18. Brooke

1.2K 65 0
                                    

18. Brooke

De week vliegt voorbij. Na 2 dagen oefenen op het verhoogje, om mijn evenwicht te bewaren, en de loopband, waarbij ik tussen de 10 minuten en 12 minuten zat, kwam het laatste deel van de proef. Daarbij moest ik door verschillende dingen kruipen en dergelijke om de lasers niet te raken. Raak je één laser aan dan ben je gezakt.

Op dat deel van de proef had ik nog eens twee dagen non-stop geoefend. Dus had ik nog 3 dagen over om alles achter mekaar te zetten. Stacey had een heel parcours opgezet in een trainingshal, die ze afgehuurd had speciaal voor mij, om alles achter mekaar te trainen. Elke keer gaf ze me goeie tips of toonde ze me wat ik juist moest doen of verkeerd deed. Ze was de perfecte trainsters.

Vandaag is dé dag. Vandaag is dé proef. Ik ben al een hele morgen zenuwachtig. We staan in een rij te wachten tot onze namen afgeroepen wordt en we in een klein groepje naar binnen mogen. Als je erdoor bent kom je door dezelfde deur buiten als je binnen gekomen bent. Zak je, dan word je meteen terug naar je kamer gebracht en moet je inpakken.

Hopelijk gebeurt dat niet bij mij. Of bij Sarah. Haar heb ik in die week weinig gezien. Ze was altijd bij Shane en ze oefenden op de proef. Misschien had ik haar moeten zeggen dat ik wist wat we konden verwachten, maar ze had twee laatstejaars op haar te helpen. Dus ik vond dat het hun taak was.

Eerst wordt Sarah's naam afgeroepen en daarna volgt de mijne. Met z'n vijven lopen we de kamer in. Er staan 5 loopbanden en we moeten elk op één gaan staan. Ik zucht diep in en uit om me te concenteren en kijk nog één keer naast me, naar Sarah. " succes " zeg ik tegen haar. Ze glimlacht naar me en zegt hetzelfde. Daarna kijk ik terug voor me. Er klinkt een startsignaal en ik doe precies wat Stacey me heeft verteld. Niet te snel beginnen, zodat ik nog een eindsprint kan inzetten en ik niet meteen moe ben.

Ik heb geen idee hoe veel minuten ik erover doe maar het gaat zeer goed. Zodra het lampje boven mijn deur groen wordt, stap ik van de loopband en ren door deur. In de deuropening blijven staan, had Stacey gezegd. Vanaf daar begint de proef. Alle vijf de deuren komen op dezelfde ruimte met lasers uit. Ik stap en kruip door de stralen door en bereik het einde. Ik kijk even achter me en zie Sarah sukkelen. Had ze hier dan niet op geoefend? Veel tijd om erover na te denken heb ik niet want ik moet eerst naar boven klimmen, om daarna op een centimeter breed balkje te balanceren. Rustig blijven. Niet naar beneden kijken. De andere van mijn groep zijn nog steeds beneden als ik met de death ride terug naar beneden ga.

Ik ben de eerste en ik word zelfs gefeliciteerd. 1 proef gedaan, nog 1 te gaan. Ik loop door de deur naar buiten en word daar ook gefeliciteerd. Daarna is het wachten op Sarah. De tweede komt buiten en al snel zijn we met z'n drieën als er nieuwe namen worden afgeroepen. Waar is Sarah?


A/N: Oei oei oei. Waar is Sarah? :O

Vote/Comment/Follow

Undercover Agents [Book 1/2/3]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu