(Pov Maya)
(6 maanden later)
Ik lig in bed met m'n ogen open naar het plafon te staren. Ik denk terug aan de begravenis, van John en Megan, ik vond het vreselijk. Ze hadden een afscheidsbrief voor me achter gelaten, ik durf hem nog steeds niet te lezen, gewoon omdat ik bang ben dat daar in staat dat het mijn schuld is. Ik daar ook een aantal familie leden ontmoet van hun, ik heb alleen maar achter Harry's been gestaan, ik was doodsbang dat ze me zouden mee nemen. Harry en Louis hebben zich weer in geschreven voor een adoptie, eergisteren kwam er een telefoontje van het weeshuis dat er een kindje beschikbaar is. Vandaag gaan we spullen uitzoeken voor het kamertje, het is een meisje.
Ik sluip over de overloop naar Harry en Louis' slaapkamer, 'papa?' Fluister ik. Zacht kreunt Harry. 'Mag ik bij je liggen?' Vraag ik zacht. 'Ja' en hij houd de deken omhoog. Ik ga naast hem liggen, ik voel hoe iemand zich om draait, 'hey liefjes' mompelt Louis. Hij geeft ons beiden een kus.
We zitten in de auto richting de baby winkel, er is een hele grootte net buiten London waar ook babykleertjes te koop zijn, meubels, speelgoed en zwangerschapskleding. Ik stap de auto uit samen lopen we naar binnen, 'we beginnen beneden!' Zegt Harry terwijl Louis en ik al richting de roltrap wouden lopen. Hij pakt ons beiden bij onze nek en duwt ons richting de meubels, ik kijk omhoog naar Louis, en me met een grootte grijns aankijkt. Ik loop meteen naar de eerste en beste ingerichte kamer die we tegen komen, ik kijk verlegen naar Harry en Louis. Harry tilt me op, 'vind het spannend?' Vraagt hij. 'Ja best wel' zegt ik zacht. 'Vind je deze mooi?' Vraagt hij. 'Ja!' Zeg ik. 'Hij is mooi' zegt Louis. Hij leunt op het bedje, 'deze doen?' Vraagt Harry aan Louis. 'Ja!' Zegt hij lachend. Ik grijns. 'Kleertjes!' Zeg ik en ren samen met Louis de rol trap op. Boven aan gekomen komt hij met een zuur gezicht ons achterna. 'Kleine kinderen' mompelt hij. 'Straks heb je er 3!' Roept Louis pesterig. 'Zal ik je in het zitje in het karretje doen' zegt hij tegen Louis. 'Oeh!' Zegt Louis en kijkt Harry met een pijnlijk gezicht aan. Lachend drukt hij een kus op Harry's wang. Na een poosje is het karretje al vrij vol, we hebben een slaapzak, lakentjes, rompertjes, broekjes, shirtjes vestjes en een jasje. Ik loop naar een rek met jurkjes, 'papa!' Roep ik. En wijs naar het rek, 'kies maar een leuke uit' zegt hij. Ik haal er een roze wit gestreept jurkje uit. 'Mooi schatje' zegt Louis. Ik laat m'n ogen door de winkel dwalen, m'n oog valt op een babypaspop die een rompertje draagt met 'I love dad' ik grijns breed en loop en gauw naar toe ik pak er een uit, 'de kleinste' mompel ik. Als ik de goeie heb gevonden loop ik terug naar Harry en Louis en hou het rompertje achter m'n rug, 'wat heb jij?' Vraagt Harry nieuwschierig. Ik hou het voor hun neus. 'Oh wat lief schatje' zegt Louis lachend. Ik gooi hem in het over volle karretje. 'Nu alleen nog een kinderwagen' mompelt Louis nadat we hebben afgerekend. 'Omg!' Roept Harry en vliegt naar alle kinderwagens. Hij staat de trappelen naast een knal gele bananen kinderwagen. Louis en ik schieten schieten keihard in lach. 'Ja die doen we!' Roep ik blij. 'Dat hebben we lekker snel gedaan in anderhalf uur die hele winkel door dat moet een record zijn' zegt Louis. 'Zullen we weer naar huis gaan? Kunnen we de kleertjes nog in de was doen en strijken' mompelt Harry.
Ik lig languit op de bank. Harry staat vloekend in de keuken omdat de strijkplank net bijna in de fik vloog. Ik loop de keuken in en ga aan de keuken bar zitten. 'Het lukt niet' mompelt Harry. Hij haalt z'n handen door z'n haar en zucht diep. Ik grinnik en loop naar boven waar Louis de meubels in elkaar aan het zetten is. 'Zal ik helpen' vraag ik. 'Ja graag' zegt hij. Hij is met het bedje bezig, ik houd de zijkanten bij elkaar terwijl hij alle schroeven er in draait. Na 1 uur staan alle meubels op hun plek. 'Je hebt super geholpen liefje' zegt Louis. En geeft een high-five. 'Oh wauw' hoor ik Harry mompelen. 'Geen strijkijzer ontploft' vraagt Louis als hij alle gestrijkte kleertjes ziet. 'Ja dat is gelukt' zegt hij opgelucht. Hij legt alle kleren in de kast en maakt hij bedje in no-time op. 'De dag voordat jullie mij op gingen halen, deden jullie dit toen ook?' Vraag ik. 'Ja we waren vooral heel zenuwachtig' zegt Louis. Ik zie Harry ook knikken. Ineens realiseer ik me iets, 'voor de laatste keer met z'n 3tjes' zeg ik met een krakende stem, er rolt langzaam een traan over m'n wang. 'Meisje' Harry hurkt naast me neer, 'we zullen de baby echt wel een keer naar een van de jongens brengen, dan zijn we ook met z'n 3en' zegt Harry sussend. 'Hebben jullie al een naam?' Vraag ik om van onderwerp te veranderen. 'Ja, maar die houden nog even geheim' zegt Harry. 'Mag ik dit doen?' Vraagt ik en wijs naar alle spulletjes die nog op de commode staan. 'Ja doe maar' zegt Louis en trekt Harry mee de kamer uit. Ik leg het verschoonskussen op de commode en doe er een hoeslaken om, vervolgens trek ik een pak luiers open en zet die in de mandjes en zet die ook op de commode. Alle flessen zeep baby olie en het borsteltje zet ik ook in z'n mandje. Trots kijk ik naar het resultaat, 'Maya?! Kom je even beneden?' Roept Harry. Ik ren naar beneden. Ik kijk om het hoekje van de deur, 'wat is er?' Vraag ik. 'Kom maar even' zegt Harry. 'Wat is er dan? Toch niks erg?' Vraag ik. 'Nee hoor' zegt Harry lachend. 'We gaan eten' zegt hij. 'Ik dacht dat er wat was' zegt ik en sla tegen zijn been. Hij grijpt me vast en binnen een no-time hang ik onderste boven. 'Papa!!' Gil ik hard. Ik zie Louis lachend kijken vanuit de keuken. Langzaam laat Harry me zakken.
*avond*
'Mag ik opblijven?' Vraag ik. 'Ja tuurlijk' zegt Harry. Ik ga bij hem op schoot zitten met m'n gezicht naar hem toe. Hij pakt m'n handen en drukt er kleine kusjes op. 'Wat ben je toch nog klein' zegt hij zacht. 'Ik ben al 9 hoor' zeg ik. 'En toch nog heel klein' zegt hij glimlachend. 'Mag ik morgen met jullie mee?' Vraag ik. Ik zie dat Harry moeite moet doen om nee te zeggen, 'we zullen er snel weer zijn' zegt hij en drukt een kus op m'n voorhoofd. 'Oke' zeg ik. 'Wie komen dan?' Vraag ik. 'Liam en Sophia?' Vraagt hij. 'Ja is goed' Zeg ik. 'Wil je in bad?' Vraagt hij. Ik knik en sta op. Samen lopen we de badkamer in. Hij zet de kraan aan, langzaam kleed ik me uit. Ik laat me in het gloeiende bad zakken. Ik leg m'n hoofd op de rand van het bad. Ik voel hoe Harry m'n haar nat maakt en er shampoo in masseert, 'ga eens staan' zegt hij. Ik doe wat hij zegt. Hij zeept m'n lichaam in, daarna spoelt hij m'n lichaam met water weer af. 'Mag ik morgen helpen met de baby in bad doen?' Vraag ik zacht. 'Ja zeker liefje' zegt hij glimlachend. Hij trekt m'n pyjama aan, en tilt me op. 'Ik hou van je' zegt hij in m'n oor. Ik laat m'n kin op zijn schouder rusten. 'Wil je al naar bed?' Vraagt hij. 'Wil je dan nog even bij me blijven?' Vraag ik. Ik voel hem knikken in m'n nek. Hij legt me in bed en gaat naast me liggen. Zacht streelt hij door m'n haar. 'Welterusten' zegt hij nog zacht vlak voor dat ik in slaap val.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
De foto hier boven is wat ze allemaal kochten bij de baby winkel :) ik weet inmiddels welke naam ik de baby geef :)
JE LEEST
Adopted by larry
FanfictionHeey! Ik Ben iris! Dit is m'n eerste boek op wattpad :) dussss als het slecht is is dat niet zoo raar aangezien het m'n eerste boek is :) ik vond het leuk om een verhaal over Larry te schijven :) maar in het echt zijn ze niet samen denk ik... Het...