7. BÖLÜM / Anlat

4.4K 171 10
                                    

"Dicle ve Aras'ın arasında ne var, Nigâr abla?"
Nigâr abla bunu duyduğunda şaşkınlığını belli edercesine bana bakakaldı. Bakışları donuktu. Böyle birşey soracağımı beklemiyor gibiydi.

Aslında bende bu soruyu sormayı planlamıyordum ama ağzımdan çıkan kelimelere hakim olamamıştım.

Nigâr abla sessizliğini korurken bende sorar gözlerle ona bakıyordum. Dicle'nin Aras'a karşı birşeyler hissettiğini biliyordum ama Nigâr ablanın vereceği cevabıda merak ediyordum.

Nigâr abla bir kaç saniye daha bana baktıktan sonra şaşkınlığını gizlemek ister gibi oturuşunu dikleştirdi ve rahat bir tavır takındı.

"Nereden çıktı bu şimdi?"
Nigâr abla bunu dediğinde, bende tavrımı bozmadan devam ettim.

"Düşünüyorum düşünüyorum, Hatice Hanım'ın bana olan tavrına bir anlam veremiyorum, benimde aklıma bu geldi..."
Ben bunu dediğimde Nigâr abla anladığını belli edercesine kaşlarını kaldırdı.

Aras ve Dicle'yi gördüğümü hemen söylemeyecektim. Önce soruma vereceği cevabı duymam gerektiğini hissediyordum.

Nigâr abla rahat görünmeye çalışarak tekrar yüzüme baktı.
"Hatice kıskandığı için böyle yapıyor. Babamdan sonra işlerin başına Aras geçecek, e sende haliyle hanımağa olacaksın..."

Bunu söyledikten sonra diliyle dudağını ıslatıp devam etti. "Aras ve Dicle... olacak şeymi Allah aşkına?"

Bunu derken hafifçe gülümsemişti, böyle birşeyin olmasına ihtimal vermiyormuş gibi.

Nigâr ablayı dinlerken surat ifademi değiştirmemiştim. Tahmin ettiğim bir cevap vermişti.

Nigâr ablanın sözleri zihnimde başka soru işaretleri yaratmaya başlamıştı. Neden şirketin başına Aras geçecekti? Sonuçta Ahmet ağabey en büyük kardeşti ve şirketin başına onu geçirirler diye düşünüyordum. Bunun cevabını ancak Nigâr abladan alabilirdim.

"Şirketin başına neden Aras geçiyor?"
Nigâr abla sorumu duyduğunda hafifçe gülümsedi.

"Şirketi ağabeylerim yönetse iki günde batarız! Bu kadar büyük bir serveti ancak Aras yönetebilir. Babamda bunu bildiği için baştan beri Aras'ın başa geçeceğini söyleyip duruyor."
Nigâr abla bunları söylerken bende onu onaylarcasına kafamı sallıyordum.

Evet Aras çok güçlü bir adamdı ve başa geçecek olması beni pek şaşırtmamıştı. Zaten beni ilgilendiren bir durum yoktu. Sonuçta bu geçici bir evlilikti ve Aras'ın benden sonraki hayatı beni pek ilgilendirmiyordu.

Daha fazla konunun dışına çıkmamak adına tekrar konuya girmeye çalıştım.
"Ben Hatice Hanım'ın tavırlarının tek sebebinin bu olduğunu düşünmüyorum, Nigâr abla!"

Ben bunu dediğimde Nigâr abla derin bir nefes aldı. Bu konuyu bu kadar çabuk kapatacağımı zannetmiyordu herhalde.
"Az önce de dediğim gibi onların arala..."

"Onları gördüm Nigâr abla!"
Nigâr ablanın sözünü kesip sert bir ses tonuyla bunu söylediğimde Nigâr ablanın yüzündeki şaşkınlık görülmeye değerdi.

Kaşları şaşkınlıktan çatılmıştı. Böyle birşey söyleyeceğimi beklemiyordu. Onu daha fazla meraklandırmayıp konuşmaya devam ettim.

"Dün gece onları konuşurken gördüm. Dicle'nin Aras'a aşık olduğunu biliyorum!"
Ben bunu dediğimde Nigâr abla yenilgiyi kabul edercesine nefes verdi.

Bunuda inkar edemezdi herhalde. Zaten istemeyerek evlenmiştim ve birde yüzüme bakıp yalan söylenmesi beni dahada sinir ediyordu.

Nigâr abla durgun bir ifadeyle yüzüme baktığında bende verceği cevabı merak edip sözünü kesmeden onu dinledim.

NİGÂHHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin