3.

537 16 0
                                    

3.

Mijn ellebogen stonden op de tafel en ik beet kleine stukjes van mijn boterham. Als ik die kleine duivel in mijn handen krijg ...

Mijn vader zat naast me aan de ontbijttafel. Zijn tablet lag voor zijn neus en hij zat digitaal de krant te lezen. Mijn moeder was ondertussen een omelet aan het maken.

En dan waren eindelijk kleine voetstappen te horen. Charlie stond in de deuropening. Ik zag hem al staan vanuit mijn ooghoeken. Hij liep in een grote straal om me heen en ging naast mijn vader zitten. De plaats die normaal voor mijn moeder was.

" Goedemorgen lieverd " Mijn moeder zette een bord voor zijn neus en keek dan kort naar mij. Mijn vader had duidelijk verteld wat er gisteren gebeurd was. Ze negeerden me alle twee al de hele ochtend. Hij kon ook niets geheim houden ...

Ik drukte de rest van mijn boterham in mijn mond en stond recht. " Vergeet niet je klusjes te doen vandaag " riep mijn vader, toen ik de trap opliep. Die verdomde klusjes ook. Ik zou nu op de zetel kunnen liggen met Connor naast mij. Een romantische film voor ons. Maar nee. Ik moest klusjes opknappen vandaag ...

Ik besloot er direct aan te beginnen. Om de simpele reden dat ik zo misschien terug op een goed blaadje kon staan bij mijn vader en hij het heel misschien zou goedkeuren dat ik nog even bij Connor langsging.

Nadat ik mijn eigen kamer opgeruimd had besloot ik ook eens op zolder op te ruimen. Af en toe was daar nog wel eens iets leuks te vinden. Toch lag er vooral veel rommel op. Spullen die mijn ouders ooit gekregen hadden of gewoon op zolder gelegd hadden omdat ze geen andere optie zagen. En ik had de leuke taak gekregen om daar op te ruimen. Ergens was het zo slecht nog niet. Alles wat ik leuk vond kon ik houden en in mijn kamer verstoppen. De rest mocht allemaal weg.

Ik bleef bij het bureautje staan. De vorige paar klusjesdagen had ik alle spullen die de weg naar dat bureau versperden opgeruimd. Ik had de vorige keer al veel papieren zien liggen in een paar dozen die er bovenop stonden. Vandaag vond ik het tijd om daar eens naar te kijken.

Mijn handen openden langzaam één van de dozen. Er zaten verschillende documenten in. Gerangschikt volgens datum. Ik haalde de eerste eruit. Het bleken documenten te zijn van mijn vader.Zijn naam stond er verschillende keren op. Ik stak het terug weg en haalde er hier en daar nog eens één uit.

Deze doos zou dus blijven staan. Waarschijnlijk had mijn vader het nog wel nodig. Ik bekeek de dozen wat beter. Op elke doos stond geschreven wat erin stond of van wie hij was. Er zat er maar één bij van mijn moeder. Dat vond ik best raar. Zij leek mij eerder het type om veel bij te houden.

Ik opende de doos. In tegenstelling tot de vorige zaten hier boeken in. Ik haalde de bovenste eruit en bekeek de opdruk. Er stond een jaartal op. Mijn geboortejaar om precies te zijn. Het zorgde ervoor dat ik nieuwsgierig werd. Had mijn moeder een dagboek bewaard van rond mijn geboorte?

Stiekem wou ik wel eens weten wat ze allemaal had meegemaakt. Ze vertelde nooit iets over haar werk. Ik wist alleen maar de grote lijnen. De details waren geheim. Ik wist wel dat ze mijn vader had leren kennen op de academie en dat haar eerste echte undercover zaak met hem was. En dat ze zo op hem verliefd werd. Ook weer die grote lijnen. Eigenlijk wou ik hun verhaal wel eens weten.

Ik ging zitten in stoel, die wat verderop stond. Het stof waaide een beetje op, maar ik lette er niet op. Het dagboek had mijn volledige aandacht. Ik opende het en begon vol nieuwsgiergheid te lezen.

A/N: Een nieuw hoofdstuk :)

Vote/Comment/Follow

Undercover Agents [Book 1/2/3]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu