Hoofdstuk 70

1K 33 2
                                    

(Pov Harry)

'Hazz' hoor ik Louis zacht kreunen. Ik draai me om, 'wat is er?' Vraag ik zacht. 'Niet doen' mompelt hij verbaast ga ik half recht op zitten. Hij slaapt nog, en wrijf over z'n voorhoofd hij is helemaal bezweet. Ik zucht. 'Liefje' mompel ik. Ik ga weer liggen zacht jammert hij een beetje. Ik zucht, sta op uit bed en pak de oorthermometer ik leun over Louis heen en doe het ding in z'n oor. '39,1 geeft het schermpje aan' zacht begint hij te huilen. Ik schrik en besluit hem wakker te maken. Ik trek aan zijn schouder, 'liefje' ik trek hem aan z'n handen omhoog. 'Louis!' Roep ik. Ik voel hem schrikken. Ik doe het lampje aan naast zijn bed. Ik ga naast hem zitten en pak hem vast. Hij trilt, 'word een beetje rustig' zeg ik en hou hem stevig vast. Ik leg hem weer neer en met zijn hoofd op mijn borst. Ik streel hem over z'n rug, langzaam valt hij weer in slaap. Ik zucht opgelucht en en val zelf ook weer in slaap.

(Pov Louis)

Kreunend word ik wakker. Ik kijk naast me Harry's plek ik leeg. Ik sta op en voel hoe zwak m'n benen zijn. Ik pak een boxers uit de kast en stompel de trap af. De woonkamer is leeg ik kijk in de keuken. Waar harry en Noa aan de keukentafel zitten. 'Hoi' zeg ik hees. M'n keel doet onwijs veel pijn. 'He liefje' zegt Harry. Hij staat op en pakt mijn hand. 'Gaat het?' Vraagt hij. Ik haal m'n schouders op. Hij zet me op een stoel en zet een kop thee met honing voor m'n neus. 'Waar is Maya?' Vraag ik zacht. 'Heeft niet geslapen vannacht' zegt hij. 'Ik kwam vanochtend op haar kamer en ze sliep nog niet dus ze blijft op bed vandaag' zegt hij.

'Pov harry'

Als ik klaar ben met ontbijten sta ik op en pak Louis' hand en zet hem op de bank. 'Lekker niks doen' zeg ik en geef hem een kus. 'Ik hou van je' zeg ik. Hij kijkt me met een zwakke glimlach aan. Ik loop de trap op en loop stil Maya's kamer binnen, ik heb de thermometer meegenomen uit de badkamer, ik ga op de bedrand zitten en doe haar haar een stukje opzij, '38,7' geeft het schermpje aan. 'Papa' hoor ik haar zacht mompelen. 'Ja liefje?' Vraag ik. 'Ik heb wel even geslapen' zegt ze zacht. Ik voel dat ze recht op gaat zitten, ik pak haar handen. 'Ik heb dorst' zegt ze. 'Wil je even mee naar beneden?' Vraag ik. Ze knikt. Ik til haar op en neem haar mee naar beneden. Ik zie dat Louis zijn dekbed van boven heeft gehaald. 'Als hij ons ziet steekt hij zijn armen uit naar Maya. Ze gaat naast hem liggen. Ik pak een glas water een glas melk en een beker melk voor Noa met een tuit eraan.

'Ik ga even boodschappen doen' zeg ik. Ik geef Louis en Maya een kus. Als ik m'n jas aan het aan doen ben komt Louis in de deuropening, 'wil je Noa alsjeblieft meenemen?' Vraagt hij zacht. 'Ja tuurlijk liefje' zeg ik lief. Ik kijk naar hem, hij lijkt zo klein als hij ziek is. Ik pak zijn handen en geef daar kleine kusjes op. Hij legt zijn hoofd op mijn borst en pakt mijn t-hier vast. 'Ik wil dat je thuis blijft' zegt hij zacht. Ik kijk een stukje naar beneden, 'ik ben zo weer terug' fluister ik. Ik geef hem een klein kusje in z'n haar. 'Papa!' Ik kijk op en zie Noa staan. 'Ga je mee met papa?' Vraag ik aan haar en til haar op. 'Mee mee mee!' Roept ze blij. Ik lach en doe haar jas aan. Ik geef Louis no een lange kus op zijn lippen. 'Tot straks schatje' zeg ik en trek de deur achter me dicht. Ik zet Noa in haar autostoeltje en stap zelf ook in de auto.

Ik zet de auto in de parkeergarage op een vrij plekje. --- ik weet dat Harry absoluut niet naar Londen zou kunnen zonder dat er allemaal fans zijn... Maar anders word het schrijven zo lastig--- ik pak Noa uit de auto en loop maar de karretjes ik pak er een en zet haar in het zitje. Na ruim een uur in de supermarkt te hebben gelopen is de kar super vol, ik leg alles op de band laad alles weer in en betaal. Als ik alles in de auto heb gedaan rij ik het karretje weer terug neem Noa eruit, en rij weer terug naar huis. Als ik thuis de poort door heen rij en zie ik Louis in de deuropening staan. 'Gek je bent gewoon ziek dan ga je niet met 10 graden buiten staan' ik geen hem een kus. 'Ik heb oordruppels voor je meegenomen' zeg ik. Langzaam knikt hij. 'Hoe voelt Maya zich?' Vraag ik. 'Ze ligt weer boven op bed' mompelt hij. 'En hoe voel jij je?' Vraag ik. Hij haalt zijn schouders op. Ik wrijf over zijn rug terwijl we naar de woonkamer lopen. Ik zet Noa op de grond doe haar jas en schoenen uit, ook m'n eigen jas. Ik pak de 2 boodschap tassen uit de kofferbak en zet die in de keuken vul de keukenkastjes weer en plof naast Louis op de bank. 'Heb je er erg veel last van?' Vraag ik als hij over zijn oor wrijft. Hij knikt. Ik pak de druppels uit de keuken en lees de beschrijving. Ik pak watjes van boven en ga weer op de bank zitten. 'Ga even op je zij liggen' zeg ik. Ik ga naast hem zitten, 'wel voorzichtig' zegt hij als ik m'n hand op zijn wang leg. Ik knik en druppel een paar druppels in z'n oor doe er een watje in, 'je moet je even 10 minuten blijven liggen dan kan alles zakken' zeg ik en wrijf over zijn heup. Hij reikt zijn arm uit naar het dekentje onder de tafel. Ik glimlach en leg die over hem heen. Ik loop de trap op naar boven en kijk in maya's kamer. Ik ga op de rand van haar bed zitten en leg m'n hand op haar rug. 'Kindje' mompel ik. Zacht hoor ik haar kreunen, 'ik wil niet ziek zijn' 'wil je een paracetamol?' Vraag ik. 'Ja' kreunt ze. Ik knik. Als ik in de badkamer ben zie ik vanuit mijn ooghoek dat Maya in de deuropening komt staan. Ik kijk op, er staan een paar tranen in haar ogen. Ik sta op en pak haar vast. Ze legt snikkend haar hoofd tegen mijn buik langzaam word mijn t-shirt een beetje nat. Ik pak haar onder haar oksels vast en wieg haar heen en weer. 'Ik wil douchen' hoor ik haar huilen. Ik knik en zet haar neer. Ik hurk voor haar neer en kleed haar uit. Ik zet de douche aan, ik pak haar hand en doe haar er onder. Zacht huilt ze door. Als ze klaar is hou ik een handdoek open. Ik til haar weer op en loop met haar naar d'r slaapkamer. 'Word een beetje rustig' sus ik en zet haar op d'r bed. 'Maya' zeg ik en wrijf de tranen onder haar ogen weg. Ik droog haar af en trek haar daarna een onderbroek aan. Ik pak een schone pyjama uit de kast en doe haar die aan. 'Wil je in bed of even mee naar beneden?' Vraag ik. 'Mee naar beneden' mompelt ze. Ik knik en pak haar weer op. Ik geef haar een paar kleine kusjes op haar schouder. Als ik beneden kom zit Louis met opgetrokken knieën op de bank. Noa ligt te slapen in haar box. 'Wil je even wat eten?' Vraag ik haar. Ze haalt haar schouders op. 'Wil je ook wat Lou?' Vraag ik. 'Broodje ei ofzo' mompelt hij. Ik knik en geef hem een kus op de zijkant van zijn hoofd.

(Pov Maya)

Ik ga naast Louis zitten, stevig pakt hij me vast. 'Ik hou van je' zegt hij. 'Ik wil niet ziek zijn' mompel ik. 'Gaat wel weer over' sust hij. 'Niet huilen' zegt hij en wiegt me heen en weer. Ik pak hem stevig vast. Hij slaat zijn armen ook om mij heen. Ik voel hoe de tranen verder over m'n wangen rollen. Ik voel hem op staan en met me naar de keuken lopen hij zet me op het aanrecht. Hij pakt een keukenpapiertje en droogt m'n tranen. 'Hier' zegt Harry en geeft Louis een tabletje. Ik pak het weer aan van Louis. Hij geeft me een beker water. Om het tabletje weg te spoelen. Hij legt zijn handen om mijn heupen. Ik legt mijn hoofd op zijn borst. 'Ik wil niet meer ziek zijn' mompel ik. 'Ik weet het liefje' mompelt hij. 'Het is klaar' zegt Harry lief en omhelst ons beiden.

Ik zet m'n broodje ei op is zet ik het bordje op tafel en ga onderuit gezakt op de bank zitten. 'Meisje ik ga je naar bed brengen' zegt Harry en pakt mijn hand. 'Nee' ik trek m'n hand terug.

(Pov Harry)

'Nee Maya absoluut niet' zeg ik streng. 'Je bent ziek dan ga je vroeg naar bed' zeg ik. Ze staat op en loopt voor me uit de trap op. Ik kijk langs haar heen en zie dat de tranen over haar wangen rollen. 'Liefje' zucht ik. Ze draait zich om. Ik pak haar handen en knuffel haar. Ze is al de hele dag huilerig en ik heb een idee dat Louis heeft gehuild toen ik met Noa naar de winkel was. Ik til haar op en draag haar naar de badkamer. Langzaam poetst ze haar tanden. Als ze in bed ligt maak ik in de badkamer een kruik maak voor haar. Ik leg de kruik onder de deken naast haar benen, 'morgen voel je je vast beter' sus ik als er weer tranen in haar ogen op wellen. 'Ik wil niet dat weg gaat' huilt ze zacht. 'Kindje ik ben benden' zeg ik. Ze knikt en pakt mijn arm vast. Ik wrijf over haar wang en zie haar langzaam wegzakken. Ik bevrijd me uit haar greep en ga weer naar beneden. Louis zit op de bank en geeft Noa een flesje. Ik ga naast hun zitten, en wrijf over haar hoofdje. Als Louis het flesje weghaalt en haar nog even wiegt is ze al in diepe rust. 'Mooi is ze' mompelt hij. Ik knik en geef hem een kus. 'Wil jij haar naar bed brengen?' Vraag ik. Langzaam schud hij haar hoofd, 'ik was zo moe net toen ik een flesje ging maken, dat ik bijna flauwviel' mompelt hij. Ik knik en pak Noa uit zijn armen. 'Ik ga zo even douchen' zegt hij. Ik knik. Ik loop met Noa de trap op achter me komt Louis ook. Ik wrijf over zijn rug als, ik zie dat hij helemaal buiten adem is. Hij loopt de badkamer binnen ik leg Noa op de commode en doe de slaapzak om haar lichaam en leg haar in d'r wiegje. Als ik in de badkamer kom zit Louis op de grond on der de douche. 'Lou, liefje' zeg ik en zucht hij is gewoon in slaap gevallen. Ik schiet in de lach en zet gauw de douche uit. Ik hijs hem onder zijn oksels omhoog en merk dat hij weer wakker word. 'Ik ben zo moe' zegt hij zacht. 'Ja dat zie ik' zeg ik en zet hem op het opstapje ik droog hem af en neem hem mee naar de slaapkamer waar hij meteen in bed gaat liggen en verder slaapt. Ik kleed me ook uit en ga in bed liggen. Ik leg de dekens ver over ons heen en ga tegen hem aan liggen, hij is door de koorts lekker warm. Ik kijk naar hem tot ik in slaap val.

---------------------------------------

Hellooo!!!

Oke omdat ik morgen (maandag) met m'n nieuwe baan begin 😱 in de zorg :) ga ik waarschijnlijk wat minder vaak schrijven gewoon echt alleen als ik er tijd voor hem en niet te moe ben... En oh ja het 70ste hoofdstuk! Yeah!! :) *mijlpaal* nog 30 hoofdstukken dan het 100ste hoofdstuk!

Adopted by larryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu