Proloog. Brooke

1.7K 69 1
                                    

Proloog. Brooke

De hoogdag voor iedere kind: zaterdagmiddag. Voor Brooke is die altijd nog specialer, want van samen met haar ouders gaat ze dan altijd naar de speeltuin in het park. Daar kan ze spelen met haar vriendinnetjes uit de buurt. Ook vandaag heeft ze haar lievelingspop mee. Samen met haar moeder loopt ze hand in hand naar de andere meisjes toe. Een vrolijk geluidje komt uit haar mond. Dit gaat weer een heerlijk namiddag worden! " veel plezier! " Haar moeder drukt een kus op haar wang en loopt dan terug naar haar man toe, die wat verderop op een bankje zit.

Brooke laat zich naast de andere meisjes op het dekentje zakken. Allemaal zijn ze leeftijdsgenootjes: 5-6 jaar oud. Zij is één van de oudste. Als eerste 6 jaar geworden. Ze had een echt prinsessenfeest gekregen, met jurk én kroon. Ze laat haar pop naast zich vallen. De pop gaat overal met haar mee, ook naar de speeltuin. Alleen zijn er vandaag ook oudere kinderen in de speeltuin. De gevreesde Danny. Nog maar 10 jaar oud maar hij speelt toch al de baas over iedereen. En hij heeft het grootste ego van allemaal. Hij loopt met zijn 2 beste vrienden naar de meisjes toe. Als dat gebeurt, betekent het meestal niet veel goeds!

Danny trekt aan het haar van één van de meisjes, terwijl een vriend een pop neemt. Hij loopt ermee weg, met de andere 2 achter zich aan. Ze lachen luid. Alleen is de eigenares van de pop niet blij! Ze begint meteen te huilen. Alle meisjes proberen haar te troosten, behalve Brooke. Haar wangen zien rood. Hoe kan hij nu de pop van een meisje afnemen?!

Ze staat op, pakt haar pop en loopt ermee naar haar ouders. " wat is er meisje? Is het niet leuk? " Haar vader kijkt haar verbaasd aan. Hij verwachtte niet dat ze al zo snel klaar zou zijn met spelen. Ze zit er nog geen 10 minuten. Ze gaat de pop aan haar vader en schudt haar hoofd. " Ik ga even met iemand anders spelen " zegt ze vrolijk. Haar ouders hoeven niets van haar plannetjes te weten. Ze loopt weg, de richting uit waarin de 3 jongetjes verdwenen zijn. Ze ziet ze al snel bij een struikje. Ook zij gaat in een struikje zitten en kijkt naar hen. Alleen zal ze nooit die pop terug krijgen. Ze rent terug weg, naar haar vriendinnetjes. " Danny is daar! " Ze wijst de richting uit. " Wij gaan pop terughalen " Met deze simpele zin weet ze haar vriendinnetjes te overtuigen. Met hun vijven lopen ze terug naar het struikje. Daar blijven ze allemaal zitten.

Een paar stenen trekken Brookes aandacht. Die jongetjes zijn veel sterker dan haar. Waarom ook niet? Ze geeft de stenen aan haar vriendinnetjes en gooit ze naar de jongens toe. Die schrikken meteen en lopen weg, de pop achterlatend. Brooke herenigd haar vriendin met de pop.

's Avonds krijgt ze bezoek van een agente. Brooke kijkt haar met grote ogen aan, zeker als ze een compliment krijgt. " Jij hebt dat jongetje wel op een slimme manier te pakken gekregen zeg, en dat allemaal zonder echt geweld te gebruiken " De agente geeft haar een lolly. " Ik hoop dat je iets met je denk-talent gaat doen. " Met die woorden loopt de agente terug weg, naar haar auto. Dat laatste zinnetje blijft voor de rest van haar jeugd in haar hoofd spoken. En toen ze dan ook een studie moest kiezen wist ze het meteen. Ze wou mensen helpen, gevaarlijk werk doen, actie. Maar agente leek haar maar saai, achter simpele dieven zitten. Zij wil het grootser aanpakken! En toen wist ze het: Ze ging studeren voor undercover-agente!


A/N: De tweede proloog :)

Vote/Comment/Follow

Undercover Agents [Book 1/2/3]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu