Hoofdstuk 63

1.2K 46 17
                                    

(Pov Louis)

Ik loop de woonkamer in en zie de meisjes op hun buik liggen bij de duplo. Ik snuif een paar keer en kijk naar Noa. 'Hazz?' Vraag ik. Als ik voetstappen op de trap hoor. Ik draai me om en zie hem staan zonder t-shirt, 'heb jij Noa al verschoond?' Vraag ik. Hij schud zijn hoofd. Hij ziet er een beetje verdrietig uit. 'Liefje wat is er?' Vraag ik bezorgt. 'Mijn moeder belde net' zucht hij. 'Ja' zeg ik. 'Mijn oma gaat dood' zeg hij en de tranen rollen over zijn wangen. Geschrokken kijk ik hem aan. 'Wat?' Vraag ik. 'Wanneer?' 'Een deze dagen' zucht hij. 'Wil je naar haar toe?' Vraag ik. Hij knikt. 'We gaan vandaag nog' zeg ik en omhels hem stevig. Ik voel hoe mijn t-shirt nat word. Ik wieg ons een beetje heen en weer. 'He wat is er?' Vraagt Maya opeens. 'Ik vertel het haar wel' zeg ik. 'Wat?' Vraagt ze. Ik pak haar hand en neem haar mee naar de woonkamer. Ik zet haar op de bank, ik ga op m'n hurken zitten en pak haar knieën. 'Liefje de oma van papa gaat binnenkort dood' zeg ik. 'Oma?' Vraagt ze geschrokken. 'De oma van papa' zeg ik. Langzaam knikt ze. 'Waarom dan?' Vraagt ze. 'Ze is oud' zeg ik en wrijf over haar benen. 'Papa en ik gaan vandaag naar haar toe. Ze knikt 'en als je wilt mag je mee'. 'Ik wil je niet mee naar de begravenis' zegt ze zacht. 'Dat hoeft ook niet' zeg ik. 'Ik ga even de tassen in pakken' zeg ik en geef haar een kus op d'r voorhoofd. Ik loop maar boven waar Harry op bed zit voor zich uit te staren. Ik pak 2 grote koffers onder het bed vandaan, in de ene koffer doe kleding voor Harry en mij. Ik pak een paar blousen van Harry met rare prints er op. Ik loop naar de kamer van Maya en pak kleding van haar, ik sleur de koffer door naar de kamer van Noa en pak rompertjes luiers enzo.

Nadat ik de koffers in de auto heb gezet een tas met voedsel is gevuld die staat ook in de auto de meisjes zitten allebei achterin en nu loop ik naar Harry die niet van z'n plek is afgekomen. Ik pak hem van het bed. 'Liefjes kom we gaan' zeg ik en pak hem bij z'n middel. Ik zet hem op de bijrijders stoel en trek de gordel voor hem langs. Er word niks door Harry gezegd ik zeg ook niet veel af en toe wat tegen de meisjes. Ik kijk opzij en zie dat Harry slaapt, eindelijk. Ik neem de afslag naar holmes chapel. Zijn woonplaats waar zijn oma ook woont. Het is de moeder van de vader van Harry. Ik draai de parkeerplaats op van zijn ouderlijk huis, waar we vannacht zullen blijven. Ik stap uit en maak Maya wakker en til Noa uit haar stoeltje. 'Dag schatten' zegt Anne. Ik kus haar gedag. Ik zie haar bezorgt in de auto kijken. Ik maak Harry's deur open en wrijf over zijn been. 'Liefje' zeg ik zacht. Langzaam opent hij zijn ogen. 'We zijn er' zeg ik. Hij kijkt naar buiten als hij zijn moeder ziet staan stapt hij uit. Ze geven elkaar een knuffel. Ik leg mijn hand op Harry's rug als ik zie dat hij huilt. Ik heb Noa nog steeds vast. Ze heeft haar duim in haar mond en kleine oogjes, ze ziet er moe uit. We zijn vanmiddag tegen 4 uur vertrokken het was zo'n 4 uur rijden met een aantal pauzes. Dus het nu 8 uur. Ik loop achter Anne en Harry aan naar binnen. Ik geef Noa even aan Gemma. Ik pak de koffers uit de kofferbak en til die naar boven. 'Ik breng de meisjes even naar bed' zeg ik tegen Anne. Ze knikt. 'Maya' zeg ik, ik en pak haar hand. Ik neem Noa weer van Gemma over. Ik leg Noa op het logeer bed waar Harry en ik in slapen. Maya ligt op een matras er naast en noa ligt in een babybedje aan de andere kant. Ik trek het shirtje en broekje van Noa uit en maak haar rompertje aan de onderkant los en maak haar billen schoon en schuif er een nieuwe luier onder die ik vast maak en het rompertje ook. Maya komt naast Noa staan op het bed, ik til ze beiden op en knuffel met ze. Ik draai me om en ga op het bed zitten, en zet hun op schoot. 'Wij gaan morgen naar de oma van papa' zeg ik. 'Wil je dan mee?' Vraag ik aan Maya. Langzaam schud ze haar hoofd. 'Vind papa dat niet erg?' Vraagt ze zacht. 'Nee schatje' zeg ik en geef haar een kus op haar hoofd. Ik zet Maya neer en leg Noa in haar bedje. Ik ga daarna weer bij Maya zitten. 'Mag ik bij jou liggen tot dat papa er is?' Vraagt ze. Ik knik. Ze kleed zich uit trek haar pyjama aan en gaat onder de dekens liggen. Ik pak haar stevig vast. 'Welterusten schatje' fluister ik. Ik streel door haar haar en wrijf met m'n andere duim over haar hand. Ik blijf net zolang bij haar tot ze slaapt. Als ze dan slaapt loop ik zacht de kamer uit en loop naar beneden waar alleen Anne en Harry nog in de woonkamer zitten. 'He' zeg ik een beetje verlegen. Hij glimlacht zwak en steekt zijn hand uit. Ik pak die aan en ga tegen zijn borst aan zitten. Ik hoor de telefoon gaan en zie Anne naar de keuken lopen. Na een poesje zie ik haar huilend de keuken weer uit lopen. Ik sta op en ga gauw naar haar toe. 'Ze is overleden' fluistert ze zacht. Ik omhels haar en kijk om naar Harry die ook huilend op de bank zit. Ik begeleid Anne naar de bank en zet ze naast elkaar neer. 'Ik had haar zo graag nog even gesproken' snikt Harry. Hij staat op en omhelst mij. 'Shhhh' sus ik en wrijf stevig over zijn rug. 'Ze was heel ziek Harry' zegt Anne. Hij knikt en veegt de tranen van zijn wangen. Wat ik ook doe. 'Ja ze heeft nu rust' zucht hij. 'Ik wil niet naar de begrafenis' zegt hij. Anne knikt begrijpelijk. 'Het hoeft ook niet' zegt ze. 'Gaan jullie naar boven?' Vraagt ze. 'Ja mam' zegt Harry en drukt een kus op haar wang. 'Slapen de meisjes?' Vraagt Harry. Ik knik en we lopen naar de badkamer waar we ons uit kleden. Stil gaan we in bed liggen, lekker dicht tegen elkaar aan. Ik wrijf over zijn buik, 'waarom wil je niet naar de begravenis?' Vraag ik zacht. 'Ik wil haar graag herinneren als levend persoon, niet levenloos in een kist' mompelt hij. Ik geef hem kleine kusjes in zijn nek. Nadat we een tijdje hebben liggen kroelen en strelen gaan we slapen.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Hellooo! 💕

Yes i know een kort stukje... Sooooorrrry! :0 en ik weet dat ik een leuk stukje had beloof... Van die belofte is weinig terecht gekomen... 😖
En... Ook echt suuuupper bedankt dat jullie girls on girls hebben gelezen en gevote!!! 😘

Love.

Adopted by larryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu