Kris pov~
Aku menuju ke makmal setelah puaskan nafsu sebelum ini. Why? Because of -
'Tempted. 'Aku mengesat hidungku, tergosok-gosok lagi tidak selesa saat mencium orama yang sama. Aku hairan sejenak, baunya makin kuat pula. Aku meliar mataku kiri kanan, berkemungkinan ada orang tercedera di sekitar dalam makmal Alex.
'Tapi siapa pula? Makmal Alex antara yang tempat yang tersorok.'Semakin aku menyedut bau yang menghairahkan itu, semakin bersemangat kakiku melangkah. Sebaik tiba di sebuah bilik, aku terkedu melihat kehadiran seseorang.
Senyuman manis menghiasi di wajah budak lelaki itu, buat aku menelan air liur terasa pasir."Wah, aku tak sangka kau boleh menghidunya dari jarak jauh Kris."
Dia mendekati aku, darah yang masih fresh membaluti badannya. Entah darah siapa tapi aromanya membuat aku tidak kawal diri. Mataku yang sehijau zamrud kini bertukar ke merah saga semula.
"Aku dah minta kau mengawalnya dengan teknik kuasa yang aku ajar. Tapi nak pulihkan kau nampaknya cukup lama."
Aku menahan diri aku untuk menyerangnya. Kalau aku menyerang, belum tentu aku menang.
"Kenapa Kris? Kau dah kenyang ke? Darah dibadan aku boleh bagi tenaga buat kau."Aku menatap wajahnya yang mendekat ke arah aku. Sungguh, personaliti budak dihadapan aku sangat berbeza dari budak-budak yang pernah aku jumpa. Tak berkemanusiaan.
"Alex, kau menguji aku."
"Hahaha, aku cuma bagi kau dinner, salah ke apa yang aku buat?"
"Salah Alex, kau tau aku separa iblis? Aku boleh menyerang kau bila-bila masa."
"Itu yang aku nak Kris, tapi buat sekarang aku salah timing pulak." Dia menggeleng, aku pula kehairanan.
"Kenapa?"
"Nampaknya aku menjadi sasaran. Keluarga aku dalam bahaya, aku minta Rachel jaga rumah."
Aku tidak tahu lansung."Apa maksud kau Alex, aku tak faham."
"Ada assasin's, berbeza dengan empat ekor yang aku jumpa dalam semak. Kali ini dua orang. Darah yang kau tengok ni, mereka lah. Mereka bergelut dengan aku and nak aku. Hehehe."Aku terkejut.
"Kau kena serang hendap?"
"Ya, masa mandi. Aku ingatkan kau intai aku masa tu."Aku tak tahu nak cakap apa tentang kesantaian Alex terhadap perkara ini. Apa yang aku tahu, dia sangat bahaya kalau dihadapi.
"Kau boleh kawal nafsu kau? Mata kau agak nice, kali kedua tengok ni memang geram aku nak cungkil bebola mata kau buat pekasam dalam bekas."
Aku belike, 'What da fak.' ತ_ತ ل͟Dia tergelak sambil mendapatkan kain kotor, mengelap darah-darah dibadannya.
"Mana bangkai mereka?" Tanyaku berminat.
"Bilik sebelah, aku ingat nak bagi kau sempena anniversary kita." Ujarnya seraya tergelak kecil.
"Tapi kau dapatkan lauk yang aku simpan kat hutan tu pulak. Kira kau dah kenyang ni kan?"
"Aku dapat setakat banyak air kencing je Alex. Bangkai depan mata ni pula mana boleh buang." Aku merungut. My special present.. huhuhu
"Pergilah, selebihnya bakar. Tak pun kau tanam dekat belakang makmal ni nanti."Akhirnya aku tersenyum sendiri.
"Thanks Alex."
Kris end pov......
Rachel pov.Aku mendapatkan Tuan Alfroy di bilik sebelah. Pintu biliknya diketuk oleh aku. Aku tidak boleh terburu-buru dan panik. Nanti akan disyaki pula.
Pintu bilik dibuka dari dalam oleh Stewart. Terlihatlah Alfroy sedang mengulangkaji.
"Tuan Alfroy, maaf menganggu. Alex menanyakan sekiranya tuan Alfroy ingin mencuba pakaian yang baru didapatkan oleh tuan muda Alex hari ini."
Alfroy tersenyum.
"Barangan tersebut pasti diberi para-para bangsay yang lain. Seberapa banyak yang Alex dapat Rachel?"
"Lima belas, kebanyakan pakaian terlalu besar untuknya."
"Baiklah, bawa kemari. Ingin aku dengan Stewart mencuba. Bolehkan Stewart?" Alfroy bangkit dari duduknya.
"Saya berbesar hati tuan Alfroy." Stewart menunduk hormat dengan Alfroy.
YOU ARE READING
MISTAKE DEADS 𝐂
FantasíaFantasy | Action | Reincarnation Kerana kecuaian dewa kematian, akhirnya aku mati secara paksa. Malah memalukan lagi aku mati dalam keadaan yang tragis, headshot. Aku yang telah mati ditawarkan oleh dewi kehidupan dimana aku harus memilih untuk hid...