Hoofdstuk 17

2.8K 80 4
                                    

(Pov Maya)

Ik open m'n ogen, ik zie dat ik in m'n eigen bed lig. Ik sta op en loop naar papa's kamer. 'Papa?' Vraag ik zachtjes ik sta aan Harry's kant, hij opent z'n ogen. 'Papa?' Vraag ik nog een keer. 'Mag ik bij je liggen?' Harry knikt. Ik kruip naast hem. Na een tijdje slaap ik nog steeds niet en maak ik me los uit Harry's armen, ik loop naar m'n kamer en kleed me om. Loop naar beneden, waar ik voor de tv plof.

Ik hoor stemmen in de keuken. 'Papa?' Vraag ik. Louis steekt z'n hoofd om de deur. 'He liefje' ik loop naar hem toe, hij tilt me op. Er rollen een paar tranen over m'n wangen. 'He? Wat is er nou?' Vraagt hij verbaast. Hij zet me op het aanrecht neer. Hij veegt ze weg. Ik haal m'n schouders op. 'Ik weet niet' zeg ik. 'Wil je een broodje?' Vraagt hij. Ik knik. Ik spring van het aanrecht af en loop naar Harry. 'Gaan we vandaag iets doen?' Vraagt ik verveeld. 'We kijken wel even' zegt hij. Louis komt de kamer binnen met 2 bordjes. Ik eet m'n broodje op. Ik loop naar Louis en ga voor hem staan. 'Papa? Wat gaan we vandaag doen?' Vraagt ik. 'Ik heb geen idee' zegt hij. 'Ach...' Zeg ik pissig. Ik loop naar boven en ga op m'n bed liggen. Na een tijdje trek ik het koffertje onder m'n bed vandaan waar al mijn barbies in zitten. Ik zit zo verdiept in m'n spel dat ik niet merk dat de jongens achter me staan. 'WHAAAA!' Schreeuwt Louis terwijl hij z'n handen om m'n middel slaat. 'Ahhh!!!!' Gil ik van schrik. Ik draai me boos om. 'Jullie zijn gemeen!' Roep ik. 'Ook als we je nu vertellen dat we naar de dierentuin gaan?' Vraagt Louis blij. 'Nee dan niet' zegt ik lachend. Ik omhels ze bij hun middel.

We stappen uit op de parkeerplaats van de dierentuin. Louis en Harry pakken allebei een hand. Bij de kassa betalen we en lopen het park in. We gaan eerst naar de haaien en maken met elk beest een selfie. We komen bij de giraffen, ze zijn buiten, er hangt een met z'n kop over het hek. Het lijkt wel of ie mij in het vizier heeft gekregen en gaat regel recht naar mij toe. Ik deins achter uit. 'Papa!' Roep ik angstig. Ik zie Harry lachen. 'Dat is niet grappig!' Zeg ik terwijl ik tegen z'n been sla. Lachend tilt hij me op. Ik kijk naar de enorme beestenkoppen die voor ons bewegen de staan in een soort hele grote kuil. Er staat een vrouw voor ons Louis staat de beesten te voeren. De vrouw draait zich om en kijkt me bespottend aan. 'Ben jij niet wat te oud om gedragen te worden' vraagt ze. 'Ik draag haar omdat ik van haar hou' zegt Harry. Ik kijk haar met een grijns aan. Met de kop op onweer loopt ze weg. Ik druk op zijn wang een kus. Louis komt weer aanlopen. 'zullen naar de volgende gaan?' Vraagt hij. Als we uit de mensen massa zijn zet Harry me neer. 'Kijk papa! Stokstaartjes!' Roep ik blij. Harry komt naast me staan. 'Net fotomodellen zie je dat?' Vraagt hij lachend. Ik grinnik en knik. Louis tilt me op en wijst naar iets. 'Zie je dat?' Ik kijk naar de plek waar hij naar wijst maar ik zie niks. 'Wat?' Vraag ik. 'Oh een speeltuin?!' Vraag ik blij. Louis knikt. 'Ga maar' zegt hij. Ik pak zijn hand en trek hem mee. 'Ik wacht hier!' roept Harry. Ik neem de eerste en beste trap naar boven we komen uit bij een glijbaan. 'Hier er al af' vraagt Louis. 'Nee laten we nog een stukje verder want we kunnen ook die doen!' Ik wijs naar de aller hoogste. 'Ja! Kom!' Zegt hij lachend. We komen uit eindelijk bij de hoogste uit. Louis gaat zitten, ik ga bij hem zitten met een hand zet hij af en met de ander houd hij mij vast. Ahhhh!!!!! Gil ik hard door de glijbaan. We storten met de volle vaart naar beneden. Ik hoor Louis achter me hard lachen. Wij komen uit de glijbaan maar glijden door tot dat Louis in het zand beland met een zacht 'pof' ploft met z'n billen op de grond. Ik zie Harry grijnzen ik loop naar hem toe. 'Ik heb honger' zeg ik. 'We kunnen hier achter wel even gaan eten' zegt hij. Ik loop naar Louis 'papa? Kom je we gaan eten' hij knikt. 'Mag ik op jou rug?' Vraag ik. Louis gaat op z'n hurken zitten en ik klim op z'n rug. Hobbelend als een paard loopt hij naar Harry. Louis pakt Harry's hand. Ik zie mensen bespottend naar ons kijken. We gaan aan een tafeltje zitten. Achter me hoor ik kinderen praten. De tranen springen in m'n ogen zodra ik hoor wat ze zeggen. 'Dat is pas echt kindermishandeling, je adopteert toch geen kind als je homo bent, straks is het besmettelijk!' Lachen ze hard. Ik kijk papa's aan die niks door hebben. 'Maya? Ik kijk op. We kunnen het eten binnen zelf pakken kom je' zegt Harry. Ik zie dat we dan langs die kinderen moeten. Harry pakt m'n hand we lopen er langs ik voel iets bij m'n voeten en val hard op de grond. 'Auw!' Gil ik. De kinderen liggen helemaal dubbel van het lachen. Harry tilt me op. Er komt personeel naar ons toegelopen. Ik leg m'n hand tegen m'n neus waar het pijn doet en zie allemaal bloed. Ik begin paniekerig met m'n benen te trappelen. Ik word daar op een stoel gezet. 'Hoofd naar beneden Maya' hoor ik Louis zeggen, ik doe wat hij zegt. Het bloeden stopt.

Adopted by larryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu