Od konce - Hrátky v rybníce

180 12 2
                                    

Další den už mohl Daryl opustit dům, což znamenalo, že jeho parta trávila veškerý čas u jejich táboráku a já čím dál tím více času trávila s Hershelovou skupinou, tedy hlavně s Beth.

,,Tak jak šlo střílení?" zeptala jsem se mladé blondýnky hned po tom, co jsem si k ní sedla a postavila před sebe talíř se snídaní.

,,Výborně," usmála se na mě, ,,hlavně Carlovi to moc šlo."

,,Cože?" vykulila jsem na ní překvapeně oči.

Carl byl syn Ricka a mohlo mu být něco málo přes deset.

,,Carl střílel ze zbraně?"

,,No jo," pokrčila Beth rameny, ,,chce se naučit bránit se."

Nechápavě jsem zavrtěla hlavou. Jak to, že to jeho rodiče dovolili? Je to přeci dítě a těm by zbraně do rukou přijít neměly. Ale kdo jsem byla já, abych je soudila? Nakonec jsem pokrčila rameny a dala se do jídla. Chleba s ovocným džemem jsem zapíjela lahodnou kávou, která mi myšlenky na malého střílejícího Carla dokázala úplně vymazat z hlavy.

Realitu jsem začala vnímat, až když se ke mně dostala skrz otevřené okno hádka probíhající venku. Členové Rickovi skupiny se o něčem dost vášnivě dohadovali.

,,Co se děje?" zeptala jsem se své blonďaté kamarádky, která hádku taktéž poslouchala.

,,To ti teď nemůžu říct," šeptla tak aby jí nikdo jiný u stolu neslyšel. Seděla tam s námi ještě Maggie a Jimmy, což byl Bethin přítel.

,,Pojď ke mně do pokoje," dodala a zvedla se od stolu.

Rychle jsem si do pusy nacpala zbytek chleba a vydala se za ní.

Po schodech jsme vystoupaly do druhého patra domu a vešly do Bethina pokoje. Hned jak jsem za námi zavřela dveře, jsem na ní namířila zvědavý pohled.

,,Tak co se děje?"

Beth si povzdychla. Posadila se na postel a nějakou chvíli mlčela.

,,Ve stodole držíme mrtváky," prozradila mi nakonec.

Jedno z mých obočí v tu chvíli vyletělo snad někam ke stropu.

,,Cože? A proč?" nechápala jsem.

,,Jsou tam...členové naší rodiny," odpověděla mi na to a v očích se jí začaly zrcadlit slzy.

Chvíli jsem na ní zaraženě civěla a v hlavě se snažila si urovnat to, co mi právě řekla.

,,Ale jsou mrtvý," podotkla jsem nakonec a posadila se k ní.

Beth nesouhlasně zakývala hlavou.

,,Jsou nemocní," řekla. To už jí po tváři stekla první slza.

,,Jsou nakažení a nejde jim pomoct," odpověděla jsem jí na to.

Namířila na mě svůj ubrečený pohled.

,,Jak to můžeš vědět?"

Trochu jsem znejistila.

,,Vím to."

,,Jak?" vykřikla a po tváři jí přitom stékaly další a další slzy.

,,Protože jsem s nimi p..." vyhrkla jsem ze sebe bezmyšlenkovitě slova, ale nakonec jsem se naštěstí dokázala zadržet.

Smutně jsem se na plačící Beth podívala.

,,Prostě to vím," dodala jsem a vtáhla si jí do objetí.

Beth už nic neříkala, pouze kolem mě omotala své ruce a nechávala svým slzám volný průchod.

Nevím, jak dlouho jsme tam tak seděly v objetí zadumané ve svých myšlenkách. Co ale vím, že ticho, které v domě panovalo, najednou protnul Rickův hlas. Pomalu jsem pustila Beth ze svého sevření a zvědavě přistoupila ke dveřím, které jsem pootevřela.

,,My jsme živý, přímo tady!" mluvil Rick důrazně.

Jako druhý se ozval Hershel

,,Poskytl jsem vám útočiště, já mám svědomí čisté."

,,Tahle farma je výjimečná. Vy jste byli ochráněni před tím vším, co se stalo tam venku. Daryl říkal, že vše, co se stalo, jste viděl v televizi. Už je to dlouho, co se kamery zastavily," mluvil Rick dál.

Absolutně jsem nechápala, o co mezi nimi šlo, ale i přes to jsem je poslouchala dál. Už mě unavovalo, jak jsem neměla sebemenší ponětí o ničem, co se mezi všemi dělo. Ano, byla jsem nová a chápala jsem, že se mi nikdo, krom Beth, nechtěl svěřovat, ale chodit tu a koukat jak se na sebe všichni mračí a nevědět proč bylo ubíjející.

,,Když jsem viděl mrtváka poprvé byla to jen půlka těla, která na mě ze země chňapala."

Takže se nejspíš jedná o tu stodolu, napadlo mě při Rickových dalších slovech. Nejspíš se o tom dozvěděli stejně jako já.

,,Prosím vás ne, neposílejte nás zase ven..." Rickův hlas zněl najednou naléhavě.

Hershel je chce poslat pryč?

,,Manželka je těhotná," řekl najednou Rick. Po jeho slovech domem nakrátko zavládlo ticho.

Šokovaně jsem zalapala po dechu. Lori, že je těhotná? Proto jí bylo tak špatně u včerejšího oběda?

,,Zvažte to," protnul ticho opět Rick.

,,Už se stalo," odpověděl mu na to Hershel klidně.

Rick už ale moc klidný nebyl.

,,Tak to zvažte znovu, my nemůžeme odejít!" zvýšil na Hershela hlas.

,,Nepůjdeme někam jinam?" ozvalo se mi najednou za zády.

Ihned jsem se otočila na Beth.

,,Už mě unavuje, jak se tu všichni hádají," povzdychla si.

,,Tak jo," pousmála jsem se na ní.

Beth mi úsměv oplatila. Hned na to jsme opustily její pokoj a i dům a vydaly se k nedalekému rybníku. Daleko od všech ostatních a hlavně daleko od těch všemožných hádek.

,,Jako malý jsme se tu s Maggie koupaly," prozradila mi Beth s pohledem upřeným na klidnou hladinu.

Bylo to tam vážně pěkné. Podívala jsem se na blondýnku a znovu se usmála.

,,Dnes je počasí na koupání," podotkla jsem.

Beth na mě nasměrovala svůj pohled. Chvíli to vypadalo, jako kdyby vůbec nechápala, co jsem tím chtěla říct, pak se ale najednou rozesmála.

,,Tak pojď," pokynula jsem hlavou k rybníku a rozeběhla se k němu.

Beth mě se smíchem následovala. Vběhly jsme do vody a se smíchem jí po sobě začaly cákat. Obě jsme se potřebovaly uvolnit a na všechno kolem na chvíli zapomenout, což se nám taky povedlo. Několik minut se okolím ozýval jen náš zvonivý smích a šplouchání vody. Pak ale naší zábavu přerušil chraplavý hlas.

,,Hej!" zařval ten někdo.

Obě jsme strnuly v pohybu a otočily pohled na místo, odkud ten hlas vycházel. Stál tam Daryl s připravenou kuší. Ihned jsem se otočila tak abych viděla na místo, kam s ní mířil. Trávou si to přímo k nám šinul mrtvák. Několik sekund na to mu hlavou proletěl šíp a on se skácel k zemi.

,,Co tady kurva děláte takhle samy? Zbláznily jste se? Chcete snad chcípnout?" prskal na nás Daryl vytočeně.

K mému překvapení mě to, že jsme mohly být klidně snědeny mrtvákem vůbec nevystrašilo. Spíš mě zajímalo, co tu ten brunet dělal.

,,A co tu děláš ty? Sledoval si nás?" podívala jsem se s úšklebkem na své promáčené tričko, pod kterým se toho rýsovalo víc než by bylo třeba a raději si složila ruce na prsa. Pak jsem svůj pohled namířila na Daryla.

Ten se však s kamennou tváří a bez odpovědi otočil a odpochodoval pryč.

Uzavření | TWDKde žijí příběhy. Začni objevovat