Od konce - Noc, která všechno změnila

145 9 3
                                    

Zbytek odpoledne jsem trávila s Beth u ní v pokoji. Darylovi jsem se raději záměrně vyhýbala. Vyděsilo mě to, jakým způsobem jsem o něm při našem posledním rozhovoru přemýšlela. Byl to sakra Daryl! Do něho jsem se přeci zakoukat nemohla!

,,Hej, Anyo, posloucháš mě?" vrátil mě Bethin hlas zpět do reality, když jsem se již po několikáté ztratila ve svých myšlenkách.

,,Ehm...jo...teda ne, promiň," vysoukala jsem ze sebe omluvně.

Beth si tlumeně povzdychla.

,,Říkala jsem, že se venku něco děje," oznámila mi.

,,Co?" vypadlo ze mě tázavě.

Hned na to jsem přistoupila k oknu pokoje a vykoukla ven. Před domem jsem spatřila hlouček lidí. Beth měla pravdu určitě se něco stalo.

,,Jdeme," zavelela jsem a rychlým krokem s Beth v zádech opustila pokoj.

,,Co se děje?" zeptaly jsme se téměř nastejno, když jsme vyšly z domu.

Daryl, který byl součástí hloučku po nás střelil pohledem.

,,Randall zmizel," oznámil nám.

,,Cože? Jak mohl zmizet?" nedávalo mi to smysl.

Randall byl celou dobu svázaný a zavřený ve stodole. Jak by se mohl dostat z pout a pokořit zámek na dveřích?

,,To nevíme, chtěli jsme ho odvést pryč, a když jsem otevřel stodolu, byl fuč," odpověděl mi na to Daryl.

Vzápětí odněkud z lesa vyšel Shane se zakrváceným obličejem a všem nám oznámil, že ho Randall napadl a nejspíš utekl. Celá ta jeho historka mi hned od začátku neseděla. Zdálo se ale, že jsem byla jediná s tímto dojmem, neboť Glenn, Rick a Daryl se ihned společně se Shanem vydali Randalla hledat. My ostatní jsme se raději zamkli v domě, abychom byli v bezpečí, kdyby se Randall vrátil a nedej bože sebou přivedl i svou skupinu.

Všichni jsme seděli v obývacím pokoji a ani nedutali. V mé hlavě neustále běžely myšlenky na to, že se mi Shaneovi prostě nechtělo věřit. Dokonce jsem se přistihla při tom, jak jsem se strachovala o Daryla. Co když jim chce v lese něco udělat? Přeci jenom se poslední dobou choval o dost odměřeněji a právě na Daryla byl po tom, co se více spřátelil s Rickem, dost vysazený.

Jak čas ubíhal, strach uvnitř mě sílil a sílil. K mé úlevě však po nějaké době někdo silně zabouchal na dveře. Hned na to se ozval Darylův hlas, který pro mě v tu chvíli zněl jako rajská zahrada. Hershel rychle odemkl a pustil ho i s Glenem dovnitř. Oba dva nám začali vyprávět o tom, co našli v lese. Válela se tam prý mrtvola Randalla. Měl zlomený vaz, což všem přišlo divné. Ještě divnější jim však přišla informace o tom, že ačkoli nebyl Randall kousnutý, proměnil se po chvíli v mrtváka.

Oni nevědí, že mrtvoly se mění v nemrtvé? Blesklo mi hlavou a tázavě jsem těkala po jejich vyjevených obličejích. Vypadalo to, že to byla pro všechny úplně nová informace a proto jsem se rozhodla předstírat, že jsem o tom také nic nevěděla. Všichni kolem mě horečně debatovali o tom, co se doopravdy s Randallem stalo a i o oné nově nabité vědomosti o nemrtvých. Já všechny pouze mlčky sledovala, když jsem však koutkem oka zavadila o okno, strachem jsem celá strnula.

,,Sakra," vypadlo ze mě polohlasem i tak mě však všichni slyšeli a ihned na mě namířili své pohledy.

Nemohla jsem z výjevu venku, který jsem sledovala přes okno odtrhnout oči a ani pořádně mluvit a tak jsem pouze vyděšeně natáhla ruku s pozvednutým ukazováčkem před sebe. Všichni jako na povel přesměrovaly své pohledy ode mě k oknu a konečně spatřili to, co mě tolik vyděsilo. K farmě se totiž nezadržitelně blížilo stádo mrtváků.

,,Patrisho, zhasni světlo," promluvil Hershel, který se jako první vzpamatoval z toho, co právě viděl.

,,Zamkneme se?" zeptal se ho ihned Glenn a přiskočil ke dveřím.

,,Takové stádo roztrhá dům na kusy," zabručel Daryl.

Celý dům hned na to protnul Lorin výkřik, ,,Carl je pryč!"

Carol se s ní ihned vydala prohledat vrchní patro. Daryl s Glennem zase odešli ven hledat Ricka se Shanem, kteří se ještě pořád nevrátili. Hershel, Jimmy a T-Dog se chopili zbraní, rozhodli se nějak odlákat mrtváky. Já s Andreou, Beth a Patrishou jsme zůstaly v obýváku a napjatě sledovaly dění venku.

,,Nikde není!" vřískla Lori po tom, co seběhla schody a objevila se opět u nás.

,,Hele!" vypískla Beth a více natiskla obličej na okenní tabulku.

Namířila jsem svůj pohled ven a spatřila hořící stodolu. Všude kolem se už hemžili samý zombie. Mezi těmi všemi mrtvými těly projížděl karavan, který řídil Jimmy a také auto, v němž seděl T-Dog. I přes jejich snažení se jim však stádo rozehnat nepodařilo.

,,Musíme jít," hlesla Carol, která se taktéž objevila v obýváku a chvíli mlčky sledovala venek.

,,Ne...ne," kývala Lori nesouhlasně hlavou.

,,Lori, Carl je možná někde venku, možná je s Rickem," promluvila na ní Patrisha.

Hned na to chytila Beth pevně za ruku, ,,Carol má pravdu, musíme pryč."

Rychle jsme se seřadily u dveří. Andrea je jedním rychlým pohybem otevřela a důrazně nás popoháněla k tomu, abychom vyběhly ven. Srdce mi bylo jako zvon, když jsem se octla mezi tolika mrtváky. Rychle jsem se rozhlédla. Přede mnou stála Carol a rukou mi naznačovala, ať běžím za ní. Ohlédla jsem se a spatřila Andreu, jak táhne Hershela střílejícího na mrtváky směrem k nám. Bylo jasné, že farmu se mu zachránit nepodaří.

,,Běžte, dělejte!" křikl někdo, což mě vytrhlo ze strnulosti.

S Beth, Patrishou a Lori v patách jsem se rozeběhla k hořící stodole. Najednou mě však zastavil hrůzostrašný výkřik. Znovu jsem se podívala za sebe a spatřila jak Lori odváděla plačící Beth někam pryč a také Patrishu, kterou mrtváci trhali na kusy. Ten pohled mě naprosto ochromil. To bylo poprvé, co jsem viděla něčí smrt. Všechno kolem mě ve chvilce utichlo jako bych se měla soustředit jen na výjev za mnou.

,,Anyo!" odněkud z dály se po nějaké době ozvalo zvolání mého jména.

Já na to však nedbala a dál nehnutě stála uprostřed chodících mrtvol.

,,Kurva! Anyo!" ozvalo se znovu a přidal se k tomu i hlasitý zvuk nastartované motorky.

Z mého chvilkového transu mě probudil až silný stisk ramene. Párkrát jsem rychle zamrkala a konečně otočila svůj pohled před sebe, kde jsem spatřila pár metrů vzdáleného Daryla sedícího na motorce. Když ale on seděl přede mnou, kdo mě to držel za rameno? Blesklo mi hlavou. Najednou jako kdyby mi z uší někdo vytáhnul neviditelné špunty. Všude kolem sebe jsem slyšela mrtvolné chrčení.

V tu samou chvíli jsem z hrůzou zjistila, že mě drží ve svých spárech jeden z mrtváků a hladově mi klape zuby u ucha. Naštěstí si toho ihned všiml také Daryl a pohotově na mrtváka zamířil svou kuší.

,,Nasedni!" křikl, když po tom co mrtvák padl s šípem v hlavě k zemi, přijel ke mně a přisunul se o něco blíž k řídítkám.

I když jsem byla stále trochu mimo z toho všeho, co se kolem mě stalo, na nic jsem nečekala a hupsla za Darylova záda. Hned jakmile jsem tvrdě dosedla, narazila jsem zadkem do něčeho tvrdého. Moje zbraň! Došlo mi. Proč jsem ji sakra nepoužila? Mohla jsem nás chránit. Nadávala jsem si v hlavě, ale v tom se motorka rozjela a já se vylekaně hrudníkem přilepila na Darylova záda a instinktivně kolem něho obmotala své ruce.

Až když jsme uháněli od farmy pryč, mi došlo, že kolem nás nebyl nikdo živý. Kde jsou ostatní?

Uzavření | TWDKde žijí příběhy. Začni objevovat