Elisha memandang dirinya di cermin.
"Okey ke tak ni eh? Takkan nak tukar?" gumam Elisha sendiri.
Puan Fariyah mengetuk pintu.
"Elisha sayang! Dah siap ke? Cepatlah mommy nak gerak dah ni." kata Puan Fariyah di sebalik pintu.
Elisha membuka pintu."Hah siap pun anak mommy ni,jom." ajak Puan Fariyah.
"Mommy,okey tak ni? Kenapa Elisha rasa macam tak cantik je." soal Elisha dan memuncungkan mulutnya.
Puan Fariyah tertawa kecil."Dah cantik dah ni anak mommy. Dah nampak hot. Jom nanti mommy lambat pula, mommy nak kenalkan kamu dengan staff-staff mommy ni." ujar Puan Fariyah.
Elisha mengangguk dan menutup pintunya.
Mereka berjalan keluar dari rumah agam milik Puan Fariyah dan menaiki kereta vellfire."Mommy,abang Eskan bila pulang?" soal Elisha.
"Dia kata,dia dah gerak dah pulang." balas Puan Fariyah.Elisha mengangguk.
Dia membuka aplikasi instagram dan mempost gambarnya di media sosial.
Seperti biasa,orang yang goodlooking sepertinya bakal mendapat sambutan yang hangat.Elisha membuka pula aplikasi whatssap untuk menghantar pesanan kepada buah hati.
Ma boy❤
U! Maybe i tak masuk kelas tau! Sebab i kena ikut my mom pergi office.Bye love you muah!
Dia menutup semula telefonnya setelah menghantar pesanan tersebut. Senyuman di bibir Elisha tidak pernah hilang sehingga menarik perhatian Puan Fariyah.
"Happy semacam je anak mommy sorang ni,baru habis chat buah hati ke?" usik Puan Fariyah.
Elisha tertawa."Tak lah mommy. Sha hantar pesanan je dengan dia,Nazim tu belum lagi bangun. Almaklum kelas dia petang sebab tu dia bangun lewat." balas Elisha.
Puan Fariyah hanya mengangguk kepala.
"Korang rancang nikah bila? Lepas habis Nazim belajar ke?" soal Puan Fariyah tiba-tiba.
Elisha memandang Puan Fariyah.
"Err... Kira macam tu lah mommy." balas Elisha.
Puan Fariyah mengangguk."Bagus lah tu,mana tahu kan. Lepas abang kamu nikah dengan Iman,kamu pula nikah dengan Nazim. Sekali serentak mommy dapat menantu perempuan dan lelaki." ujar Puan Fariyah dan tertawa.
Elisha mencebik.
Mommy ni kan!"Ada-ada je lah mommy ni,mommy suruh dulu abang Eskan kahwin. Baru Elisha kahwin dengan Nazim." kata Elisha tidak mahu mengalah.
"Ye,mommy ingat mommy nak suruh abang Eskan kamu tanya Iman,kalau Iman nak kahwin lepas Iman habis belajar. Biar mommy yang masuk meminang." terang Puan Fariyah.
Elisha mengangguk.
"Mommy,can i ask you something? " soal Elisha.
"What is it sayang ?" soal Puan Fariyah."Ok contoh,contoh eh ni just contoh. Mommy jangan ambil serius pula."
"Yeye apa dia?" soal Puan Fariyah lagi.
"Contoh,kalau bakal menantu mommy ni dah tak suci i mean dah takde dara mommy nak ke? Dia dah takde dara sebab dia kena rogol,ni bukan atas kehendak dia,dia kena paksa. Mommy still nak terima?" soal Elisha.
Puan Fariyah tersenyum.
"Tiada dalam dunia ni perempuan yang sempurna,mommy terima je lah. Tapi kalau boleh cari lah yang masih ada dara. Tapi selebihnya mommy serahkan pada abang kamu Eskandar,kalau itu juga dia nak. Mommy tak halang,dah namanya dia kena rogol. Mesti bukan kehendak dia kan." terang Puan Fariyah.
YOU ARE READING
BUKAN KEHENDAKKU
RomanceKARYA KETIGA🌻 "I love when you shout my name sweetheart." ~ Iman Faliq. "Are you crazy Iman?" ~ Nur Imanina. "We have a same feeling, but not have a same world." ~ Eskandar Ethan. "No need to worry, I still behind you untill i die." ~ Nazim Haykal...