(Pov Harry)
Luid pratend lopen Louis en ik, het kantoor binnen bij Simon. We zijn de laatsten zoals gebruikelijk. 'Hé hé' hoor ik hem zacht mompelen. Ik haal m'n wenkbrauwen op en plof op een bank neer, Louis zit naast me. 'Zayn heeft een verdrietige mededeling voor jullie' zegt Simon. Hij knikt. ik sla m'n benen over elkaar en Louis legt zijn hand op die van mij die in m'n schoot ligt met zijn duim wrijf het er over heen om me gerust te stellen. 'Ik heb besloten om te stoppen met one direction' zegt hij. Ik kijk geschrokken op. 'Wat?' Roep ik. 'Waarom?!' Roept Liam boos. Ik kijk Niall hoofdschuddend aan, 'waarom' vraagt Louis rustig. 'Ik kan het niet meer, ik wil normaal leven, niet als bekent persoon' zegt hij. Ik sta op en loop de ruimte uit, ik loop een stukje verder de gang in. Ik loop de hoek om waar ik een harde klap tegen de muur geef, waarna ik op de grond zak en m'n hoofd tussen m'n knieën verberg. Na een poosje hoor ik zachte voetstappen naar me toe komen. 'Hé' ik kijk op en zie Louis met betraande ogen staan. 'Hoi' zeg ik zacht. Ik kijk weer naar beneden, aan de schaduwen is te zien dat hij naast me komt zitten wat word bevestigd door een arm die om me heen geslagen word. Ik leg m'n hoofd op zijn schouder, 'misschien is ie gewoon iets te snel met beslissen, en moet hij en nog goed over nadenken' fluistert hij terwijl hij m'n hand streelt. 'Waar zijn Niall en Liam?' Vraag ik. 'Die zijn in de studio' zegt hij. 'En-' voor ik mijn zin kan af maken zegt hij al dat Zayn nog bij simon op kantoor zit. Ik sta op. Samen lopen we ook naar de studio, waar Liam heen en weer loopt, Niall ligt opgerold op de bank, ik zie dat hij heeft gehuild. 'Hij kan niet stoppen!' Roept Liam. 'We zijn bezig met een fucking tour! Dan laat hij ons toch niet zo maar zitten!' Schreeuwt hij boos. Ik voel hoe er ook woede bij mij komt opborrelen. 'Ik heb geen zin om hier nog te zijn' mompel ik en loop weg naar buiten, daar snuif ik de lucht op en laat die door mijn longen lopen. Ik voel een zachte hand op mijn onderrug. Ik kijk om. 'Gaan we zo met Liam en Niall nog even wat drinken?' Vraagt hij zacht. Ik knik en druk een kus op zijn lippen. 'Ik hou van je' zeg ik. 'Ik ook van jou' mompelt hij. 'Komen jullie?' Vraagt Liam. Ik knik. 'Waar gaan we heen?' Vraag ik. 'Starbucks verder op' zegt hij. We stappen in de auto. Ik pak Louis' hand tijdens het rijden.
ik stap de auto uit, we zijn bij Liam. Sophia heeft op de meisjes gepast. De auto van Liam staat er al. Ik bel aan en hoor Maya al praten voor de deur open gaat. 'Papa!' Roept ze blij als Liam de deur open doet en vliegt in m'n armen. 'Hey schatje' zeg ik zacht. Ik til haar op en wrijf over haar rug. 'Hey, waar is Zayn?' Vraagt ze verbaast. Ik kijk Louis aan. 'Hoe vertellen we het aan haar' gebaar ik idioot. Hij knikt geruststellend met z'n hoofd. 'Waar is zayn' vraagt ze nog een keer. Ik ga op de bank zitten. 'Het is niet zo leuk' zegt Louis zacht. 'Zayn gaat uit de band' zegt ik.
(Pov Maya)
'Echt?' Vraag ik verbaast. Ik haal m'n wenkbrauwen op en loop de trap op en ga op het logeerbed zitten waar Noa en ik net de hele tijd hebben gespeeld. Langzaam voel ik de tranen in mijn ogen lopen, en voor ik het weet stromen ze over mijn wangen. 'Hij kan niet stoppen' snik ik zacht en druk m'n neus in de teddy beer van Noa. Ik huil duidelijk hoorbaar. 'Ach meisje toch' hoor ik Sophia zeggen. Ze komt naast me op het bed zitten, 'hij kan toch niet zomaar stoppen?' Vraag ik vol ongeloof. 'Het is zijn keuze' mompelt ze. 'Gaat one direction nu uit elkaar?' Vraag ik huilend. Ik zie haar bedenkelijk kijken, ze weet het zelf ook niet. 'Ik hoop van niet' zegt ze zacht en streelt door mijn haar. 'Zullen we weer naar beneden?' Vraagt ze als ze zelf ook haar tranen heeft weggeveegd. Ik knik en haal m'n neus nog een keer op. Verlegen maak ik de deur open naar de woonkamer.
(Pov Louis)
Maya komt weer de kamer ingelopen. Ik kijk haar aan en zie dat ze heeft gehuild haar ogen zijn helemaal rood net als haar wangen. Ze komt tussen Harry en mij in zitten, ik druk een kus op haar wang en trek haar stevig tegen me aan. 'Kunnen jullie Zayn niet overhalen om toch te blijven?' Vraagt Maya zacht. 'Ik geloof dat hij zijn keuze al een hele tijd geleden heeft gemaakt' mompelt Niall. 'Hoezo?' Vraag ik. 'Een paar maanden geleden in de studio, hoorde ik hem praten tegen Perrie dat het toch wel heel fijn zou zijn als ze vaker bij elkaar zouden zijn' zucht hij. Ik kijk hem vol ongeloof aan. 'We kunnen niets anders doen dan het respecteren' zegt Liam. Allemaal knikken we. Ik zie Maya en Sophia onzeker naar elkaar kijken. 'Wat is er? Dames?' Vraag ik argwanend. 'Blijven jullie dan wel bij elkaar?' Vraagt Maya zacht. 'Ja!' Roept Harry meteen zonder te overleggen. Weer knikken we. 'Ik moet er niet aan denken om te stoppen' mompelt Niall. Ik schud mijn hoofd. 'Nee inderdaad' zeg ik. Ik zie Sophia en Maya opgelucht kijken. 'Zullen we gaan?' Vraagt Harry. Ik knik en pak Noa van de grond.
JE LEEST
Adopted by larry
FanfictionHeey! Ik Ben iris! Dit is m'n eerste boek op wattpad :) dussss als het slecht is is dat niet zoo raar aangezien het m'n eerste boek is :) ik vond het leuk om een verhaal over Larry te schijven :) maar in het echt zijn ze niet samen denk ik... Het...