Hoofdstuk 48

1.6K 56 12
                                    

(Pov Maya)

Bezweet word ik wakker onder een dik dekbed, ik gooi alles af en loop naar de woonkamer waar ik Harry in de keuken zie staan. 'Papa?' Vraag ik zacht. 'He schatje' zegt hij verast. 'Hoe voel je je?' Vraagt hij gelijk. Ik haal m'n schouders op. Ik ga op de koude bank liggen. Ik voel hoe het koude leer m'n lichaam verkoelt. 'Heb je het warm?' Vraagt hij als hij me ziet liggen. Ik knik. 'Meid je bent koud' mompelt hij als hij m'n hand pakt. 'Nee ik heb het warm' kreun ik. Ik sta op en ga douchen. Ik zucht en laat de koude water stralen op me vallen, 'Maya?!' Hoor ik Louis na een tijdje vragen. 'Ja' zeg ik. 'Mag ik binnen komen?' Vraagt hij. 'Ja' zeg ik schor. Hij kijkt om het hoekje. Hij pakt een handdoek uit het kastje en zet de douche uit. Hij legt de handdoek over m'n schouders. Zachtjes begin ik te huilen. 'Oh jeejtje' mompelt hij geschrokken 'wat is er?' En hieruit voor me neer en wikkelt de handdoek wat steviger om me heen. 'Ik wil geen koorts hebben' kreun ik en leg mn hoofd op zijn schouder. Hij slaat z'n armen om me heen en langzaam voel ik hoe hij me optilt. 'Sssshhh' sust hij. 'Gaan we zo naar het vliegveld' vraag ik. 'Ja als jullie aangekleed zijn gaan we weg' zegt hij. Ik knik, 'mag ik m'n onesie aan?' Vraag ik. 'Ja tuurlijk' zegt hij lief. Ik ga op m'n bed zitten en droog mezelf af.

(Pov Louis)

Ik til Noa uit haar bedje en trek haar een gestreept pakje aan. Ik rits de rits dicht. Ik kijk naar Maya die lusteloos op de rand van het bed zit. Ik breng Noa naar Harry die ik de woonkamer zit. 'Awh' mompelt hij als hij Noa ziet. Ik hurk voor Maya neer en help haar met aankleden. Ik pak haar handen en trek haar omhoog. Ik pak haar witte all stars waar ik haar voeten in prop en de veters strik.

'We kunnen gaan' zeg ik tegen Harry. Hij knikt en legt Noa in de kinderwagen we pakken allebei een koffer. Maya sloft achter ons aan naar de taxi die beneden klaar staat voor ons het is meer een soort bus. 'Fijn zo'n grootte auto' zeg ik lachend. 'Voor al die zooi van ons' zegt Harry er achteraan. Ik ga naast maya in de auto zitten, Harry zit met Noa op schoot tegen over ons. Ik kijk naar Maya en sla een arm om haar heen, ze gaat tegen m'n borst aan liggen.

Ik stap met Maya uit de auto ze is in slaap gevallen. 'Ik haal even een kar' mompelt Harry en legt Noa in de kinderwagen. Ik ga met Maya in de kofferbak zitten, Harry komt een gerent met en karretje hij maakt er rare sprongen mee. Ik grijns. 'Je bent gek' zeg ik tegen hem. 'Op jou' zegt hij. Ik glimlach. Ik zucht en denk aan de bruiloft. Toen was Noa er nog niet, ik kijk naar het kleine meisje in de kinderwagen. Ik wrijf over Maya's rug en voel hoe ze ontwaakt. Ik zet haar op de koffers. Harry pakt haar gauw bij d'r arm, ik duw de kinderwagen. Ik kijk rond in de grootte hal. 'Gaan we daar zitten?' Vraag ik aan Harry die ook om zich hen kijkt. Ik knik naar een restaurantje. Hij knikt. We zoeken een plekje achterin zodat niet zo veel mensen ons zien er herkennen. Ik zet de kinderwagen zo, dat ik Noa er uit kan pakken. 'Papa, ik wil slapen' kreunt Maya. 'Over een dik uur gaat ons vliegtuig, dan kun je lekker slapen' zegt Harry en zet haar op zijn schoot. Ik zet Noa op tafel met haar beentjes over de rand en hou haar bij d'r middel vast. Ik steek m'n tong uit naar haar. Ze lacht zacht, en steekt haar kleine handje uit naar mijn mond. Ik hou m'n hoofd wat dichterbij haar en leg haar handje op mij mond. Ik hap in haar hand, vervolgens stopt ze haar vinger in mijn neus. Ik kijk opzei en zie Harry lachend naar ons kijken. Zacht begint Noa de huilen. 'Had ze nog melk over?' Vraag ik. Harry knikt. Ik pak haar half leeg dronken fles uit de tas en probeer die aan haar lippen te zetten, ze stribbelt behoorlijk tegen. 'Misschien moet ze een schone luier' zegt Harry. Ik hou haar voor m'n neus en ruik aan haar broek, ik schud m'n hoofd.

(Pov Harry)

Ik kijk op m'n horlogé, 'we kunnen inchecken' Louis knikt en staat op. Noa ligt in de kinderwagen eindelijk te slapen nadat ze het hele restaurant bij elkaar had gehuild. Louis zet Maya op de kar met koffers, we lopen naar de band waar we eerst de koffers afgeven de kinderwagen en de maxicosi. We houden Noa's luiertas als handbagage, we lopen verder naar de douane. We gaan in de rij staan. Louis maakt Maya wakker die de tranen alweer over de wangen heeft stromen. Moedeloos kijk ik haar aan. Als de rij korter en korter word tot we aan de beurt zijn, ik ga als eerste in het scanding staan de man die er naast staat voelt daarna in mijn broekspijpen. Louis pakt maya's hand en zet haar in het ding, ze valt bijna om zo moe is ze. Ik zie de man bezorgd naar haar kijken. 'Wat heeft ze?' Vraagt hij. 'Ze is ziek' zeg ik en til haar op. Hij knikt. Louis gaat met Noa in het ding staan. Ik zie hoe de man Noa fouillerend alsof ze een drugsdealer is, 'wat een creep' mompelt louis als we weg lopen. 'Wat een ergert indd' zeg ik. We wandelden naar de Starbucks. Louis pakt een kinderstoel voor Noa, hij zet haar er in, verbaast kijkt ze om zich heen. Ik slaat dan vrolijk met haar handjes op het tafeltje. 'Ik moet overgeven' zegt Maya opeens. Geschrokken kijk ik haar aan. 'Wacht even' roep ik en ren naar de bar waar ik een emmer vraag. En zet die voor haar neus, 'koffie?' Vraagt Louis. 'Ja lekker' zeg ik zuchtend. Leuk hoor, met een ziek kind en een baby op het vliegveld. Ik leg m'n hand op Maya's rug die nog steeds met haar neus boven de emmer hangt. Louis komt terug met 2 bekers koffie en geeft er een aan mij. 'Gaat het weer?' Vraag ik aan Maya als ze haar hoofd op tilt. Langzaam knikt ze. Ze wijst naar de beker water die voor Noa's neus staat, ik glimlach en geef die aan d'r. 'Voel je je weer wat beter?' Vraag ik. 'Jawel beter als net' zegt ze zwak glimlachend. Er komt een oudere man naar ons toe gelopen in een blauw uniform, 'Harry styles en 'Louis tomlinson?' Vraagt hij. 'Ja?' Zegt Louis. 'Jullie kunnen boarden' zegt hij. 'Top' mompelt Louis. We pakken alles bij elkaar en lopen naar de gate waar we onze paspoorten laten zien. 'U moet hier nog zo'n 20 minuten wachten' zegt het meisje vriendelijk. We knikken en gaan naast de deur op de grond zitten tot we kunnen in stappen, ik ga in kleermakerszit zitten en neem Maya op schoot. 'Mag ik jou vest aan?' Vraag ik met een blos op mijn wangen. Lachend knikt hij.

Ik plof op een vliegtuig stoel, 'hè hé' zucht ik. Ik sta weer op en klap een stoel naar achter waar ik Maya op laat liggen, ik doe de gordel om, en leg een dekentje over haar heen. 'Lekker slapen' fluister ik. Ik neem Noa van Louis over, hij staat op en pakt ook een dekentje voor zich zelf waar hij zich in wikkelt 'kom eens hier' zeg ik en tuit m'n lippen en drukt er een klein kusje op ik glimlach en blijf naar hem kijken. Ik zie dat Louis langzaam in slaap valt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hai! Ik had dus 0 inspiratie... Dus had een een vraag :) vinden jullie een question and anwser leuk? :) je mag alles vragen het maakt mij niet uit... Maar ik weet natuurlijk niet of ik op alles antwoord 😜 jullie mogen ook vragen stellen aan de personages :)

Adopted by larryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu