,,Řeknu ti, to je teda pěkný morous," promluvila jsem na Beth, když jsem si byla jistá, že už mě Daryl nemohl slyšet.
Beth na mě souhlasně zakývala hlavou. Vypadalo to však, že jí situace s mrtvákem značně rozhodila.
,,Stejně ale raději půjdeme ne?" navrhla jsem.
,,Jo," hlesla.
Obě jsme se tedy vydaly z vody. Na břehu jsem ze sebe sundala tričko, ze kterého odkapávala voda a alespoň trochu si ho vyždímala. Beth udělala to samé. Když jsme se znovu oblékly, rozešly jsme se zpátky na farmu. Naštěstí to vypadalo, že o našem výletu k jezeru nikdo jiný než Daryl nevěděl, za což jsem byla ráda. Dokázala jsem si jasně představit, jak by z toho byl například Hershel nadšený.
Nenápadně se nám podařilo se dostat až do hlavní budovy, kde jsme se rozdělily a každá se rozešla ke svému pokoji. Ihned jak jsem se objevila v malé místnosti, na kterou jsem si za ten krátký čas stihla dokonale zvyknout, celá jsem se vysvlékla a rychle na sebe hodila suché oblečení. Sice bylo vedro, ale i tak už mě ty mokré svršky začaly studit.
Nějaký čas jsem strávila sama v pokoji s knížkou, kterou mi Beth půjčila. Najednou ke mně ale dolehly skrz otevřené okno hlasy vycházející z venku. Vypadalo to, že se tam někdo dost dobře bavil a tak jsem se přidala. Na verandě seděla Beth s Carlem a hráli spolu šachy.
,,Můžu k vám?" zeptala jsem se a mile se na ně usmála.
,,Jasně," oplatila mi Beth úsměv a Carl souhlasně zakýval hlavou. Stoupla jsem si tedy k nim a zády se opřela o dřevěné zábradlí.
Za nějakou chvíli se u nás objevila i Maggie s Glenem. Vypadalo to, že si ti dva docela dost rozuměli. Možná až moc, pomyslela jsem si, když se políbili. Samozřejmě jsem jim to ale přála. Hodili se k sobě.
Naší idylu před domem přerušil až příchozí Daryl s Carol, který se zajímal o to, kde je Rick. Další příchozí byla Andrea, blondýna která ho před pár dny postřelila. Ta ihned pokrčila rameny a oznámila mu, že spolu s Rickem měli jet hledat Sophii, ale on se vypařil.
,,Kruci, bere to tu vůbec někdo vážně? Máme přeci stopu!" rozkřikl se hned na to Daryl.
A to nebylo to nejhorší. V ten moment si to k nám nakráčel i Shane s velkým plátěným vakem přehozeným přes rameno. Vak položil na zem a rozepl ho. Natáhla jsem krk tak abych viděla to, co se v něm skrývalo. Byly to zbraně, hodně zbraní.
,,Jdeš se mnou?" namířil Shane tázavý pohled na Daryla.
,,Jo," odpověděl mu a vzal si z vaku brokovnici.
,,Fajn," kývl na něho Shane hlavou ,,svojí už máš, je na čase začít jednat!"
,,Kde je Rick?" ozval se T-Dog, černoch patřící do Rickovi skupiny. Vypadalo to, že se před domem za chvíli sejdou snad úplně všichni.
,,Nesmíme je mít!" pokračoval T-Dog důrazně s pohledem namířeným na vak plný zbraní.
Shane se na něho zamračil.
,,Hele něco jiného je sedět tu a šťourat se v nose, když jsme mysleli, že je tu bezpečno. Teď ale víme, že není."
V jeho hlase bylo slyšet jasné odhodlání. Na co se to ale vlastně chystal? S Carlem a Beth jsme celé to dění napjatě sledovali.
,,Co ty chlape? Ochráníš to sví?" podíval se Shane na Glena a pak mu podal jednu ze zbraní.
Glen ho chvíli propaloval nedůvěřivým pohledem nakonec si od něho, ale zbraň vzal.
,,Správně. Umíš střílet?" zeptal se ho Shane se spokojeným úsměvem.
Maggie ale tak spokojená nebyla.
,,Hele nech toho, jestli rozdáš ty zbraně, táta vás okamžitě vyžene," upozornila Shanea.
Na to se ozval Carl.
,,Musíme tu zůstat!" vyhrkl ze sebe vyděšeně. Zvedl se od stolu s šachy a přiběhl k Shaneovi.
Jako na zavolanou se u nás objevila i Lori.
,,O co jde?" těkala nechápavým pohledem po každém z nás.
,,Nikam nepůjdeme jasný! Hele Hershel to musí pochopit. My musíme najít Sophii. Takže chci, aby sis to vzal. Ochraňuj maminku," odpověděl Shane Carlovi a do ruky mu vtiskl menší zbraň.
Lori ho šokovaně pozorovala a pak nesouhlasně zakývala hlavou.
,,Rick říkal beze zbraní. Nemáš to tu na povel! Nerozhoduješ Shane!"
Než jí na to Shane něco stihl odpovědět, ozval se T-Dog.
,,A do prdele!" sykl.
Všichni jsme se na něho nechápavě podívali a spatřili, jak se šokovaně dívá na přibližující se Hershela, Ricka a Jimmyho. V údivu jsem pootevřela rty. Všichni tři před sebou totiž na jakési tyči se smyčkou vedli mrtváky.
Shane, Darryl, Glenn a vlastně skoro všichni se k nim v tu ránu rozeběhli. Já však jako jediná zůstala na verandě a sledovala dění z dálky.
,,Co je to?" zařval na ně nechápavě Shane.
Pak se vyčítavě podíval na Ricka.
,,Sakra co to děláš?"
,,Shane nechoď sem teď!" odpověděl mu na to Rick a nespouštěl oči z mrtváka, kterého před sebou vedl.
Hned na to se ozval Hershel.
,,Jakto, že máte zbraně?" zajímal se, když si všiml Daryla, který začal brokovnicí ihned mířit na mrtváky.
,,Děláte si srandu? Vidíte, jak to tu vedou?" uchechtl se Shane a Hershelovu otázku úplně ignoroval.
Následovala krátká slovní přestřelka mezi Rickem a Shanem, při které začal Shane bezhlavě střílet do mrtváků, které sebou ti tři přinesli.
,,Už dost!" okřikl ho rozzuřeně Rick.
,,Jo, máš pravdu. Je toho dost," křikl na něho Shane ,,dost riskování kvůli holce, která už není. Dost bydlení vedle stodoly plné zrůd, který nás chtěj zabít!"
V ten samý moment kdy dokřičel, namířil hlaveň na hlavu mrtváka, kterého vedl Hershel a jednou dobře mířenou ranou ho zabil. Tělo mladé holčiny se bezvládně sesypalo k zemi. Hershel však ani v tu chvíli nepustil tyč se smyčkou. Pouze otřeseně civěl na mrtvé tělo.
Shanea to vůbec nezajímalo. Pokračoval v křiku. Pak se zničehonic rozešel ke stodole. Když začal bít do dveří, aby je otevřel, Hershelovi po tvářích stekly první slzy. Všem najednou došlo, že zastavit Shanea bylo nemožné a taky to, co se chystal udělat. Maggie, která přispěchala ke svému otci, ho sevřela v objetí.
Netrvalo to dlouho a Shaneovi se podařilo dveře otevřít. Hned na to od stodoly kousek odběhl, neboť z ní začali ihned vycházet mrtváci. Všichni, kteří měli v rukou zbraně, kromě Carla, kterého držela Lori v ochranářském sevření, po nich začali střílet. S údivem jsem sledovala jedno padající tělo za druhým. Po chvíli jsem od umírajících mrtváků odtrhla pohled a nasměrovala ho k Beth, která hystericky plakala u Jimmyho v objetí. V té stodole byly členové její rodiny. Byly sice nakažení. Její rodina to tak však nebrala. Smutně jsem brečící Beth pozorovala. Po pár minutách střelba ustala. Na prašnou zem dopadlo poslední tělo. Alespoň to jsme si tedy mysleli...
Chvíli se nic nedělo. Vzduchem se nesly jen tiché vzlyky Hershelovi rodiny. Pak se ale dveře stodoly pohnuly. Pomalu se začaly otevírat, až z nich vyšla malá chrčící holčička. Okolí protnul Carolin hrdelní výkřik.
,,Sophie!" zakřičela a rozeběhla se k holčičce. Daryl jí však silně chytil kolem pasu a stáhl jí do pevného objetí.
Šokovaně jsem vytřeštila oči. To je ta Sophie? Ta, kterou tu téměř všichni tak usilovně hledají?
ČTEŠ
Uzavření | TWD
FanfictionJsou tomu necelé čtyři měsíce, co vypukla záhadná epidemie zombie viru. Tato epidemie začala lidi dělit na věčně hladové zombie a přeživší snažící se najít nový život. Do skupiny přeživších patří i mladá dívka Anya, která byla až do chvíle, kdy jí d...