Hoofdstuk 5

3.4K 172 2
                                    

Hoofdstuk 5

Bijgewerkt: 19/09/2015

[Justin]
Ik word wakker doordat het licht in mijn ogen schijnt. Brooke daarentegen slaapt nog. Zij heeft geen last van het licht omdat ze er met haar rug naartoe slaapt. Even denk ik erover na om haar wakker te maken, maar dan bedenk ik me om misschien eerst voor ontbijt te zorgen. Ik wrijf even in mijn ogen, om de laatste slaap weg te doen en sta dan op. Ik pak alles wat je associeert bij een ontbijt: boterhammen, confituur, choco, fruitsap, koffie. De eettafel staat redelijk vol en we zijn maar met twee om dit allemaal op te eten. Traag ga ik terug naar boven en kruip terug in het bed. " wakker worden " Ik kriebel haar in haar zij, om haar te pesten." hmm " is haar antwoord. Ik druk plagend een paar kusjes in haar nek. Ik ben er zeker van dat ze nu wel wakker is. Nog steeds is ze niet opgestaan. Dan maar het harde werk. " wakker worden ... of anders druk ik straks een paar kusjes daar beneden " fluister ik in haar oor.

[Brooke]
Mijn ogen gaan met een ruk open. " als je dat maar laat! " zeg ik boos. Ik geef hem een duw en trek het deken wat meer over me heen terwijl ik naar hem kijk. Hij grijnst plagend naar me, maar ik vind dit allesbehalve grappig. " het eten staat al klaar beneden " zegt hij en staat op. Hij is dus al even wakker. Langzaam kruip ik ook uit het bed en loop achter hem aan naar beneden. Daar staat een bomvolle ontbijttafel. " jij had duidelijk wat tijd over " lach ik en zet me tegenover hem neer. " tja, jij sliep nog dus moest ik het wel doen. Ik verwacht wel iets morgenvroeg " Hij knipoogt even naar me. Alsof ik hierom gevraagd heb. Van mij hoeft dit niet, dus hij moet niet denken dat ik dit ook ga doen.

[Justin]
Na het ontbijt, palmt Brooke de badkamer in. Ik daarentegen pak wat kleren uit de kast en trek ze aan. Met mijn hand ga ik door mijn haar om het goed te leggen. Voila, nog geen 10 minuten en ik ben klaar voor de dag. Langzaam ga ik naar de brievenbus, net op het moment dat Taylor hetzelfde doet. " goeiemorgen buurman " zeg ik vriendelijk. Hij kijkt me even aan en komt naar het hek toe. " ik moest je dit geven van mijn ouders. Je weet wel, die uitnodiging " Ik neem de uitnodiging aan. Gisteren hadden ze ons al verteld dat Dave verjaard was. Zoals elk jaar geven ze een feest en wij werden uitgenodigd. Nouja, ' jullie krijgen nog een officiële uitnodiging hoor. Maar we wouden eerst zeker weten of jullie goed gezelschap waren ' om het met Lisa's woorden te zeggen. Het feest is vanavond al, we zijn dus perfect op tijd in deze buurt gedropt. We kunnen meteen wat vrienden van Dave ontmoeten en we kunnen wat op onderzoek uitgaan. Ik bedank hem en ga dan terug binnen met de post en de brief " Laat me raden, de uitnodiging zit erbij? " vraagt Brooke die aan de keukentafel zit. Ik knik grinnikend. We beginnen Lisa al te kennen. Eigenlijk is ze een perfecte actrice. Als je niet zou weten dat ze misdadigers zijn zou je het nooit weten! Ik geef de uitnodiging aan Brooke, die hem leest. Als er iets interessants in zou staan zou ze het me wel vertellen maar dat doet ze niet. Ze legt hem op het salontafeltje.

Een paar uur later

[Brooke]
Vandaag was rustig verlopen. We waren wat boodschappen gaan doen, net op het moment dat ook onze buren niet thuis waren. Daarna hadden we wat zaken opgestuurd naar het hoofdkwartier. Onze vorderingen besproken en nieuwe strategieën bedacht. Op dit moment maak ik me klaar voor het feest. 2 keer weggaan na elkaar is best veel, maar zo een kans als nu zullen we waarschijnlijk nooit meer krijgen. Kleedje nr.2 dan maar. Een heel erg simpel rood zomerjurkje. Net als gisteren staat Justin weer op me te wachten. " je ziet er weer prachtig uit " zegt hij met een glimlach. " dankje " Ik geef hem een glimlach terug. Beleefd blijven, Brooke. Iets dat mijn ouders me altijd geleerd hebben.

Het feest is net. begonnen, de muziek is al te horen. Ik pak Justins hand voor ik naar buitenstap. Onze dekmantel hoog houden. Ook vandaag hebben we een cadeau mee, een -duur - horloge en een bos bloemen. De deur staat open, waardoor we zo kunnen binnenlopen. Lisa komt meteen met open armen naar ons toe. Ze knijpt me bijna fijn in haar knuffel. Die vrouw is me er toch eentje.

[Justin]
We geven haar beide cadeaus en lopen voorzichtig wat rond in het huis. We hebben meteen een bureau gevonden. " sta jij op de uitkijk " zeg ik tegen haar. Ze gaat aan de deur staan. Ik probeer in de computer te geraken en na even zoeken is het gelukt. Hij zet alle documenten over op een usb-stick. " Dave is daar " Brooke komt stil naar me toe en kijkt me wat bang aan. Shit. Of wacht. Ik heb opeens een plan bedacht. Er zijn al voetstappen te horen bij de deur, dus alles moet snel. Ik hef Brooke op het bureau, trek de knoopjes van mijn hemd los en druk mijn lippen op die van haar. Ik voel hoe ze wil protesteren, maar ik hou haar goed vast zodat ze niets kan doen. Net op dat moment gaat de deur open. Dave kijkt ons met een grijns aan en wij kijken betrapt terug. Alsof het absoluut niet de bedoeling was om betrapt te worden. " zo zo, jullie hebben een plekje voor jezelf gezocht. " Hij grinnikt even terwijl hij dit zegt. " boven zijn er nog een maar kamers vrij. Dat is misschien beter voor ons allemaal " Ik doe snel de knoopjes terug dicht en trek Brooke achter me aan. " sorry. Wij ... " begin ik maar ik word onderbroken. "Ik hoef geen details. Ga maar naar boven als jullie zo graag een paar minuutjes samen nodig hebben " Brooke bloost even en ik ga samen met haar naar buiten. " dat zijn de nieuwe buren. Ik heb je al over ze verteld. Aardige mensen maar ... " Dave doet de deur dicht en blijft samen met een andere man in de kamer. " dan zullen wij naar boven gaan zeker, voor onze ' minuutjes ' " zeg ik en wiebel even met mij wenkbrauwen. Brooke rolt met haar ogen, maar volgt me toch naar boven. Daar hebben we nog niet rondgekeken. En we hebben natuurlijk meteen een alibi.


~~~~~~~~~~~~~~~~
Bedankt Nintjeeh voor de eerste stemmen. Dat betekend heel veel voor me. En natuurlijk ook bedankt aan alle andere die mijn verhaal.

Bovenaan zien jullie Brooke. In het volgende hoofdstuk een foto van Justin.

Ik typ die verhaal vooral op mijn gsm dus sorry voor de schrijffouten. Als iemand er eentje ziet mogen jullie dat altijd laten weten.


Undercover Agents [Book 1/2/3]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu