Hoofdstuk 16

2.8K 75 10
                                    

(Pov Maya)

Ik open m'n ogen voor de zoveelste keer deze ochtend. Elke keer werd ik wakker. Elk uur. Ik heb nauwelijks een oog dicht gedaan. Ik trap de dekens van me af sta op en loop naar de badkamer, ik kijk in de spiegel. 'Ik lijk wel een spook met wallen tot aan m'n kin' zeg ik tegen mezelf. Ik loop de overloop op. Ik wil de trap aflopen, ik hoor hoe iemand de deur van papa's open maakt. 'Maya?' Ik kijk om en zie hoe Louis schrikt. 'Is er wat?' Ik loop de trap terug op. 'Nee er is niks' zegt hij gauw. 'Kom je nog even bij ons liggen' hij houd de deur open. Ik loop langs hem naar binnen. Harry gaat recht op zitten. 'He liefje, lekker geslapen?' Vraagt hij. Ik schud m'n hoofd. Ik kruip op het bed en ga bij hem op schoot zitten ---//// oke ik weet dat Harry naakt slaapt maar nu heeft hij wel kleren aan! ---//// ik leg m'n hoofd tegen z'n borst. Louis gaat ook weer in bed liggen. Er ontsnapt een traan uit m'n ooghoek. 'He wat is er?' Vraagt Harry. Ik haal m'n schouders op. 'Ik heb geen oog dicht gedaan' zeg ik zacht. Harry legt me naast zich neer. Ik val weer in slaap. Ik schiet overeind. 'Woow! Maya? Wat is er?' Vraagt Harry geschrokken. ' ik ik ik weet niet' zeg ik verward. Harry trekt me tegen zich aan. Hij tilt me op en loopt met me naar beneden. Louis staat in de keuken. 'He ging het niet?' Vraagt hij aan Harry. 'ze schrok wakker en was een beetje... Verward in paniek leek ze net' zegt Harry. 'Lou? Hij kijkt hem aan. Ik denk dat het verstandig is om naar de dokter te gaan' zegt Harry ongerust. Ik kijk verbaast op. Harry zet me op het aanrecht. 'Ik hoef njet naar de dokter! ' zeg ik boos. Ik spring boos van het aanrecht. Ik wankel wat. Harry pakt m'n arm, hij gaat op z'n knieën zitten. 'We willen alleen weten waarom je zo moe duizelig en zweterig bent' zegt Harry. 'Dat ben ik niet' zeg ik koppig. Louis pakt de telefoon. 'Goedemorgen ik wil graag een afspraak maken voor mijn dochter Maya' hoor ik Louis praten. 'Kom we gaan ons aankleden' zegt Harry. Ik trek m'n kast open. En haal er een zwarte broek uit en een groen t-shirt. Harry komt aangekleed m'n kamer binnen lopen. 'Lukt het?' Vraagt hij. Ik knik. En kleed me aan. Louis komt de kamer binnen. 'Over een halfuurtje moeten we er zijn' zegt hij. Harry kijkt op z'n horloge. '11 uur dus' zegt hij. Louis kinkt. Samen lopen we naar beneden. Ik plof op de bank, en zet de tv aan. Louis komt naast me zitten. Hij slaateen arm om me heen. Louis en ik zitten te knuffelen, wanneer Harry met z'n jas al aan de woonkamer in liep. 'Komen jullie?' Vraagt hij. 'Ja' zeg ik zachtjes. We lopen naar de auto. We gaan naar het ziekenhuis, daar zit ook een huisartsen praktijk bij in. Louis parkeert de auto. Ze stappen uit. Ik kijk naar het ziekenhuis. Harry opent mijn deur, hij klikt m'n gordel los, en pakt m'n hand. 'Kom je?' Vraagt hij. 'Nee, ik schud m'n hoofd. Nee straks dan dan dan...' Harry tilt me er uit. En pakt m'n hand. Ik loop achter ze aan. In de wachtkamer ga ik op Harry's schoot zitten. Ik leg m'n hoofd op z'n schouder hij aait door m'n haar. 'Maya?' Word er gevraagt. Harry staat op. Ik zit nog steeds op Harry schoot. 'Nou Maya, zeg het eens?' Vraagt de dokter. 'Ummm, ik ben best vaak duizelig, moe slaap slecht' zegt ik. 'Zweet handen, gewichtsverlies ' zegt Louis. Ik knik. De dokter kinkt. Hoe lang al? Ik kijk naar Louis en Harry. 'Een halve week' zegt Louis twijfelend. 'Oké ik ga even je bloeddruk opnemen' hij bind een strakke band om m'n arm. 'Wat aan de lage kant' zeg hij in zich zelf. 'Ik wil je ook graag even wegen' zegt hij ik trek m'n schoenen uit en ga op de Weegschaal staan. 'Dat is behoorlijk licht' zegt hij. Ik wil graag even laten bloedprikken' zegt hij, ik trek m'n schoenen ondertussen weer aan. hij schrijft een briefje en drukt die in Harry's handen. Ze knikken. We lopen terug naar de wachtkamer. 'Papa?' 'Ja?' 'Wat is bloedprikken?' Vraag ik bang. Louis tilt me op. 'Dat is om je bloed te onderzoeken' zegt hij. 'Hoe dan?' 'Met een dun naaldje daar voel je niks van' zegt hij. Ik worstel me los. 'Ik wil geen prik!' Zeg ik boos. Louis pakt m'n hand. 'Kom het moet even' zegt hij. 'Nee ik durf niet' ik probeer m'n hand los te trekken. Het lukt niet. Louis gaat voor me staan. 'Het is echt niet echt eng' zegt hij. Hij drukt me tegen zich aan. Er loopt een traan over m'n wang. Hij tilt me op. Ik leg huilend m'n hoofd op zijn schouder. We lopen het ziekenhuis in. We staan voor een bali. 'Jullie mogen die kant op lopen en daar zal iemand jullie helpen' hoor ik een onbekende stem zeggen. Louis zet me neer. Er komt een jong meisje naar ons toe gelopen. Ze gaat op haar hurken voor me zitten. Ze geeft me een hand. 'Hoi ik ben Kris en ik ga jou helpen' zegt ze lief. Ze pakt mijn hand. We lopen naar hokje 3 zie ik staan. Ik zie allemaal naalden liggen ik wil weg lopen. Harry tilt me op. En gaat met mij in een stoel zitten ik kijk Harry bang aan. 'Is dit de eerste keer dat je geprikt word?' Bang knik ik. 'Dat geeft niet, maar je kunt het best niet kijken, dan doet hij minder pijn' zegt Kris. Louis komt naast me staan. Ik voel hoe Harry m'n arm vast houd. Kris doet er een strakke band om, ik doe m'n handje voor m'n ogen en kijk niet. Ik blijf Louis aankijken. Ik voel hoe de naald er in gaat. Er rollen een paar tranen naar beneden. Ik wil m'n arm weg trekken. Kris houd m'n hand stevig vast en Harry m'n arm, ik kan nergens heen. Ik begin zacht te snikken. Louis pakt m'n hand. De naald gaat er uit. Harry houd er een verbandje tegen aan. Kris plakt er een pleister op. Louis tilt me van Harry schoot. Hij wrijft rustig over m'n rug. Harry en Louis geven Kris een hand. Ze zwaait naar me, ik zwaai terug. Ik leg m'n hoofd op Louis schouder. Ik word in de auto gezet. 'Gaan we naar huis?' Vraag ik. 'We moeten nog even naar de studio' zegt Louis. Ik knik. Ik kijk naar buiten hoe de bomen voorbij flitsen en doezel langzaam weg. Ik voel een koude windvlaag. Ik open m'n ogen en zie dat Louis in m'n deur opening staat ik stap uit. We lopen naar de studio. Binnen geven de jongens elkaar een bro-hug. Ik sjok achter hun aan we moeten op de lift wachten hij moet van de bovenste verdieping komen. Na een paar minuten wachten, voel ik me licht worden in m'n hoofd. Ik zie zwarte vlekken voor m'n ogen verschijnen. Ik bots tegen iemand aan.

Adopted by larryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu