2. Brooke

1.5K 65 0
                                    

2. Brooke

Vandaag is het zover. Het eerste dag van de opleiding. Nog maar een paar weken geleden heb ik mijn opleiding voor gewone agente afgewerkt en nu gaan we gewoon nog een aantal jaren verder. Niet dat dat erg is, integendeel. Ik hou van dit werk. Nouja, dat denk ik toch. Een gewone agente is helemaal niets voor mij.

De deurbel klinkt en ik ren ernaartoe. Sarah staat voor mijn neus, een vriendin van de opleiding. Als de enige twee gaan we voor Undercover agente. Daarom zijn we heel erg hard naar mekaar toegegroeid. Eerst vond ik haar maar een modepopje zonder hersenen, maar ze is veel slimmer dan ik dacht. We zijn eigenlijk ook echt water en vuur samen. Zij met haar blonde haren en ik met bruine. Ik probeer overal een oplossing voor te vinden, terwijl zij veel liever meteen tot actie overgaat zonder veel na te denken. De gevolgen zijn voor later, zegt ze altijd.

Onze vriendschap begon eigenlijk een jaar geleden. We hadden een gevecht-examen. Iedereen die mij kent weet dat ik daar absoluut niet goed in ben. Zij had dat ook gezien en had me geholpen met wat extra lessen. En hup ... opeens had ik er goeie punten voor. Ik heb haar dan ook een wederdienst bewezen toen we een kennis-examen hadden, dan weer mijn sterkste punt. We vullen mekaar gewoon compleet aan.

" Gepakt en gezakt? " vraag ik haar, na de knuffel. Ze wijst even naar de auto die op de oprit staat. " Reken maar ... We gaan intrekken bij de grote jongens! Eindelijk " Ze lacht erna en kijkt me dan met een schuin hoofd aan. " Gaan we? " Ik duw mijn koffer al naar haar toe. " Zet hem maar al in de auto, dan neem ik nog even afscheid " Ik vond het stom om voor die paar weken nog een appartementje te huren, omdat ik daarvoor in een soort studentencomplex woonde. Daarom woonde ik even bij mijn ouders. Eerst geef ik mijn moeder een dikke knuffel en daarna mijn vader. Ze blijven in de deuropening staan kijken als ik naar de auto toe loop. " We zullen je eens komen bezoeken! " zegt mijn moeder nog. Ik antwoord nog iets en stap dan in. " Zwaai nog eens naar de papie en de mamie " zegt Sarah op een volwassen toontje en beiden zwaaien we kort naar mijn ouders.


A/N: Vote/Comment/Follow

Undercover Agents [Book 1/2/3]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu