Hoofdstuk 42

1.9K 59 9
                                    

(Pov Maya)

Zacht kreunend word ik wakker. M'n hele bed is nat, 'shit' mompel ik zacht. 'Wie plast er op haar 8ste nog in bed' mompel ik boos. Ik stap uit bed en trek de dekens weg, ik haal alles er af. Ik sluip over de overloop met alles in m'n armen naar het washok, ik prop alles in de wasmachine. Snel loop ik terug. Ik hoor Noa zacht huilen, 'Maya?' Ik draai me geschrokken om. Harry kijkt me vragend aan. 'I-ik we-werd wakkkkker van Noa' stotter ik. Ik zie dat Harry me niet gelooft maar hij gaat er verder niet op door en loopt naar het kamertje van Noa. Gauw ren ik terug naar m'n eigen kamer waar ik m'n pyjama nog uit trek en in m'n bed duik.

Opnieuw word ik een paar uur later weer wakker. Ik stap gebroken uit m'n bed, slaperig slof ik naar beneden, Harry en Louis zitten allebei aan de keuken tafel. Noa ligt in haar box. 'Goeiemorgen' zegt Louis. 'Mmm' brom ik. 'Chagrijnig?' Vraagt hij. 'Helemaal niet' zeg ik en pak een broodje. 'Wat was er nou vannacht' vraagt Harry. 'Niks' zeg ik.

(Pov Harry)

Ik drink gauw m'n thee op en loop maar boven, ik rol Maya's rolluik omhoog, ik kijk verbaast naar haar bed, alles is afgehaald. Haar pyjama ligt over haar stoel, 'helemaal vochtig' mompel ik. Ik loop weer naar beneden, 'hoe komt het dat je pyjama nat is?' Vraag ik aan haar. Ik zie schuldig naar me kijken. 'Weet ik niet' zegt ze. 'Maya lieg alsjeblieft niet' zeg ik. Ik zie de angst in haar ogen. Ik gooi de pyjama op een stoel en ga naast haar op de bank zitten. 'Je kunt het toch gewoon zeggen' zeg ik. 'Het maakt toch niet uit?' Vraag ik. 'Sorry' fluistert ze. 'Waarvoor?' Vraag ik. 'Dat ik in bed plaste' zegt ze. Ik knik, en trek haar tegen me aan. 'Ga maar even douchen' zeg ik. 'Gaan we daarna een ijsje eten in het park' zeg ik erachter aan. 'Ja leuk!' Roep ze blij. Ik til Noa uit haar box en leg haar tegen m'n borst, 'mooi plaatje' zegt Louis verliefd. Ik glimlach, 'Maya en ik gaan zo een ijsje eten in het park, zullen we met z'n vieren gaan?' Vraag ik. 'That would be lovely' zegt hij en drukt zijn lippen op de mijne. 'Ik hou van jullie' zegt hij tegen Noa en mij. 'Ik ben gelukkig' zeg ik. 'Waar is maya?' Vraagt hij. 'Even douchen' zeg ik. 'Want?' Vraagt hij door. 'Ze had in bed geplast' zeg ik. 'Oh' zegt hij verbaast. 'Nou ja, niet zo erg toch?' Zegt hij schouder ophalend. Ik trek de kinderwagen uit de gangkast. Louis legt de blauwe deken er in, daar leg ik Noa in. 'Wat zie jij er mooi uit!' Ik kijk achterom en zie Maya staan in een blauw jurkje. (FOTO 1). Maya glimt van trots. Ik pak de luiertas die ik aan het handvat van de kinderwagen hang, 'lets go?' Vraag ik. 'Ja!' Zeggen Louis en Maya blij. Ik trek de deur achter me dicht, ik laat de kinderwagen door Louis duwen en ga achter hun lopen. Ik kijk naar mijn gezin, Louis houd Maya's hand vast, met z'n andere hand hou hij de kinderwagen vast. De zon knettert op m'n huid, ik ga weer dichterbij hun lopen. 'Mag ik op je nek?' Vraagt Maya. Ik til haar over m'n hoofd.

We wandelen het park in overal spelende kinderen en ouders op bankjes of kleden. 'Hebben wij ook een kleed mee?' Vraagt Maya. Ik knik en zet haar op de grond.

(Pov Maya)

Ik wijs naar de ijs kar en trek aan Harry's arm. 'Ja liefje zometeen eerst even een rustig plekje zoeken' zegt hij. 'Daar' wijs Louis. We lopen naar een picknick tafel een beetje van de drukte en half in de schaduw. Ik leg het kleed op de grond, waar louis met Noa in zijn armen op gaat zitten. 'Wat wil jij voor smaak?' Vraagt Harry aan Louis. 'Chocolade' zegt hij lachend. 'Ik had al zo'n vermoeden' zeg ik en knipoog naar hem. Ik pak maya's hand. Als we terug lopen zie ik Louis op het kleed liggen met Noa op z'n borst. 'Papa! Je ijsje' roep ik. 'Dank je wel liefje!' Zegt hij. Ik ga boven Noa hangen, ze pakt haar beide voetjes vast. Ik eet m'n ijsje verder op, en ga naast Noa op het kleed liggen. 'Zullen we nog even langs de winkels gaan?' Vraagt Harry. We knikken, we ruimen alles op en lopen naar de winkel tegen over het park. Ik hou Louis' hand vast Harry duwt de kinderwagen. We komen in een winkel met allemaal matching pyjama's voor kinderen. Ik zie Louis op een neer springen, lachend loop ik naar hem toe. Hij houd 2 pyjama's omhoog, 2 dezelfden 1 voor Noa en 1 voor mij. (FOTO 2). Lachend knik ik. Ik blijf bij de kinderwagen staan. Ik hoor dat Noa zacht begint te huilen, 'papa' wenk Harry. Samen lopen we alvast naar buiten. Harry tilt haar eruit, en houd haar tegen z'n borst. Louis komt de winkel uit gelopen met een papieren zak, 'ik denk dat ze honger heeft' zegt hij als hij Noa hoort huilen. 'Ja, laten we naar huis gaan' zeg ik en duw de kinderwagen vooruit. Louis gooit de tas in de kinderwagen,

Adopted by larryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu