Hoofdstuk 15

2.5K 72 9
                                    

(Pov Maya)

Ik word wakker van een droge keel, ik kruip over Harry heen en loop naar de badkamer waar ik een glas vul en het opdrink. Ik kijk op de klok die in de gang hangt 7 uur wijst die aan. Ik loop terug naar hun slaapkamer. Ik wil weer het bed in stappen, Harry opent z'n ogen. 'He liefje. Lekker geslapen?' Vraagt hij. Ik knik en ga tegen hem aan liggen. Hij slaat ze armen om heen. Ik word opnieuw wakker als ik hoor dat iemand de deur dicht gooit. Ik open m'n ogen en zie Louis nog naast me liggen. Ik trek aan z'n arm. 'Papa?' Hij kijkt om. En glimlacht als hij me ziet. 'Is papa boos?' Vraag ik. Hij kijkt. Verbaast. 'Ik zou niet weten waarom' zegt hij. Hij staat op en loopt naar de deur. 'Ga je mee?' Ik knik. Ik loop naar hem toe, hij pakt m'n hand.

'Harrold!?' Roept Louis door het huis. 'Ja?' Harry steekt z'n hoofd om de deur. 'Wat was er?' Vraag ik zachtjes. 'Wat?' Vraagt Harry. Hij wil naar me toe lopen. Als ik achter Louis ga staan. Harry kijkt Louis verbaast aan. Louis tilt me op. 'Maya zei dat je met de deur gooide en was bang dat je boos was' zegt Louis. Harry loopt naar me toe en pakt me uit Louis armen. 'Er is niks liefje' hij wiegt me heen en weer en drukt een kus op m'n voorhoofd. 'Je bent dus niet boos' vraag ik. 'Nee ik ben niet boos' zegt hij. Ik wurm me uit zijn armen en ga aan tafel zitten.

Ik slik mijn laatste hap door. Ik ga me aankleden! Roep ik nog voordat ik naar boven. Ik pak m'n kleding en loop naar het bed. Ik kleed me uit. 'Sokken waa... Oh' praat ik in mezelf. Ik pak ze op van de grond. Ik sta op en voel me ineens duizelig. Ik zie allemaal zwarte vlekken en voel de grond onder m'n voeten verdwijnen, heel even. Ik ga op m'n bed zitten. 'Maya?' Roept Louis. Hij loopt m'n kamer binnen. 'He gaat het wel?' 'Ja wat dan?' Vraag ik. 'Je ziet een beetje wit' zegt Louis. 'Ik was net een beetje duizelig' zeg ik. 'Moet ik je helpen? Met aankleden?' Vraagt hij. Ik knik.

We lopen door de stad om onze kleren voor de bruiloft te halen. Ik loop aan Harry's hand. Ik voel me weer niet lekker, duizelig en krijg hele klamme handen. Harry kijkt me aan. 'Gaat het?' Hij kijkt me aan. Ik haal m'n schouders op. Harry tilt me op. 'Louis?! Roept hij. Louis loopt naar ons toe. 'Wat is er?' Hoor ik hem vragen. 'Ze is niet lekker' zegt Harry. 'Vanmorgen ook al niet' zegt Louis. Harry gaat zitten op een bankje. Harry draait me om. Louis pakt m'n hand. 'Ze heeft ook van die zweet handjes' zegt hij. Harry pakt ook een hand. 'Hmhm' mompelt Harry. Harry legt zijn hand op m'n voorhoofd. 'Geen koorts' zegt hij tegen Louis. 'Misschien gewoon honger ik zal even broodjes halen' zegt Louis. Ik leun met m'n rug tegen tegen Harry's buik. Ik zet me af zodat ik wat rechter op zit. Harry zet me naast zich op het bankje. 'Gaat het weer?' Ik knik. Louis komt aan lopen met boordjes en drinken. Allemaal pakken we een broodje. Ik doe samen Harry's drinken. 'Klaar?' Vraagt Louis zodra we ons broodje op hebben. Ik knik.

Ik kijk om me heen en m'n oog valt op een bruidswinkel. 'Papa?!' Roep ik. Louis loopt naar me toe. 'Kijk!' Roep ik. Harry loopt ook naar ons toe. 'Kijk papa' ik loop maar Harry en wijs naar de winkel. 'He' zegt hij blij. Ik pak hun handen en trek ze mee. In de winkel zie ik de jurkjes al hangen en loop er naar toe. Ik pak een jurkje. Hij is prachtig. Hij is wit, lang zonder gedoe, hij heeft geen mouwen, ik ga er met mijn hand over heen, van zijde. Ik haal hem uit het rek ik kijk om me heen of ik papa's ergens zie. Ik haal m'n schouders op en loop het pas hokje in. Ik trek het jurkje over m'n hoofd en trek hem naar beneden. 'Maya?' Hoor ik Harry roepen. Ik doe het gordijntje opzij. Harry staat voor m'n neus, z'n mod valt open. Louis komt aan lopen. 'Wat is e' verder komt hij niet. 'Mooi?' Vraag ik. 'Je bent prachtig' zegt Louis. Hij pakt m'n hand en laat me een rondje draaien. Harry staat nog staat nog steeds met een grootte grijs op zijn gezicht naar me te kijken. 'Vind je het ook mooi?' Vraag ik aan hem. 'Je bent prachtig, echt heel mooi' zegt hij lachend.

Ik heb me weer omgekleed en sta nu tussen alle mannen pakken. Ik kijk tussen de pakken en trek er een tussen weg. Hij is grijs met een randje rood. 'Pap' vraag ik. Louis kijkt. Hij schud z'n hoofd. Ik zucht en hang hem terug. Ik loop door de winkel en zie papa nergens. 'Maya?' Ik draai om, en zie ze staan. 'Oh!' Roep ik uit. De tranen staan in m'n ogen. De vrouw van de winkel staat er bij. Ze hebben beiden een rood overhemd aan met daar over een soort hesje en ze hebben een zwarte broek aan. Het is nog mooier dan ik me kon voorstellen. 'Mooi?' Vragen ze. Ik knik. We betalen de kleding en wandelen de winkel uit. Ik voel me moe, maar wil dat niet aan de jongens laten merken. We lopen terug naar de auto. Ik ga zitten en val meteen in slaap.

(Pov Louis)

'Ik maak me een beetje zorgen' zeg ik tegen Harry. 'Ja dat van vanmiddag hé? Ze kreeg ook hele klamme handen. En zag wit' ik knik. Ik kijk achter om. 'Ze slaapt' zeg ik. 'Misschien was ze moe ofzo?' Vraagt Harry. Ik haal m'n schouders op. Harry draait de auto de oprit op. We stappen uit. Ik open Maya's deur. Ik til haar op. En loop naar binnen. Ik leg Maya op de bank. 'Harry? Ze is licht' zeg ik. 'Dat was ze toch al?' Vraagt hij. 'Het valt me op, alsof ze nog lichter is geworden' Harry zucht. 'Wat?' Vraag ik. 'Misschien moeten eens met haar praten' zegt hij. 'Wat? Wat denk je dan' vraagt ik. 'Ikdenkdatzeanorexiaheeft' zegt hij super snel achter elkaar. 'Hazz... Ze is 8 ik heb nog nooit gehoord van een kind van 8 met anorexia' zeg ik zuchtend. Hij haalt z'n schouders op. Harry zet 3 borden pasta met kaas op tafel. Ik loop naar Maya, 'maya? Kom je eten?' Ze opent haar ogen. 'Ik voel me niet zo lekker' zegt ze zacht. Ik til haar op. En zet haar aan de eet tafel. Ze ziet wit heel wit. Ze eet wel haar bord leeg.

(Pov Maya)

Ik word wakker gemaakt door Louis. Ik voel me super moe. Hij tilt me op en zet me aan tafel. Ik heb wel honger en werk alles naar binnen. Harry en Louis kijken elkaar aan. 'Maya? Spuug jij je eten wel eens uit?' Vraagt Harry zachtjes. 'Gatver...' Ze kijken me aan. 'Nee dat heb ik nog nooit gedaan! Wat is er dan?' Vraag ik. Je bent duizelig, voelt je niet lekker en je bent volgens mij weer afgevallen. Somt Louis op. Ik kijk aan. En ga staan. 'Weeg me maar' zeg ik. Harry knikt. Hij loopt met me mee naar boven. Ik schop m'n schoenen uit Harry haalt de Weegschaal uit de lade. Ik ga er op staan. Ik kijk naar beneden 21 kilo. 'Jesus' hoor ik Harry fluisteren. Hij kijkt me geschrokken aan en rent naar beneden nog geen 10 seconden later komt hij terug met Louis. 'Ga d'r weer ens op staan' zegt Harry. 'Oh my god, hoe kan dit Maya?' Vraagt hij verbaast. 'Weet ik veel!' Zeg ik. ' als er iets is kan je dat altijd tegen ons zeggen dat weet je toch' zegt Louis. 'Er is niks, ik weet ook niet hoe dat kan' zeg ik een beetje pissig. Ik loop naar m'n kamer daar trek ik m'n pyjama aan en ga in bed liggen. Ik begrijp er niks van, hoe kan ik nou zijn afgevallen. Ik sta op uit bed en trek m'n pyjama uit, ik ga voor de spiegel staan, ik houd m'n buik in. Ik ga met m'n vingers over m'n ribben, het ziet er eng uit. Ik adem door en ga dichter bij de spiegel staan. Ik zie ook m'n heupen. Alles voel je. Ik ril je trek m'n pyjama weer aan. Ik ga in bed liggen. Ik lig nog een hele tijd te woelen. Ik val in slaap.

Adopted by larryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu