?" Adrian yang baru melangkah keluar dengan bathtobe nya menyoal. Nana menoleh sebelum matanya membulat.
"A-abang buat a-apa dekat sini?" soal Nana semula. Bibirnya digigit kuat. Badannya makin menggigil hebat.
'Ibu nak jual Nana dekat Abang Adrian ke sebenarnya?!'
'Tak,tak! Abang Adrian takkan buat benda buruk dekat Nana!'
Nana menggelengkan kepalanya. Segala perasangka buruk dibuang jauh. Adrian melabuhkan punggungnya dibirai katil yang diduduki Nana.
"J...jangan dekatlah!" jerit Nana sambil mengesot jauh sedikit dari Adrian. Kepala ditundukkan. Mutiara jernih ditahan dari tumpah. Adrian mengerutkan dahi. Takkan dia tak ingat hal petang tadi?
"Nana tak ingat ke apa yang berlaku maghrib tadi? Tadi Nana yang start dulu, kalau tak takdelah Nana dekat sini." jelas Adrian dengan muka tegangnya. Nana mengangkat muka. Muka pelik ditayang.
"K-kita buat a-apa?" tanya Nana dengan gagap. Adrian tergelak sinis.
"Sumpahlah Nana tak ingat?" soal Adrian dengan nada sinisnya. Nana menggelengkan kepala. Air matanya yang ditahan mula menitis jatuh.
"Nana nak ke abang cerita? Nanti Nana sendiri menangis tak berlagu." senyuman sinis dari bibirnya tidak lekang.
"Abang cerita jelah," balas Nana dalam sedu sedannya. Comforter digenggam kuat.
"Okay," Adrian menganggukkan kepala. Didekatkan wajahnya dengan wajah Nana. Terasa hembusan nafas dimuka masing-masing. Didekatkan mulutnya dengan telinga Nana. Nana membulatkan mata.
"Nana buat abang hilang kawalan lepas abang mandi maghrib tadi, tak ingat?" bisik Adrian bernada perlahan. Nana memejamkan mata.
"N...nana buat apa?" soal Nana dalam nada suara yang bergetar. Adrian menghela nafas kasar.
"You, and me. Together,"
"Senang cakap kita dah terbabas." balas Adrian selamba. Dijauhkan semula badannya dari Nana untuk melihat reaksi gadis itu.
Menangis.
"K-kenapa abang buat Nana macam ni?" soal Nana masih dalam tangisannya.
"I don't know, Nana yang tarik abang. Bukan salah abang, salah Nana." Adrian membalas mendatar.
YOU ARE READING
MR ALIEF AR-RAYYAN [HOLD]
RomanceStatus : On going❗ Alief Ar-rayyan x Nurul Farisha Aina Nurul Farisha Aina, Seorang gadis yang diluluskan belajar di sebuah kolej yang sama dengan sepupunya,Putri Khairinna. Selepas kematian ibu dan ayahnya dia dijaga oleh pensyarah dikolejnya dan...