Hoofdstuk 12

3.2K 132 12
                                    

~Hoofdstuk 12 ~

[Justin]
Nee, vandaag maakt de zon me niet wakker. Ik ben extra vroeg opgestaan om een ontbijtje te maken. En die extra tijd had ik gebruikt om eitjes te maken. Eens verrassen met iets nieuws. " wat ben je aan het doen?" Ik kijk op en wordt wat teleurgesteld. Mijn verrassing is mislukt, ze is al wakker.

[Brooke]
Ik kijk naar de plateau die op het aanrecht staat, de pan op het vuur en daarna naar Justin. Een glimlach komt op mijn gezicht. " ben je eitjes aan het maken?"vraag ik hem en kom wat dichterbij. " mmm ... ik krijg al honger " zeg ik en druk een kus op zijn wang. " dankjewel. Je had dit echt niet moeten doen " Ik krijg een glimlach terug. " ik wou eens iets anders doen ... maar dat is dan mooi mislukt, je hebt het al gezien " zegt hij met een pruillip. Ik sla meteen mijn handen voor mijn ogen. " ik weet niet waar je het over hebt. Ik heb niets gezien " Ik zet wat stappen achteruit. " tot zo " lach ik en ren terug naar boven. Als hij me wil verrassen dan zal ik hem die kans geven.

[Justin]
" tot zo " lacht ze en rent dan de keuken uit. Ik schud lachend mijn hoofd. Nu moet ik toch nog met die plateau naar boven. Als de eitjes klaar zijn zet ik ze op de al overvolle plateau en ga dan langzaam naar boven. "Ik heb het ontbijtje meegebracht " zeg ik als ik de slaapkamer instap. Zo te zien heeft ze zich terug in het bed gelegd en doet ze alsof ze slaapt. " Brooke. Ik weet dat je niet slaapt " lach ik en zet me naast haar op het bed. Ze zet zich meteen wat rechter en drukt een kus op mijn wang. " bedankt, voor de tweede keer " grinnikt ze, voor ze aan het ontbijt begint.

[Brooke]
Dave en Taylor waren gisterenavond thuis gekomen. Misschien wordt het dan eens tijd om hen bij ons thuis uit te nodigen? Voor wat hoort wat natuurlijk. En zeker als goede buren! " ik ga de buren uitnodigen. Ik ben zo terug " zeg ik als ik naar de deur ga. Justin loopt achter me aan en drukt een kus op mijn wang. " Ik sta hier te kijken. Als er iets gebeurt ben ik binnen de 5 seconden bij je " zegt hij in mijn oor. Ik kijk hem nog even aan voor ik het huis uitga.

Ik druk op de bel en binnen een paar seconden word er open gedaan. Niet door Lisa, wie ik verwacht had maar door Taylor. " dag buurvrouw. Brooke was het hé? " Ik zet een nep-glimlach op. " inderdaad. Jij was Taylor, toch?" Ik kijk de jongen aan. Hij is iets jonger dan mij, een jaar of 20. Hij heeft bruin haar, net als Justin, blauw/groene ogen en is even groot als mij. Ook hij knikt op mijn vraag. " waaraan heb ik het genoegen?" Ik verzet mijn gewicht op mijn andere been. " Justin en ik zouden jullie vanavond willen uitnodigen bij ons thuis. Een soort bedankje omdat we al bij jullie zijn komen eten " leg ik uit. Hij trekt een wenkbrauw op. " ik denk wel dat we kunnen " zegt hij en glimlacht even naar me. " oke. Dan laat ik je maar, je hebt waarschijnlijk wel andere dingen te doen " zeg ik en zet al een stap achteruit. " tot vanavond dan "zeg ik nog,draai me om en stap de oprit af.

'S avonds

[Justin]
Ik sta in de keuken als ik de deurbel hoor. Brooke kijkt me even aan. " hou je het eten even in de gaten?" Vraagt ze terwijl ze naar buiten loopt. Ik antwoord niet, omdat ze toch weet dat ik dat ga doen. Vlug zet ik het eten in de oven en ga dan ook naar de woonkamer. " Justin! Wat hebben jullie een geweldig mooi huis! " Lisa kijkt me met een glimlach aan en trekt me in een knuffel. "Jullie huis mag er anders ook wel zijn hoor " lach ik en begeleid ze dan naar de zetel, als een echte gastheer. Ik bied ze wat te drinken aan en krijg meteen enkele vragen naar mijn hoofd geslingerd, van Lisa natuurlijk, over het huis en de inrichting.
Na het eten staat Brooke op om een deel van de borden naar de keuken te brengen. Ik wil hetzelfde doen maar word tegengehouden door Lisa, die me alweer een vraag stelt. In mijn ooghoek zie ik Taylor naar de keuken lopen met de andere borden. Wat is hij van plan?!

[Brooke]
Ik hoor iemand achter me aan de kamer inlopen. " gelukkig vonden ze het lekker " zeg ik terwijl ik enkele borden in het afwasmachine steek. Ik hoor gelach. " het was inderdaad heel lekker " Ik sta geschrokken op en draai me om. Taylor staat tegen het aanrecht aangeleund en kijkt naar me met een grijns op zijn gezicht. Ik voel zijn blik op me. " jullie zijn wel echt een matching koppel hé, iets te perfect lijkt me " Ik krijg wat zenuwen. Heeft hij ons door? " te perfect?" Herhaal ik grinnikend. Hij komt naar me toe en leunt tegen het aanrecht waar ik tegen sta. " ja, té perfect. Want een meisje als jij zou nooit vallen op een jongen zoals hij. Alleen in films gebeurd zoiets " Ik trek een wenkbrauw op. " Je past eerder bij iemand zoals mij " gaat hij verder. Hij legt zijn arm rond me heen en voor ik het weer drukt hij zijn lippen op de mijne. Ik wacht even voor ik hem van me afduw. " ik ... ik kan hem niet bedriegen. Ik zie hem graag " zeg ik zacht. Hij lacht even en haalt zijn arm van me af. " denk er even over na " zegt hij en knipoogt naar me voor hij de keuken verlaat.

[Justin]
Het duurt lang voor Taylor terug de keuken uitkomt. " daar ben je. We stonden net op het punt om weg te gaan " zegt Lisa. Op het punt? Serieus, je beslist het nu pas! Ik rol even met mijn ogen als ze het niet kunnen zien en laat ze dan buiten. " tot ziens. Een fijne avond nog " zeg ik en bedenk me dan pas dat Brooke niet teruggekomen is. Ik loop naar de keuken en vind haar daar. Ze heeft de fles wiskey gevonden. De enige redding van problemen precies. Ik pak haar bij haar arm en draai haar naar me om. " wat is er?" Vraag ik. Wiskey is nooit een goed teken ... " Taylor heeft ons door. Hij zei dat hij ons te perfect vond, een koppel zoals in de films. Dan zei hij dat hij beter paste bij mij dan jij en toen kuste hij me " Het laatste zegt ze zo zacht dat ik het bijna niet hoor. " je hebt met hem gekust ?! "Ik schreeuw het bijna. We zijn nog maar pas samen en ze heeft me al bedrogen! " het spijt me. Ik wou het niet en ik heb hem ook van me af geduwd " zegt ze met tranen in haar ogen. Het is even stil en we kijken mekaar gewoon aan. " sorry" zegt ze opnieuw. " ik wil dat je uit zijn buurt blijft nu " zeg ik luid en trek haar dan tegen me aan. " ik beloof het "

~~~~~~~~~~~~~~~
Boven zien jullie een foto van Taylor. Zoals jullie waarschijnlijk wel al zullen bedacht hebben gaat hij een belangrijk personage worden in het verhaal en daarom die foto.

Verder wil ik iederen bedanken die mijn verhaal leest of gestemd heeft voor een hoofdstuk.

Opmerkingen of vragen over het verhaal hoor ik graag.

Undercover Agents [Book 1/2/3]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu