Hoofdstuk 26

2.1K 112 6
                                    

~ Hoofdstuk 26 ~

[Brooke]
Deze keer word ik als eerste wakker. Ik besluit dat het nu een mijn beurt is om het ontbijt te maken. Terwijl ik dat doe denk ik na over volgende week. Voor de zekeheid blijven we hier nog een week, zodat er niet over ons geroddeld wordt en dan zeggen we dat mijn moeder ziek is en we daarom verhuizen. Een leugentje om bestwil.

[Taylor]
Ik zit in een cel te wachten op mijn ontbijt. De nacht ging langzaam voorbij. Eerst werd ik een hele tijd ondervraagd. Natuurlijk schoof ik alles in de voeten van mijn vader. Hij had me bij de organisatie binnen gebracht. Het schuifje gaat open en er wordt een plateau binnen gebracht. Even slecht als gisteravond moet ik zeggen... " binnen een halfuur moet je klaar staan " bromt de man voor hij weer uit mijn cel gaat. Straks heb ik een afspraak met mijn advocaat. Hij krijgt me hier wel uit en daarna kan ik achter Brooke aan. Ze zal het zich nog berouwen dat ze een verklaring heeft afgelegd!

[Justin]
Ik werd wakker en ging naar beneden toen ik Brooke niet naast me zag liggen. Ze was bezig geweest met het ontbijt. Tijdens het ontbijten ging mijn gsm. Het was Bryan. " ik kom met slecht nieuws " begint hij. " hij wil haar zien. Zijn advocaat heeft een verzoeksschrift ingediend zodat ze haar gaan ondervragen. Ze moet straks gaan " Ik zucht diep. Elke keer als we denken dat het gedaan is tovert hij toch nog iets uit zijn hoed! " oke,we hebben toch geen keus dusja ... " Bryan geeft nog het adres en tijdstip door voor hij aflegd. Brooke kijkt me vragend aan. " ze willen je ondervragen. Blijkbaar heeft Taylor's advocaat een verzoeksschrift ingediend " Ook zij zucht. " wanneer moet ik gaan" vraagt ze me. Ze staat al recht, klaar om naar boven te gaan en zich om te kleden. " binnen een uurtje vertrekken. We hebben dus nog even tijd " Ze knikt en loopt naar boven. Tja, dan zal ik maar opruimen zeker?

Anderhalfuur later

[Brooke]
Justin staat naast me in de gang. We wachten tot iemand me komt halen voor de ondervraging. Ook al ben ik een geheim agente, dit is mijn eerste ondervraging. Ik heb er wel een opleiding voor gekregen maar nu het echt gebeurd heb ik toch wat kriebels. Een vrouw komt naar ons toe en begeleid me naar een kamer. Justin moet in de gang blijven wachten.

Ik neem plaats tegenover een man. Een vrouw zit op een stoel tegen de muur. De man begroet me, maar de vrouw blijft stil. " kan ik je iets aanbieden om te drinken? Koffie,cola? " Hij kijkt even naar de vrouw, ze staat meteen recht. " water alstublieft " De vrouw verlaat meteen de kamer. " laten we maar meteen ter zake komen. Taylor's advocaat wil een verklaring van jou. Dus, vul maar in " De man draait een papier naar me toe, net op het moment dat de vrouw terug binnen komt. Ze zet het glas water voor me neer en ik drink er van. Daarna schrijf ik een leugen op. De advocaat en Taylor weten niet dat ik ondercover werkte en niemand anders mag dat weten. De waarheid wordt dus wat verbloemd. Zogezegd hadden we afgesproken omdat ik meer over zijn werk wou weten. Ik had vragen over de pakhuizen. Toen ik hoorde dat hij in een crimineel milieu zat was ik bang. Ik ging dan maar naar de politie en voila.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De verklaring is afgenomen. Nog even voor de duidelijkheid: de vrouw en de man zijn ook agenten bij hetzelfde bureau waar Brooke en Justin voor werken. Daarom wordt ze niet echt ondervraagt maar moet ze alleen maar iets opschrijven ;)

Ik zou graag willen weten hoeveel lezers ik in totaal heb. De views zeggen nogal weinig dus jullie zouden me heel blij maken met en vote en/comment :)

Undercover Agents [Book 1/2/3]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu